Genitaaliherpeksen yleisyys: yläpeukkulla on herpes ja alapeukulla ei ole herpestä
Kommentit (44)
Lisää vaan. Riittävä otos tarvitaan...
Suurimmalla osalla on piilevänä. Eli vasta-aineet ja virukset elimistössä on mutta rakkuloita ei ole (toistaiseksi) ollut.
Onko virustyypillä väliä? Mulla on aviomiehen tartuttama huuliherpes alapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa genitaalin puolelle..
Vierailija kirjoitti:
Esiintymispaikka ratkaisee eli tuo lasketaan genitaaliherpekseksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla on piilevänä. Eli vasta-aineet ja virukset elimistössä on mutta rakkuloita ei ole (toistaiseksi) ollut.
Jep. Mulla ilmeni ekan kerran pitkän kortisonikuurin aikana, mitään seksikontakteja ei ollut pariin vuoteen ennen sitä eli joku vanha piilevä tartunta kyseessä.
Muistaakseni neljäsosa väestöstä on viruksenkantajia, joten peukut on ihan linjassa tämän tilaston valossa.
Joo minäkin sain suuseksissä. Mun mies oli niin halvatun pälli ettei tiennyt huuliherpeksen tarttuvan myös genitaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Joo minäkin sain suuseksissä. Mun mies oli niin halvatun pälli ettei tiennyt huuliherpeksen tarttuvan myös genitaaleihin.
Oliko hänellä rakkuloita huulessa aktin aikana, vai onnistui tartuttamaan ilman oireita?
Ite pelkään aina myös tätä, koska mulla on ollu lapsesta asti tosi aktiivinen huuliherpes. Vielä en oo onnistunut ketään tartuttamaan niin, että olis näkyviä oireita, mutta syön nykyään estolääkettä tarvittaessa. Ennen puhkesi jopa kuukauden välein herpes, nykyään n. 3-4 kertaa vuodessa yleensä flunssan jälkeen kun oma vastustuskyky on alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hänellä rakkuloita huulessa aktin aikana, vai onnistui tartuttamaan ilman oireita?
Ite pelkään aina myös tätä, koska mulla on ollu lapsesta asti tosi aktiivinen huuliherpes. Vielä en oo onnistunut ketään tartuttamaan niin, että olis näkyviä oireita, mutta syön nykyään estolääkettä tarvittaessa. Ennen puhkesi jopa kuukauden välein herpes, nykyään n. 3-4 kertaa vuodessa yleensä flunssan jälkeen kun oma vastustuskyky on alhaalla.
Oli pieni rakkula jota en itse ollut huomannut.
Siihen aikaan kun pojat oli kiitollisia kun sai vaan pillua sanottiin, että jos on latentti herpes simplex, alaherpes komplex ei tule niin helposti. Eli ne olis vähän eri kantaa, mutta nykyiset suuseksitavat on sekoittanut pakkaa.
Eli monella on yskänrokko, muttei alapäässä.
Molempiin on olemassa tablettilääkitys, jatkuvana tai estolääkkeenä kun tuntee kuplien tulevan. Ei muutaku aclovir resepti lääkäriltä. 800mg puolikkaina tulee halvemmaksi kuin 200 mg tabletit.
Voikohan oma huuliherpes tarttua myös omaan alapäähän esimerkiksi, jos kädellä koskettaa ensin huulessaan olevaa rakkulaa ja sitten alapäätään?
Tai jos seksissä suutelee toista osapuolta, joka sitten siirtyy huulillaan alakertaan?
Kunhan mietin.
Jos haluat tilaston, niin yleisyys Suomessa on noin 20 %. Tietenkin eri ikäluokissa eri prosentti. Nuoremmilla on enemmän sukupuolitauteja kuin aiemmin heidän ikäisillään oli.
Vierailija kirjoitti:
Voikohan oma huuliherpes tarttua myös omaan alapäähän esimerkiksi, jos kädellä koskettaa ensin huulessaan olevaa rakkulaa ja sitten alapäätään?
Tai jos seksissä suutelee toista osapuolta, joka sitten siirtyy huulillaan alakertaan?
Kunhan mietin.
Voi
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat tilaston, niin yleisyys Suomessa on noin 20 %. Tietenkin eri ikäluokissa eri prosentti. Nuoremmilla on enemmän sukupuolitauteja kuin aiemmin heidän ikäisillään oli.
Yleisyys tässä viitekehyksessä...
Ei ole kuin huuliherpes.
Teenpä tähän itsekin peukutuskyselyn.
Yläpeukku = on huulikerpes.
Alapeukku = ei ole huuliherpestä.