5 dl kermaa menossa vanhaksi, keksikää miten sen voisi käyttää!
Kermavaahtoa en tee. :D (En jaksa syödä sitä yksinäni!)
Kaapista löytyy perusaineksia kakkuja/tms varten.
Kommentit (24)
Tee kermaperunoita iso vuoka ja lopun kermaa laitat makaronilaatikkoon. Kermaperunat syöt tänään ja makaronilaatikon huomenna.
Tuhdimpi pannukakku.
Kermaa voi myös pakastaa. Jaa vaikka kahteen osaan ja pakasta, nappaat sitten kastikkeeseen, valkosipuliperunoihin tms.
Pannacottaa, marjajäädykettä, jätskiä
Vaahdota. Levitä vartalollesi tai kumppanin vartalolle. On sentään lauantai-ilta.
Pannari. Hyvä, rasvainen, lihottava.
Itse lapsena keskin korvata sokerikakun 50 grammaa sulaa margariinia + 1,5 dl maitoa ohjeen 2 dl:lla kermaa ja se muuten toimii! Hapankin kerma käy.
En muista ohjetta tarkkaan, se on lapsuudenkodissani keittokirjassa ja en enää muista varmaksi ulkoa, mutta yritän
3 munaa, 2,5 dl sokeria, reilu 3 dl vehnäjauhoja, reilu 1 tl leivinjauhetta ja 2 dl kermaa. Tee kuten kakku yleensä, eli vatkaa munat ja sokerit, jauhot ja kerma laita vuorotellen varovasti. Vaniljasokeria voi myös laittaa halutessaan.
Jäädykettä tai jäätelöä. Onko sulla kondensoitua maitoa? Siitä ja kermasta tulee hyvää jätskiä helposti.
Pakasta ja käytä pienissä osissa ruuanlaittoon.
Kastiketta
Keittoa
Laatikkoa
Pannukakkua
Vierailija kirjoitti:
Kermavaahtoa en tee. :D (En jaksa syödä sitä yksinäni!)
Kaapista löytyy perusaineksia kakkuja/tms varten.
Sen voi pakastaa vaikka viidessä pienessä rasiassa ja käyttää kastikkeisiin tarpeen mukaan.
Taidan tehdä pannukakkua. Helppoa ja nopeaa, eikä tartte etsiä sähkövatkaimen osia.
Aineet jäätelöön(kin) löytyy mutta olen liian laiska tekemään.
Kiitoksia vinkeistä :)
ap
Esim.Laatikkoruokiin,keittoihin,kakun väliin ja kuorrutukseen,kuivakakkutaikinaan.
Minäkin laitan pakkaseen ja käytän sitten esim. kiusauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Taidan tehdä pannukakkua. Helppoa ja nopeaa, eikä tartte etsiä sähkövatkaimen osia.
ap
Itse teen pannukakkua kun kermaa tai maitoa vanhentuu. Kermaa kannattaa laimentaa maidolla tai vedellä pannariin. Pannaria voi tietenkin pakastaa ja pakkasesta löytyy usein tarjottavaa jos tulee vieraita.
Ihania ohjeita, minulla on samanlainen kermaongelma mutta en ehdi käyttää tänään. Voisikohan jotenkin pakastaa ohuissa pakastepusseissa, niissä joita on rullassa-?
Vierailija kirjoitti:
ap
Oikeestiko et olisi keksinyt tuota kysymättä täällä?? Vai mikä tän aloituksen idea oli?
Kermakakku, pavlovaa