Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko avautua: tinkaajat

Vierailija
10.06.2017 |

Pakko avautua. Olen myyjänä sukulaiseni kukkakaupassa. Meillä on kivijalkakauppa, minkä lisäksi teemme torimyyntiä. Torilla tinkaamisen jopa ymmärrän tiettyyn pisteeseen asti, kunhan se ei ole kerjäystä, mutta! Nämä ihmiset, jotka saapuvat kaupan pihaan ökyautolla ja alkavat narista hinnoista.

Esim. Eräs nainen (ökyauto) alkoi kerätä kukkia.. "Otan 12 saanko kympillä? (norm. euron kpl).
En saisi antaa näistä, koska voittokate on todella pieni pienissä kukissa. No, kun narisi niin sanoin, että 11 euroa. Siis luoja mikä narina siitä, että "niiiiiin väääähäääään. Jääköhän kaupat tekemättä."

Sitten rupesi latomaan muuta ja sitten sanoi, että no nyt kunnon alet tai saattaapi kukat mennä takaisin hyllyyn (oli laittanut jo kasseihin). Sitten laskin loppusumman. 73,5e. Sanoin, että no pyöristetään tasan 70. Nainen kysyy: "No paljonko nyt sitten saatiin alennusta". Vastaan: "3,5 euroa". Nainen erittäin narisevalla äänellä: "Niiiiiiiiin vähäääääään."

Ärsyttää niin nämä kerjääjät! Ilmaiseksko pitäis antaa? Ette te K-marketissakaan rupee kassalla narisee, että 125 euron ostokset nii pyöristä sataseen!

Sitten nämä toiset narisijat. Meillä vaikka pelargonia 4,5 euroa/kpl. Naristaan, että marketista saa 4 kympillä! Tässä vaiheessa sisälläni kiehuu. Ne markettien pelargoniat on sellaisia paskapelargonioita, jotka ei oo nähny auringonvaloa tai vettä sen jälkeen, kun ovat markettiin tulleet! Lisäksi ne on 4-5 kertaa pienempiä kuin, mitä meillä. Eräs tuttu, joka työskenteli Robinhoodissa, kertoi, että heitä oli kielletty kastelemasta kukkia.

Jos olet tällainen mulkku niin vittu lopeta! Pilaat kaikkien mielen!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko ilmaiseksi koska olen lihava, köyhä, masentunut vonkale jota kukat piristäisivät kummasti

Vierailija
2/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako kukaan tippiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hyvintoimeentulevat joilla on rahaa ostaa mitä mielivät ovat pahimpia tinkaajia. Heille pitäisi kaikki antaa melkein ilmaiseksi, koska hyvää hyvyyttään vaivautuneet ostamaan tarvitsemiaan/haluamiaan tuotteita ja heille kuuluu alennus.

Vähävaraisemmat eivät ole yleensä tinkaajia eikä röyhkeitä kuten nämä alekiinaajat.

Vierailija
4/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tinkaajilla on selvästikin päässä vikaa, sen verran älytöntä toimintaa liian usein näkee.

Vierailija
5/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaako kukaan tippiä?

Pari kertaa mulle on torimyynnin aikana ostettu jäätelö jäätelökioskilta. Joskus ihmiset jättää vaihtorahan erään yhdistyksen hyväntekeväisyyspurkkiin, joka on kaupassa esillä. Harvemmin kuitenkin.

Avauduin tästä tinkausasiasta mun serkulle, joka kertoi myös toinen toistaan kamalampia juttuja. Hän oli myynyt lastenrattaita Tori.fin kautta ja sopinut tapaamisen hänen kotiinsa ostajien kanssa. Ostajat tulivat (ökyauto) ja katsoivat rattaita. Kehuttiin maasta taivaaseen, että kuinka hienot ja hyvässä kunnossa! Sitten, kun tuli maksun aika niin työnsi serkkuni käteen 250euroa (oli sovittu 270) ja tää ukko sanoi, että "lähteekö tällä? Vähän bensarahaa, kun meni meillä tuohon matkaan". NIIKU MITÄ HELVETTIÄ? AI ETTÄ MYYJÄN PITÄIS MAKSAA OSTAJALLE MATKUSTUSKULUISTA! Tosi kivaa, kun tullaan toisten kotiin ja sitten HYVÄKSIKÄYTETÄÄN toisten hyvyyttä!

Vierailija
6/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siellä maksaa vaan sen verran!!" No hitto miksi sitten tänne tulit kuitenkin ostamaan?!

Vierailija
7/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä ettei ihmiset tajua kuinka noloa tinkiminen on.

Vierailija
8/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siellä maksaa vaan sen verran!!" No hitto miksi sitten tänne tulit kuitenkin ostamaan?!

Nimenomaan! 

Vierailija
9/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! 

"Siellä maksaa vaan sen verran!!"

Ja viitataan johonkin kampanjatuotteeseen.

Hittoako et sitten mennyt jonottamaan niitä klo 5 aamulla 100 km päähän!!

Vierailija
10/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt päättää, onko se v**** vai m*****!

Vierailija
11/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isännöitsijätoimistossa. Usein kuulen valituksia isännöitsijätodistuksen hinnasta. "Toimistossa xy maksaa vain 30€". Mun on käsketty vastata, että no tilaa sitten sieltä :-D

Vierailija
12/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aloittajan tuskan, vaikken alalla työskentelekään.

Vierailija
13/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tingin aina (siis en silloin jos ollaan jo sovittu hinta ja olen paikan päällä noutamassa tuotetta) ja olen säästänyt sillä merkittäviä summia. Just ostin viikko sitten uuden sohvan ja kysyin, että mikä on tiukka hinta ja säästin 300€. Ostan paljon tavaraa myös tori.fi ja muista netin kirppiksiltä ja tingin aina. Esim. Myyjällä oli käytetty kamera myynnissä hintaan 1700€, laitoin viestiä että ostan pois jos myyt 1500€, kaupat tuli ja säästin 200€. Myös itse olen valmis tinkimään myymistäni tuotteista, mutta yleensä mun hinta on niin edullinen, että ne menee samantien pyydetyllä hinnalla.

Ökyautoilijat saattavat myös omistaa sen ökyaton sen takia, koska hallitsevat rahan käytön ja tietää miten rahaa tehdään. Yksi syy siihen on ostohinnan alentaminen mahdollisimman paljon.

Vierailija
14/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijän ylimielisyyttä!

Onhan se naurettavaa minkälaisia hintoja isännöitsijäntodistuksesta veloitetaan. Isännöitsijä on laskuttanut taloyhtiöltä perustietojen tallentamisen ja sen lisäksi isännöitsijä laskuttaa vielä asiakasta.

Vierailija
15/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osaavat käyttää rahaa eivätkä maksa turhasta. Toiset eivät Eivätkä myöskään tingi.

Vierailija
16/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just heräsi k...pää ökyautotinkaajakin  13/13

No menit siihen ansaan ja luulit säästäväsi kun saitkin pari-kolmesataa alennusta. Itse laitan hintaa aina lisää muutaman prosentin, jonka sitten suostun pitkän vääntämisen jälkeen alentamaan ja ökytinkaaja luulee voittaneensa saaden "alennusta".  Säälittää joskus kun näkee silmät kiiluen tinkaajan joka on mennyt halpaan.

Vierailija
17/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just heräsi k...pää ökyautotinkaajakin  13/13

No menit siihen ansaan ja luulit säästäväsi kun saitkin pari-kolmesataa alennusta. Itse laitan hintaa aina lisää muutaman prosentin, jonka sitten suostun pitkän vääntämisen jälkeen alentamaan ja ökytinkaaja luulee voittaneensa saaden "alennusta".  Säälittää joskus kun näkee silmät kiiluen tinkaajan joka on mennyt halpaan.

Sit hölmö joka ei osaa tinkaa maksaa sulle sen muutaman satasen enemmän kuin minä, joten säästin pari-kolmesataa enemmän kuin hölmö kun tinkasin...

Sä et ajatellut ihan loppuun asti sun trollaus yritystä, saakelin idiootti! 😂😂😂😂

Vierailija
18/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä tinkimies kirjoitti:

Itse tingin aina (siis en silloin jos ollaan jo sovittu hinta ja olen paikan päällä noutamassa tuotetta) ja olen säästänyt sillä merkittäviä summia. Just ostin viikko sitten uuden sohvan ja kysyin, että mikä on tiukka hinta ja säästin 300€. Ostan paljon tavaraa myös tori.fi ja muista netin kirppiksiltä ja tingin aina. Esim. Myyjällä oli käytetty kamera myynnissä hintaan 1700€, laitoin viestiä että ostan pois jos myyt 1500€, kaupat tuli ja säästin 200€. Myös itse olen valmis tinkimään myymistäni tuotteista, mutta yleensä mun hinta on niin edullinen, että ne menee samantien pyydetyllä hinnalla.

Ökyautoilijat saattavat myös omistaa sen ökyaton sen takia, koska hallitsevat rahan käytön ja tietää miten rahaa tehdään. Yksi syy siihen on ostohinnan alentaminen mahdollisimman paljon.

Rahan käytön hallitseminen ei pitäisi tarkoittaa epäkohteliasta kerjäämistä ja toisten kiltteyden hyväksikäyttöä. Myös varkaat ja verokeplottelijat ovat rikkaita ja keksineet "tavan" huolehtia raha-asioistaan. On eri asia hallita raha-asiat niin, ettei osta turhaa ja ostaa harkiten, kuin että tinkaa ja tinkaa ja vielä epäkohteliaasti toisen kiltteyttä ja ystävällisyyttä hyväksikäyttäen. Vai tinkaatko ihan s-marketissa ja muissa "tavallisissa" kaupoissakin? Itse olen päättänyt, etten tingi, koska se on kerta kaikkiaan epäkohteliasta. Maksan mielummin vähän enemmän ja olen mukava ihminen kuin, että minusta jää toiselle ihmiselle vittumainen kuva. En haluaisi ajaa ökyautolla, jos se on ansaittu vittumaisella käytöksellä.

Moni saattaa taipua siihen halvempaan hintaan, koska ei yksinkertaisesti KEHTAA sanoa toiselle ei, kun toinen kerjää niin taitavasti. On tosi ikävää ruveta vänkäämään toiselle vastaan, kun haluaisi olla mukava ja loukkaamatta. Usein nämä tinkaajat ovat nimittäin ammattiloukkaantujia. On sitä paitsi täysin eri asia tingata käytetystä tavarasta yksityishenkilöiden kesken, kuin uudesta tavarasta yrityksen/kaupan kanssa. Toivottavasti et ole ruvennut tinkaamaan paikan päällä ja vielä narisemaan?  

Vierailija
19/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset osaavat käyttää rahaa eivätkä maksa turhasta. Toiset eivät Eivätkä myöskään tingi.

Toiset ovat myös täysiä mulkkuja, toiset eivät. 

Vierailija
20/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen on ihan normaalia kaupankäyntiä. Jos kate on pieni, eikä siitä voi tinkiä, voi sanoa sen asiakkaalle.  "Saanko nämä kumpillä?" "Ei, meillä on näissä niin pieni kate, etten tingi." Mikä ongelma tässä on?