Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOmasut keskiviikkoon

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta pääsin koneelle ekaa kertaa tällepäivälle...

Ultra ja neuvolakuulumisia:

Rv 33

Painoarvio 2100g ( isompi kuin esikoinen näihin aikoihin.....)

RT ( ja veikkasi ettei enää käänny)

Paineet 155/82

Hb 117, eli rautaa syödään edelleen..

Sf mittaa ei nyt mitattu.

Pissa oli muuten ok, mut jotain nitraattia näkyi olevan. Epäili hiivaa vaikka vasta sen hoidin pois eikä mitään oireita ole ollut!!! Ei siis laittanu mua labraan vaan sanoi et katotaan 2 viikon päästä uudestaan...

Meppe: Tosi hyvä juttu että vaavi kääntyi itse!! =)

Hankinnoista: Me ei olla ostettu uutena muuta kuin vaunut, 199e.

Kaukalo vuokrataan neuvolasta, 4e/kk.

Vaatteita en osta yhtään.

Rintareppu on esikoisen jäljiltä tallessa.

Babysitteri meillä pitäisi vielä ostaa mut sen kanssa ei nyt oo kiirettä kun eihän se vauva siinä heti voi oleskella... =)

Olikohan muuta........ En nyt muista!

Nyt siirryn sohvalle tytön kanssa kattomaan lastenohjelmia ;)

Kristiina rv 33

Vierailija
22/28 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meppe, onnittelut vauvan kääntymisestä! Toivotaan että minunkin vauva kääntyy vielä, aikaahan onneksi on.

Iisamaarille ja Stellikselle onnittelut äippäloman alkamisesta! :)

Minulla on huomenna neuvola, ja sitten selviää tämän sairasloman jatko. Nythän mulla on tämä viikko vielä saikkua, ja virallisesti töitä on tuonne 20.4. asti. Mutta tämä astma tekee asiat sen verran vaikeaksi, kaikkien muiden oireiden kanssa että epäilen että töihin enää kykenisin.

Huomennahan se siis selviää.

Galluppia oli ilmassa sopivasti. Juuri eilen saatiin vaunut. On ihanat, ja kalliitkin, mutta ajateltiin että laitetaan kerralla kunnolliset kun ei tiedä montako lasta tässä innostuu tekemään.

Vaunut & lämpöpussi (Emmaljunga) 775e.

Pinnasänky saatiin ilmaiseksi naapurilta 0e.

Itkuhälytin, saatiin joululahjaksi 0e.

Syöttötuoli, käytettynä 20e.

Rintapumppu, käytettynä 10e.

Hoitotaso, käytettynä 17e.

Kantoliina, uusi, 45e.

Vaatteita äitini ostanut ison pinon kirpputorilta 0e, ja ne mitkä olen itse ostanut uutena, noin 80e yhteensä.

Turvakaukalo & turvavyönalennin käytettynä yht. 50e.

Äitiysvaatteita ostanut uutena 3 housut, 3 toppia, 2 paitaa yht. n 200e.

Vielä pitäisi ostaa tutteja, tuttipulloja, pehmeä hoitoalusta tason päälle, yms. juttuja. Kyllä sitä rahaa vaan menee.

Red_Cat & Möykky 31+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemisestä meinaan. Mitään katuja ei ollu aurattu!!!!! Melkein 10cm lunta ja siinä kun pitää työntää rattaita lähemmäs 10 kilometriä :S

Taas supistelee oikein urakalla. Aina kun nousen seisomaan, kun istun, käyn vessassa, kumarrun, teen mitä tahansa. Ja supistaa vaikka vaan istun sohvalla. Tämmösiä ärsyttäviä puolikipeitä harjotussuppareita. Suunnilleen kolme kappaletta ehtii tulla kymmenessä minuutissa, eli aika tiuhaan. Huomiseks onneks saan varmaan auton...

Onnea raivotarjonnasta kaikille, joiden vauva on suvainnut niinpäin asettua :D

Neuvolantäti koitti mulle viimeviikolla tiukasti väittää, että tämäkin veijari on oikein päin. Väitin vastaan ja ultrassa varmistui, että oikeassa olin. Lääkäri meinas sillon sunnuntaina ultrassa, että tuskin tulee kääntymäänkään. Niin tiukasti on viihtynyt samassa kohdassa mahaa, täysin samassa asennossa jo niin pitkään (yli 2kk) No toivossa on hyvä elää, että kääntyy.

Hankinta gallup: En ole ostanut muuta, ku ne tuplat käytettynä. Makso 150¿. Isommilta on jääny oikeestaan kaikki tarvikkeet. Mammavaatteitakaan en ostanut mitään. Imetysliivitkin on edelliseltä, jopa liivinsuojuksia on tallessa vaikka kuinka :P No tutin varmaan ostan. Ja vaippoja pitää ostaa.

Soittivat sitten äitppäpolilta tänään. Huomena 9.30 sydänkäyrään ja 10.00 ultra. Pääsempähän taas kurkkimaan vauvelia :D Onneks ei tarvii ottaa ku kuopus mukaan.

Taidetaan lähteä vielä pihalle hetkeks lasten kanssa. Lumityöt jätän kyllä ukolle. Ei näillä suppareilla pysty mitään tekemään.

Nalluri ja ötö 32+4

Vierailija
24/28 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juu, mäkin olen tulossa huomenna tamperelaisten miitinkiin:) Toivottavasti vähän pirteämpänä kuin tänään - päivä on kulunut päikkäreiden merkeissä ja tuo ikävä ilmakin risoo:)

t. aurora

Vierailija
25/28 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meppe: hienoa että vauva on kääntynyt raivotarjontaan :) Toivotaan että muidenkin perätila/poikittain viihtyvät vauvat vielä kääntyisivät!

Amina76: Ajattelin vähän rauhoitella, nimittäin kohdunpohjankorkeus ja vauvan koko eivät onneksi kulje ihan käsi kädessä. Toisilla kohtu vain tulee enemmän ulos ja mm. kohdun asennolla ja istukan paikalla voi olla vaikutusta kohdunpohjan korkeuteen, näin olen itse ymmärtänyt. Minulla on ollut suurimmillaan sf. 37cm!! ja siitä huolimatta vauva oli alle 3,5kg.

Alfiina+masuvauva 34+2

Vierailija
26/28 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfiina, helpottavaa kuulla, että noilla sf-mitoilla synnytit keskikokoisen vauvelin. Mulla sf jo nyt isompi kuin esikoisen aikana koskaan. Neuvolatäti on arvioinut tosin, että sellainen keskikokoinen tästä tulee. Koin kolme vuotta sitten ponnistusvaiheen monesta eri syystä varsin raskaaksi, ja vauvani oli 2800.

Onnea niille, joiden vauvat päättivät pyörähtää oikeaan asentoon!

Gallup: hankintoja olen tehnyt aika maltillisesti, kun esikoisen tavarat tallessa:

uusi patja esikoisen pinnikseen 39 euroa

toppapuku alesta ensi talveksi 39 euroa

makuupussi 25 euroa

potkuhousut alesta 3.90 euroa

rintapumppu Avent Isis 55 euroa

Lisäksi äitini on ostanut jotain pieniä, suloisia vaatteita. Itkuhälytin olisi vielä hankintalistalla, samoin seisomateline vaunuihin. Muuten tosiaan ajattelimme selvitä esikoisen vanhoilla tavaroilla. Ai niin, yhdet äitiyshousut olen ostanut 39 euroa ja pari paitaa noin kymmenen euroa kipale.

Voikaa hyvin pallerot!

Vierailija
27/28 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa jäädä viimeiseksi tälle päivälle. Kauheasti on kiirettä, niin ei ehdi edes koneella istumaan. Päätin nyt nipistää hieman aikaa yöunista ja olla hetken koneella. (ei kyllä kauhean hyvä idea siinä mielessä, että esikoinen ei nuku yhtään normaalia pidempään kuitenkaan huomenna, joten aamulla väsyttää...)

Tänään tuntui kun vauva olisi koittanut kääntyä pää alaspäin, mutta ei kuitenkaan onnistunut. Mieletöntä möyrintää! Potkuja on tullut tosi paljon ihan kohdunsuulle ja kauhukuvat on koko ajan mielessä, kuinka se saa vielä kalvot puhkaistua rikki. Kohdunsuulle potkiminen on kyllä aika kauhean tuntuista. Liitoskivut on vielä lisääntyneet ja käveleminen ei ole kovin kivaa enää. Toisen odottaminen on näköjään paljon raskaampaa kun ekan...silloin ei ollut mitään tälläistä. Pääsinpä silloin helpolla:).

Hankinnoista oli galluppia. Nyt en ole vielä ostanut muuta kuin rintapumpun 40 euroa (avent isis). Viime kesänä ostin kirpparilta vauvan silkkimyssyn (Ruskovillan, myssy hieroo vauvan päätä ja suojaa sitä) parilla eurolla. Oli ihan pakko, kun normaali hinta sille on 25¿. Tarkoitus olisi vielä ostaa sitteri. Sitten tietty vaippoja, liivinsuojia ja ehkäpä ostan ne imetysliivit, vaikka viimeks en niitä tarvinnukaan. Muuten kaikki on esikoiselta säästössä. Hänellekään ei kaikkea ostettu uutena, tai pinnasänky ja hoitopöytä saatiin niin ja sitteri myös (tosin se ei ollut kovin hyvä, joten nyt hankin uuden). Vähän vaatetta, vaunut ja kaukalo hankittiin uutena. Niitä vaatteitakin tuli sitten paljon lahjaksi kun esikoinen oli syntynyt.

Ihanaa että huomenna on jo torstai! Maaliskuu alkaa olemaan lopuillaan, mutta keväästä ei ole tietoakaan! Parin viikon päästä on jo pääsiäinenkin! Tällä menolla silloinkin on täys talvi!

äiskä-04 rv 31+3

Vierailija
28/28 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä juuri kotiutuneena ja kaikki päivän viestit lukeneena kerron omat kuulumiset!

Onnittelut kaikilla lomansa aloittaville ja mepelle kääntymisestä!

Galluppiin vastauksia:

Yhdistelmävaunut ja hoitolaukku 110 ¿ (käytettynä 2004 mallia)

Vanna ja leluja 10 ¿ (käytettynä)

Pinnis ja patja 40 ¿ (käytettynä)

Pinnasängyn reunapehmuste 3 ¿ (huutonet)

Oran turvaistuin 70 (uusi)

Vaatteita n. 40 ¿ (uusia ja löytöjä)

Sitteri (joululahja)

Pehmuste 20 ¿ (uusi hlökunta alennusten jälkeen)

Hoitopöytää en osta, mutta päätin vaihtaa pesukoneen sivustatäytettävään. Sain isältäni uuden ja myin vanhani huutonetissä eli +50¿

mobile 30 ¿

Vauvakirja (synttärilahja)

Eli aika pienellä bubjetilla selvitty. Lisäksi meillä on kerran kuukaudessa tippirahasysteemi ja niillä rahoilla olen melkeinpä kaikki ostanut.

Äitiysvaatteita ei muuta kuin farkut (39¿) ja paita (5.90¿). Niin ja rintsikat (n.10¿ hlöalen jälkeen). Mahaa sa ilmeisesti kantaa toukokuun loppuun saakka joten jos jotkut keväthousut vielä sijoittaisi. Kaverilta sain lainaan parit housut ja omia paitoja olen venyttänyt. Ostanpa sitten synnytyksen jälkeen uusia niin on taas oikean kokoisia vaatteita.

Aloitin tänään työpäivän 4 tunnin koulutuksella jossa teimme paljon ryhmätöitä. Sintti ilmeisesti piti kaikesta koska jytäsi koko hemmetin ajan masussa. Hytkynää ei voineet olla muutkaan näkemättä =) Maanantaina (vapaapäivänä) lupasin mennä kuuntelemaan tulevan syksyn työssäoppijoiden muutoksista oppimispaikoissa. Olenpahan sitten taas töihin palatessani mukana uusissa tuulissa.

Kävin sitten (melkein) siirtämässä kaikki vakuutukset fenniaan. Saan sieltä sen lapsivakuutuksen jo 4 vrk ikäiselle, kun nyt siitä myöhstyin. No joka tapauksessa auton vakuutus on edelleen siirtämättä koska OLEN HÄVITTÄNYT AUTON LUOVUTUSOSAN!!!!!Tiedän olevani sählä mutta...Täytyy huomenaamulla heti käydä katsastuskonttorilla hoitamassa uusi ja toivoa ettei paperi ole päässyt vääriin käsiin ja olen pian menettänyt omaisuuttani!

No ehkäpä tämäkin novelli riittää tältä päivältä! Öitä!

Dolosa ja sintti 31+6 ( vaihtui samalla jo vuorokausikin)