Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi luonnostaan vaaleaa ihoa pidetään epäterveen ja ruman näköisenä?

Vierailija
11.06.2017 |

Aina vaan toitotetaan sitä, miten ainoastaan ruskettuneena näyttää terveeltä ja kauniilta, sitten rusketutaan vaikka purkista, jos luonto ei ole ruskettuvaa ihoa suonut. :(

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaalea iho on kaunis!

Vierailija
2/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan siitä vähän kalma fiilis, jos on kalpeat jalat, joissa siniset verisuonet hohkaa läpi. Näinkin kalpeita ihmisiä kun on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ruskettavia tuotteita ja palveluita saataisiin myytyä. Samalla tavalla esim aasiassa myydään kalpeaa ihoa. Kauneusihanteet ovat bisnestä, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Sellaisella, mitä suurin osa ihmisistä luonnostaan jo on, ei voi tienata.

Vierailija
4/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on ärsyttävää kun puhutaan jonkun saaneen esim. tervettä väriä kasvoille. Ihan kuin kalpea ihminen olisi automaattisesti sairas...

Vierailija
5/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea iho on kaunis mutta niin on muutkin värit. Mä en ole koskaan ottanut aurinkoa.

Syksyllä töissä ihmetellään kun olen ruskettunut niin vähän. En rusketu koska vältän aurinkoa.

Vierailija
6/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt, että ketä jo ennen kolmeakymmentä kaunistaa kuiva ja ryppyinen iho saati nuorempiakaan oranssihtavan / kakanruskean sävyinen tekoväri. Olen itse kalpea ja tällaisena ajattelin pysyä, pidän ihoni väristä ja sen hyvästä kunnosta.

Kauhulla katselen noita nuorempia ja ystäviänikin, jotka ovat ihonsa jo pilanneet. Lähipiiristäni löytyy mm. 30v., jonka dekoltee näyttää 50-vuotiaan ruttuiselta iholta. :(

Vierailija
7/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan siitä vähän kalma fiilis, jos on kalpeat jalat, joissa siniset verisuonet hohkaa läpi. Näinkin kalpeita ihmisiä kun on...

Kulttuuri- ja aikasidonnaisia juttuja. Aikanaan aateliset piirtelivät itslleen suonia jos ne ei muuten kunnolla näkyneet. Piti näyttää oikealta siniveriseltä eikä miltään maaseudun rahvaalta.

Vierailija
8/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Oon itse todella kalpea ja ilman aurinkovoidetta palan puolessa tunnissa. Enkä rusketu mitenkään, vaikka yrittäisin. 

Vierailija
9/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumaan aasialaisiin kauneusihanteisiin. Esimerkiksi Kiinassa ja Japanissa vaaleaa ihoa arvostetaan valtavasti.

Vierailija
10/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri- ja aikasidonnaisia juttuja. Aikanaan aateliset piirtelivät itslleen suonia jos ne ei muuten kunnolla näkyneet. Piti näyttää oikealta siniveriseltä eikä miltään maaseudun rahvaalta.

Mä oon ylpeästi kalmajalka koska en todellakaan jaksa välittää siitä että suoneni näkyvät läpi. Ne kuitenkin hoitavat hommansa eli kuljettavat verta terveisiin jalkoihini jotka sitten vievät minua paikasta toiseen. Väristä viis.

Vierailija
11/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt, että ketä jo ennen kolmeakymmentä kaunistaa kuiva ja ryppyinen iho saati nuorempiakaan oranssihtavan / kakanruskean sävyinen tekoväri. Olen itse kalpea ja tällaisena ajattelin pysyä, pidän ihoni väristä ja sen hyvästä kunnosta.

Kauhulla katselen noita nuorempia ja ystäviänikin, jotka ovat ihonsa jo pilanneet. Lähipiiristäni löytyy mm. 30v., jonka dekoltee näyttää 50-vuotiaan ruttuiselta iholta. :(

Ei varmaan ketään kaunistakkaan mikään huonosti tehty rusketus. Hyvin tehty luonnollinen sitten taas kyllä.

Vierailija
12/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Riippuu ihosta. Terve kuultava iho on kaunis, oli se sitten vaalea tai ruskeampi. Sellainen kuiva, kelmeä vaalea iho on kamalan ruma.

Vierailija
13/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on nimenomaan tälläinen todella valkoinen iho,joka ei millääm rusketu. On todella tympääntynyt kuulemaan jokaiselta kauhisteluja "Miten sä voi olla noin valkee? Etkö sä käy ulkona ollenkaan?" ja muita yhtä viisaita. Vihaa tästä syystä omaa ihonväriään. Eihän kukaan mene tummempi ihoisellekaan päivittelemään tämän tummuutta.

Vierailija
14/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen tässä oransseja sääriäni, ja päätin juuri heittää itseruskettavat helkuttiin. Petivaatteetkin on ruskeat ja viiruilla ja iho haisee ihan kamalalle.

Vierailija
15/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselen tässä oransseja sääriäni, ja päätin juuri heittää itseruskettavat helkuttiin. Petivaatteetkin on ruskeat ja viiruilla ja iho haisee ihan kamalalle.

Huonoa tököttiä siis. Osta sellaista asteittain ruskettavaa.

Vierailija
16/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on nimenomaan tälläinen todella valkoinen iho,joka ei millääm rusketu. On todella tympääntynyt kuulemaan jokaiselta kauhisteluja "Miten sä voi olla noin valkee? Etkö sä käy ulkona ollenkaan?" ja muita yhtä viisaita. Vihaa tästä syystä omaa ihonväriään. Eihän kukaan mene tummempi ihoisellekaan päivittelemään tämän tummuutta.

Mä niin samaistun miehesi tuntemuksiin. 😔

On vaatinut paljon itsensä hyväksymistä, että nykyään olen jotenkuten sinut vaaleuteni kanssa. Mitään itseruskettavia en enää suostu käyttämään.

Vierailija
17/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalpea ku kalkkilaivan kapteeni... Valkoisesta ihosta tulee mieleen ruumishuone ja ruumiit. Koittakaa edes vähän saada väriä pintaan. Jos ei muuten niin sitten sipaisut purkista.

Vierailija
18/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana siniverinen tulee siitä, että aatelisilla oli kalpea iho josta verisuonet paistoi sinisenä läpi. Tämä johtui siitä, että he saattoivat vältellä aurinkoa toisin kuin rahvas, joka teki töitä paljon ulkona ja ruskettuivat. Luonnollisesti vaaleaa ihoa pidettiin kauniina ja ruskettunutta rumana.

Vierailija
19/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ns. karoteeniväriset ihmiset (terve, lievästi päivettynyt hehku kasvoilla läpi vuoden kuten joillain luonnostaan on) kertoo terveydestä ja vastustuskyvystä. Tällä on ihan evolutiivinen perusta.

Ruskettunut iho näyttää mielestäni ihan kaikilla ihmisillä kauniimmalta kuin vaalea. Tokihan sille ei mitään voi jos iho ei ole päivettyvää sorttia mutta niin se vain on. Tutkimusten mukaan ruskettunut ihminen arvioidaan jopa todellista hoikemmaksi.

Vierailija
20/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa tököttiä siis. Osta sellaista asteittain ruskettavaa.

Itse asiassa mulla on kolmea erilaista ja kaikki kalliita.. :))