Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muista loukkaavaa ja naista alentavaa puhe "kympin tytöistä"

Vierailija
11.06.2017 |

Onhan se kiva, jos tytöllä on muodot kohdillaan ja nätti naama mutta pitääkö heitä tuoll lailla numerolla arvostella?

Mietinpä vaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tyttö tarkoittaa yleensä arvosanoja lukiossa.

Vierailija
2/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tarkoita ulkonäköä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsite "kympin tyttö" tarkoittaa muuten peruskoulussa erittäin hyviä arvosanoja saanutta vähän hikarinomaista kilttiä tyttöä.

Vierailija
4/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itseasiassa myös kympin tytöistä hikarimielessä puhuminen on aika alentavaa. Fiksut tytöt ovatkin vain ulkoa pänttääjiä jotka eivät tajua mitään oikeasti, pojat taas neroja.

Vierailija
5/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, olet ihan pihalle, sovitaanko että sinulle ne kympintytöt on sitten vaikka 5 tyttöjä.

Vierailija
6/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttuni puhuu naisystävästään ekonomityttönä.

Vierailija
7/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta enpä tykkää nimityksestä, koska siihen liittyy mielikuva läksyjen pänttäämisestä ja hiki päässä suorittamisesta. Mikä ei ainakaan mulla pidä paikkansa, koska hyvämuistiselle ja kohtuufiksulle lukion oppimäärät olivat vielä hyvin helppoja. Mulle riitti kymppien saamiseksi se, että jaksoin kuunnella tunneilla ja jossain vaiheessa vilkaisin vähän kirjoja läpi. Yliopistossa olikin nousta seinä eteen, kun olin tottunut pääsemään niin helpolla, ja äkkiä se ei enää riittänyt.

Vierailija
8/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta enpä tykkää nimityksestä, koska siihen liittyy mielikuva läksyjen pänttäämisestä ja hiki päässä suorittamisesta. Mikä ei ainakaan mulla pidä paikkansa, koska hyvämuistiselle ja kohtuufiksulle lukion oppimäärät olivat vielä hyvin helppoja. Mulle riitti kymppien saamiseksi se, että jaksoin kuunnella tunneilla ja jossain vaiheessa vilkaisin vähän kirjoja läpi. Yliopistossa olikin nousta seinä eteen, kun olin tottunut pääsemään niin helpolla, ja äkkiä se ei enää riittänyt.

Minusta siihen liittyy mielikuva lahjakkuudesta ja ahkeruudesta.

Vierailija
9/9 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta käsite viittaa ensisijaisesti sellaisiin, jotka ovat hyviä opettelemaan ulkoa kouluissa opetetut tiedot ja kirjoittamaan ne koepapereihin, mutta tietojen soveltaminen, kyseenalaistaminen ja kosketus "todelliseen elämään", mitä se kenellekkin tarkoittaakin, voi olla hakusessa.