Yksi kaveri tekee meidän muiden elämästä vaikeaa kun ei omista älypuhelinta
Eikä käytä somea lainkaan. Esim. Ravintolassa syömässä hän kieltää kuvaamasta itseään/ruoka-annostaan. Valittaa siitä jos kuvaamme toisiamme ja ruokia. Vinkuu "hei eiks me tultu tänne syömään ja juttelemaan eikä roikkumaan kännyköillä" olimme suunnitelleet hänelle porukalla älypuhelinta lahjaksi, mutta hän sanoo että se on turhaa kun ei aio sitä käyttää. Miten kaveri keskiajalta nykyaikaan?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Heh, mä ostin elämäni ekan älypuhelimen 2 viikkoa sitten. Siihen asti sain satunnaisesti kuunnella kavereilta yhtä typerää mölinää kuin aapeeltä tulee, mutta tein selväksi että jos yhteydenpitomme kaveripiirissä on kiinni jostain sovelluksista niin sitten ollaan pitämättä yhteyttä. Ymmärsivät kyllä yskän. Lopulta kuitenkin taivuin. Luuri tosin varastettiin keskiviikkona eli nyt taas ihan perus karvalakkiluurilla mennään ja hyvin pärjään. :)
N25
Eli lopettivat toivottavasti yhteydenpidon. Tai itse en ainakaan keksi ainuttakaan syytä jatkaa yhteyksissä sellaisen ihmisen kanssa joka tahallaan hankaloittaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mä ostin elämäni ekan älypuhelimen 2 viikkoa sitten. Siihen asti sain satunnaisesti kuunnella kavereilta yhtä typerää mölinää kuin aapeeltä tulee, mutta tein selväksi että jos yhteydenpitomme kaveripiirissä on kiinni jostain sovelluksista niin sitten ollaan pitämättä yhteyttä. Ymmärsivät kyllä yskän. Lopulta kuitenkin taivuin. Luuri tosin varastettiin keskiviikkona eli nyt taas ihan perus karvalakkiluurilla mennään ja hyvin pärjään. :)
N25
Eli lopettivat toivottavasti yhteydenpidon. Tai itse en ainakaan keksi ainuttakaan syytä jatkaa yhteyksissä sellaisen ihmisen kanssa joka tahallaan hankaloittaa elämääni.
Siis.. Meinaatko nyt että mä hankaloitan heidän elämäänsä? :D Oon kuitenkin aina tavotettavissa tekstareilla ja soittamalla. Facebook-viesteihinkin vastaan päivittäin. Ja jos mun kaverit hylkäis mut siksi että jouduin ryöstetyksi niin ei tulisi ikävä. :D
/21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Siis.. Meinaatko nyt että mä hankaloitan heidän elämäänsä? :D Oon kuitenkin aina tavotettavissa tekstareilla ja soittamalla. Facebook-viesteihinkin vastaan päivittäin. Ja jos mun kaverit hylkäis mut siksi että jouduin ryöstetyksi niin ei tulisi ikävä. :D
/21
1900-luvultako sulle "soitetaan" tai "tekstaillaan" vai? Ei vittu mikä hyypiö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
/21
1900-luvultako sulle "soitetaan" tai "tekstaillaan" vai? Ei vittu mikä hyypiö...
No nyt lähdin kyllä helppoon provoon mukaan. :D My bad.
/21
Fiksu kaveri. Kuitenkin, älypuhelimen omistajana ja somen käyttäjänä minua ei edes kiinnostaisi olla kavereita sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät osaa laskea älypuhelimiaan alas kun tavataan. Haluan nimittäin tavata heitä enkä heidän puhelimiaan. Jos someen jotain laitetaan niin se tehdään randomin yhteispäötöksen kautta koska silloin kyseessä on yleensä jotain erikoista. Jos puhelin menee kaiken edelle jokaisessa tapaamisessa joka hetki niin kaveri on silloin päätöksensä tehnyt siitä kumman haluaa elämäänsä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eikä käytä somea lainkaan. Esim. Ravintolassa syömässä hän kieltää kuvaamasta itseään/ruoka-annostaan. Valittaa siitä jos kuvaamme toisiamme ja ruokia. Vinkuu "hei eiks me tultu tänne syömään ja juttelemaan eikä roikkumaan kännyköillä" olimme suunnitelleet hänelle porukalla älypuhelinta lahjaksi, mutta hän sanoo että se on turhaa kun ei aio sitä käyttää. Miten kaveri keskiajalta nykyaikaan?
Minä olen aivan samanlainen. Ketuttaa kaltaisesi aivottomat somehamsterit joteka eivät tajua että kaikki eivät halua pläsiään nettiin koska sitä ei saa netistä sitten koskaan pois. Kaverisi on fiksumpi kuin te muut. Te ette ajattele omaa nenäänne pitemmälle toisin kuin kaverinne. Mahtaa 10v kuluttua harmittaa omat päivitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Et kuulosta sellaiselta ihmiseltä jonka kanssa edes haluaisi olla tekemisissä.. oma napa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
/21
Hohhoijaa.
En ymmärrä ongelmaa. Eikö sinulla ole varaa ostaa itsellesi ruokaa ollenkaan siellä ravintolassa, jos kaverisi annosta haluat someen kuvata? Ja jollei kaveri halua omakuviaan someen niin mitä sitten? Miten se muiden elämää hankaloittaa? Julkaiskaa te muut kuvianne ja ongelma on ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli ennen tuollainen, mutta kun aloimme seurustelemaan, sanoin, että en voi olla suhteessa, jos en saa yhteyttä esim. whatsappilla. Nykyään käyttää älypuhelinta, ja on unohtanut moiset "älypuhelimet on turhia"-höpinät :)
Eli kiristit sitä.Hyi h*lvetti.Ei tehoais muhun tuollainen, oisin dumpannu sut.
Näin se vain on että kun tuote tai palvelu ensin julkistetaan niin sanotaan että "eihän kenenkään ole pakko käyttää". No..ajan kuluessa KAIKKIEN on pakko käyttää.
monestikin smartphone muuttuu käyttäjänsä käyttämänä idiotphoneksi.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole mitään oikeutta siihen mitä suunnittelette. Ette te voi mennä ostamaan kaverille älypuhelinta ja päivittää hänet nykyaikaan. Hänellä on täysi oikeus olla käyttämättä teidän hankkimaa puhelinta. Maksaisitteko hänen puhelinlaskunsakin? Minä en hanki älypuhelinta, koska sen käyttäminen on niin kallista. Miksi pitää olla älyluurin orja?
En muuten ota kantaa, mutta kallista? Äitini käyttää älypuhelintaan kamerana eikä puhelimessa ole edes sim-korttia. Kuvat hän siirtää piuhan avulla tietokoneelle. Itse käytän älypuhelimessa prepaid-korttia, johon olen ladannut 10 eurolla puheaikaa, jotta pääsen nettiin laittamaan kuvat haluamilleni sivuille. Ja toisaalta, jos perinteinen on ainoa puhelin, liittymässä on silti oltava kuukausimaksullinen netti, koska nykyään liittymiä ei saa mistään ilman nettipakettia.
Itse en usein enää jaksa tavata näitä kännykkäorjakavereita. Mitään muuta tehdä kun istutaan nenä kiinni puhelimessa.
Odotin otsikon perusteella ongelman olevan jokin muu kuin somepäivitysten tekeminen. Aloitus on typerä, mutta kyllähän se, että ei käytä älypuhelinta tai somea, hankaloittaa elämää nykyaikana. Menemiset ja tekemiset suunnitellaan nykyään WhatsApp- tai Messenger-ryhmäviestien avulla. Vaikkapa polttarien tai lapsen luokkaretken suunnittelu vaikeutuu, kun yhtä polttariseurueesta tai luokan vanhemmista ei saa kiinni samaa kanavaa käyttäen kuin muita. Samoin jos ollaan vaikka porukalla matkalla ja pitää etsiä ravintolasuosituksia tai etsiä reitti jonnekin, se, jolla ei ole älypuhelinta, ulkoistaa itsensä vastuun ottamisesta matkajärjestelyjen suhteen. Hyvin usein ne, joilla ei ole älypuhelinta, välillisesti käyttävät kavereidensa puhelimia pyytäessään tarkistamaan vaikkapa bussiaikatauluja, elokuvien näytösaikoja, ruokaohjeita jne.
Minäpäs olen sitä mieltä että tuossa tilanteessa se todellinen ystävyys punnitaan, ollaanko valmiita näkemään vaivaa sen "erilaisen" ystävän vuoksi vaikka ei kaikkia nykymaailman tekniikkahärpäkkeitä olekaan hankittuna.
Niinkuin nyt joku tekstiviestin lähettäminen olisi vaivannäköä alkuunkaan, muutama sekunti ihmisen elämässä. Ihan sillä puhelimella voi soittaakin jos ei jaksa näpytellä viestiä vaikka onhan se raskasta ja työlästä tuottaa puhetta ja ääntä.
Jaa. Täällä ihminen jolla on älypuhelin ja joka roikkuu facessa, instassa ja snäpissä ja käyttää lisäksi wappia ja kikkiä, tästä huolimatta en halua että kukaan muu laittaa minusta kuvia nettiin ja vihaan yli kaiken sitä kun täytyy jatkuvasti räplätä sitä puhelinta. Varsinkin jos ollaan oikeasti tekemässä jotain kuten ravintolassa eikä vain maata kaverin sohvalla. Onneksi omat kaverit eivät ole jatkuvasti päivittämässä someaan
Ettei kai te oikeasti usko tämän aloituksen aitouteen? Minä näin jo otsikosta, että on provo. Aloitusviesti vahvisti epäilyksen.
N25