Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi päätellä miehestä jolla ei ole yhtään luottokorttia vaan maksaa aina käteisellä?

Vierailija
10.06.2017 |

Hän ei edes käytä maksukorttia vaan käy aina automaatista hakemassa rahaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Miksi käyttää luottokorttia, jos ei halua elää yli varojensa.

Vierailija
42/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan moni huijari maksaa käteisellä paitsi jos on jonkun lypsettävän kortti mukana. Äärimmäisen säälimätöntä ja pahaa. Ja käteinen hankittu kyseenalaisella tavalla.

Kokemuksesta oppineensa haluan varoittaa muita. Minulla oli kyseessä aviomies - mutta se ei tahtia hänen kohdallaan haitannut.

Itse asiassa ihmetteli kun ei onnistunut tuhoamaan minua. Tavoite sekin 😒.

Olin suhteessa tällaisen kanssa. Nettihuijariksi paljastui ja siipeillyt monen naisen luona. Nyt on taas uusi hakusessa. Vain käteistä rahaa ja sitäkin vähänlaisesti. Luottotiedot menneet aikaa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni oli tuollainen. Luottotiedoton ja päihdeongelmainen (jälkimmäinen syy edelliseen).

Tutulta näyttää ja lisäksi valehteli kaiken mahdollisen.

Vierailija
44/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot ei ole kunnossa. Sitä se meinaa. 

Höpsis! Moni pankin huippuasiakas käyttää pelkkää käteisnostoa.

Vierailija
45/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies. Miksi käyttää luottokorttia, jos ei halua elää yli varojensa.

Ei luottokortin käyttö tarkoita yli varojensa elämistä, Ainakaan fiksuilla. Tyhmillä voi tarkoittaakin.

Vierailija
46/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pääasia ole se, että on rahaa?

Enemmän on kortillamaksajia joilla ei oikeasti olisi varaa.

Pisteet riihikuivalle.

Juuri näin. Luottokortit on persaukisten maksuvälineitä.

Vierailija
47/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi isäntä, jolle rengit kantaa rahaa!

Vierailija
48/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitään. Miehellä voi olla joko hyvin paljon rahaa, koska ei tarvitse -yleensä- lainkaan korttia, vaan voi aina maksaa käteisellä. Tai sitten miehellä on hyvin vähän rahaa ja hänelle ei ole suostuttu myöntämään luottokorttia. - Maksukortin hän varmaan olisi saanut pankista vaikka maksuhäiriöitä olisikin enemmänkin, mutta mies ei halua käyttää muovirahaa, koska käteisellä maksamisen kanssa sattuu "vahinkoja" ja ylilyöntejä vähemmän kun tavallaan näkee paremmin, kuinka paljon rahaa menee kun taas korttia käyttäessä se näyttää aina samalta, ellei halua kuittia ja katso mitä maksaa.   

Vierailija
49/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella erikoisia mielipiteitä. Mitä ihmeen foliohattuja tänne on kokoontunut? Vai, että todennäköisin syy olla käyttämättä korttia olisi muka "viisaus olla jättämättä jälkiä ostoksistaan" tai muu paranoidinen elämänasenne? Sallikaa mun nauraa. Ihan 100 % varmuudella syy, ettei ihminen omista pankki-/luottokorttia on se, ettei hänellä ole luottotietoja ja/tai rahaa.

Oma perheeni sekä ystäväni ovat kaikki hyvätuloisia ihmisiä, enkä muista oikeastaan ikinä nähneeni kenenkään maksavan käteisellä esimerkiksi kaupassa tai ravintolassa. Vain edesmenneellä isälläni oli 70-80-vuotiaana tapana käyttää käteistä, mutta kyllä hänelläkin oli kotona debit/credit-kortti ellei parikin. Jokainen ihminen, joka matkustaa edes silloin tällöin tietää, että se on käytännössä välttämätön ulkomailla. Tai ainakin helpottaa elämää hurjasti. 

Hyvin pienituloisille ihmisille voi olla järkevääkin käyttää käteistä, jos haluaa pitää tilin balanssissa. Sen sijaan siinä vaiheessa, kun joka penniä (tai tonnia) ei tarvitse laskea, ei myöskään jaksa nähdä vaivaa käteisen kanssa pelaamisessa. Kortti on ensisijainen maksuväline ja käteistä nostetaan muutaman kerran vuodessa satunnaisia tarpeita varten.

Luottotiedottomat ovat aina ensimmäisenä huutamassa, kuinka luottokortti on köyhiä varten. Ensinnäkään luottokorttia ei edes myönnetä (ainakaan normaaleille luottorajoille) ihmisille, joilla on liian pienet tulot. Itse en esimerkiksi koskaan käytä luottokorttia siksi, ettei minulla olisi rahaa. Käytän niitä silloin, kun matkustan tai haluan tehdä jonkun ostoksen toisesta maasta turvallisesti tms. Luottokortin maksu menee suoraveloituksena tililtäni kuukausittain. 

Arjessa maksan aina "pankkikortilla", eli nykyisellä debit-puolella. Se on normaali, omat rahansa tienaavien ihmisten käteinen tänä päivänä. 

Vierailija
50/51 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella erikoisia mielipiteitä. Mitä ihmeen foliohattuja tänne on kokoontunut? Vai, että todennäköisin syy olla käyttämättä korttia olisi muka "viisaus olla jättämättä jälkiä ostoksistaan" tai muu paranoidinen elämänasenne? Sallikaa mun nauraa. Ihan 100 % varmuudella syy, ettei ihminen omista pankki-/luottokorttia on se, ettei hänellä ole luottotietoja ja/tai rahaa.

Oma perheeni sekä ystäväni ovat kaikki hyvätuloisia ihmisiä, enkä muista oikeastaan ikinä nähneeni kenenkään maksavan käteisellä esimerkiksi kaupassa tai ravintolassa. Vain edesmenneellä isälläni oli 70-80-vuotiaana tapana käyttää käteistä, mutta kyllä hänelläkin oli kotona debit/credit-kortti ellei parikin. Jokainen ihminen, joka matkustaa edes silloin tällöin tietää, että se on käytännössä välttämätön ulkomailla. Tai ainakin helpottaa elämää hurjasti. 

Hyvin pienituloisille ihmisille voi olla järkevääkin käyttää käteistä, jos haluaa pitää tilin balanssissa. Sen sijaan siinä vaiheessa, kun joka penniä (tai tonnia) ei tarvitse laskea, ei myöskään jaksa nähdä vaivaa käteisen kanssa pelaamisessa. Kortti on ensisijainen maksuväline ja käteistä nostetaan muutaman kerran vuodessa satunnaisia tarpeita varten.

Luottotiedottomat ovat aina ensimmäisenä huutamassa, kuinka luottokortti on köyhiä varten. Ensinnäkään luottokorttia ei edes myönnetä (ainakaan normaaleille luottorajoille) ihmisille, joilla on liian pienet tulot. Itse en esimerkiksi koskaan käytä luottokorttia siksi, ettei minulla olisi rahaa. Käytän niitä silloin, kun matkustan tai haluan tehdä jonkun ostoksen toisesta maasta turvallisesti tms. Luottokortin maksu menee suoraveloituksena tililtäni kuukausittain. 

Arjessa maksan aina "pankkikortilla", eli nykyisellä debit-puolella. Se on normaali, omat rahansa tienaavien ihmisten käteinen tänä päivänä. 

Just... Väännetään nyt vielä rautalangasta. Debit-kortin saa, vaikka luottotiedot olisivat menneet. Kenelläkään ei siis voi olla pelkkään käteisen käyttöön syynä luottotietojen menetys.

Se, että pitää budjettia menoistaan ei kerro köyhyydestä. Oikeastaan päinvastoin, sillä pienituloinenkaan, joka pitää (onnistuneesti) budjettia ei pian ole enää köyhä. Ja moni varallisuustasosta riippumatta haluaa pitää tulot ja menot tasapainossa. Jos on tottunut käyttämään päivittäisiin menoihin tietyn summan kuukaudessa tuntuisi hölmöltä nostaa sitä vain sen vuoksi, että tulot ovat nousseet. Eli moni näistä "käteisen käyttäjistä" nostaa esim. 200 euroa viikossa päivittäisiin menoihin, vaikka tulot olisivat kuinka suuret. Jos tämä summa ylittyy, tietää heti, että kuukauden laskennallinen budjetti on ylittynyt.

Ja kyllä, suurin osa ihmisistä käyttää pankkikorttia ja se on kätevää (itsekin teen niin) mutta kyse nyt oli siitä, mistä syystä joku käyttää käteistä. Itse tunnen muutamia, jotka välttelevät pankkikorttia päivittäiskäytössä nimenomaan tietoturvasyistä ja osa käyttää käteistä budjetointiin. Edellinen ryhmä ei ole foliohattuporukkaa, vaikka en heidän näkemyksiään jaakaan. Jälkimmäiset ovat ihan hyvin toimeentulevia, asuntolainansa jo maksaneita nelikymppisiä.

Vierailija
51/51 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vielä olemassa kortteja joilla ei voi maksaa?

pankki ja luottokortti on eri asia, itselläni ei ole luottokorttia kun en tarvitse sitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi