**LOKAMASUT keskiviikkona** :)
Huomenta Tyttelit :)
Mitenkäs on aamut alkaneet? Kerrankin meikäläinen on ajoissa liikkeellä. Töihin siis olen menossa, muuten kääntäisin vasta kylkeä.
Eilen olikin aikas paljon juttua siitä sikiön mitasta/raskausviikoista ja paljon tulikin kommenttia aiheesta...Lisää vaan kokemuksia :) Siskolle(hänellä 2 lasta) sanoin tuosta, kun ei LA:ta muutettu mulla niin hän sanoi, ettei sitä koskaan oikeestaan muuteta..Ihmettelin kyllä, koska täällä kuitenkin on muunlaisia kokemuksia. Ilmeisesti siis on hyvin pitkälti kiinni paikasta minkälainen käytäntö on.
Kirjoitinkin illalla vielä pinoon aika uskomattomasta jutusta ja on pakko kerrata vielä, koska se tuntuu edelleenkin niin upealta ja ihmeelliseltä yhteensattumalta :) Menin eilen töihin ja työkaveri (minua 5 v nuorempi) sanoi, että häntä jännittää kamalasti huominen ja oli jotenkin salaperäisen näköinen...Minä siihen, että " No mikäs sitten?" Johon hän vastasi, että " Me mennään ultraan!" Heh, meinas oikeesti päästä nauru siinä kohtaa..EI VOI OLLA TOTTA !!! :D Mä tyynesti vastasin: " Jaaa, me ollaan oltu jo 2 kertaa!" Oisitte nähneet kaverin ilmeen, oli kyllä kuvaamisen arvoinen!! Kyselin sitte, että millä viikolla...." Kolmannellatoista..." Vastasin: " Kuin myös!" ....WHAT A F***!!! Siinä sitte kerroin meidän tarinamme ja kyynelehdittiin siinä vähän puolin ja toisin. Meillä LA:t on ihan peräsin eli tuotamme työnantajallemme " lievästi sanottuna" harmaita hiuksia, kun kerromme jäävämme äippälomalle samaan aikaan. Mutta siis ihana ja hurja juttu, miten voikaan mennä ajoitukset näin. Mä olen tiennyt työkaverin vauvakuumeesta ja pelännyt sitä, kun hän ilmoittaa olevansa raskaana, että miten pystyn tekemään hänen kanssaan töitä (ollaan eri vuoroissa kylläkin), kun itse en ole raskaaksi tullut.....Mutta ei sitten tarviikaan moista pelätä vaan päinvastoin saadaan vertailla masujamme :) Tämä työkaveri menee tänään ekaan ultraan ja jännitti ihan suunnattomasti!!
Että semmosta kivaa!
Mun oli tarkoitus eilen kertoa työnantajalleni, mutta....Kun hän siinä kävi ja oli niin en vaan kertakaikkiaan saanut kakistettua suustani ulos tätä ilouutista ja tuntuu kyllä ihan hölmöltä, ihmettelen itsekin :/ Mietin ehkä liikaa juuri sitä miten mun(ja varsinkin nyt kun vielä työkamukin)poisjääminen vaikuttaa koko yritykseen. Ollaan meinaan ainoat työntekijät ja sijaisia on todella vaikea saada...*hui* Mutta toisaalta sen ei pitäisi olla mun ongelmani, joten tänään otan itseäni niskasta kiinni ja kerron asiasta! Moittikaa mua ellen ole sitä tehnyt iltapäivällä :) Tuun kyl kertomaan!!
Mulla oireet ovat olleet suht ennallaan...Eilen iski illalla se häntäluukipukin sitten vielä kaikkien muitten luukipujen päälle :) Ihan ku olis lentänyt persiilleen, samanlaiselta vähän tuntui...Ja pissihätä...Meillä kun on makkari yläkerrassa, muttei siellä tietenkään sitten ole vessaa(suurista toiveista huolimatta) niin sain sitten puolen tunnin aikana käydä 2 kertaa alakerrassa veskissä ja kun vielä tuo häntäluu sattui ja siitä kipu heijastui jalkoihin niin pelkäsin, jos jalat lähtee alta ja tulen myrän märän raput alas...:( No, selvisin kuitenkin ihan kunnialla eikä sitten yöllä tarvinnut enää käydä pissillä.
Eilen kului sitten vichyä taas, kun meinasi alkaa närästämään töissä...ja kun se ei ole sitten ollenkaan mielenkiintoista, kun pitää yrittää tehdä töitä. Miten muuten, kertokaas kokemuksia vichystä..saako sitä ihan " original" -versiota juoda minkä verran?Eilen join 0.5l + 0.33l. Siinähän on ne natriumit sun pelit mukana. Matalahiilihappoiset eivät todellakaan auta. Rennietä vissiin saa käyttää raskauden aikana? Mites Samarin ?
Mistäs niitä tukivöitä muutoin saa ostella ja missä hinnoissa sellaiset pyörii? Onko niitä hankala käyttää ja oletteko saaneet niistä avun väsyneeseen selkään ?
Alkaa muuten sitte ärsyttämään, kun KAIKKI paidat ovat liian lyhyitä ja
paljas iho vilkkuu....Tarttis varmaan sellanen " tuubi" hankkia, on varmaan kätevä, vai ? Ja joitain muitakin pidempiä paitoja olisi jo syytä käydä ostamassa.
Siskolta saan äippäfarkkuhaalarit, mutta niissä tuo " pussi" on hieman venynyt, kun on niitä pitänyt ihan loppumetreille saakka. Mutta voihan siinä päällä pitää vaikka jotain hupparia tms. Ne on vaan tosi hienot, H&M-mallistoa missä on kulutusta ja Bootcut lahkeet:)
Joo no tästä tuli taas sellanen satu, että päästän teidät pälkähästä!!
Toivotan kuitenkin oikein mukavaa keskiviikkoa jokaiselle Lokamasulle ja olkaahan varovaisia taas, ainakin täällä on ihan sairaan liukasta :( Eilen en meinannut meidän pihalla päästä autoon, kun piha oli niin liukas. Tuossa sitten keskellä pihaa tein kasseineni ja pusseineni kaikenmaailman kevätjuhlaliikkeitä, jotta pääsin aina yhden askeleen eteenpäin. Niin ja joku oli meinannut tulla autolla ihan meille sisälle saakka..Kuistille tulee auton jäljet, ei vaan mitään tietoa kenen?! Tuossa on vieläpä sellanen pieni " pudotus" eli omin avuin siitä ei autolla ole pois päässyt :D
Ai niin, piti lopetella...:) Päivänjatkoja ja hyviä vointeja!!
Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 12+3
Kommentit (24)
katselin tuota neuvolakorttiani tarkemmin ja siihen merkittyjen ultratietojen mukaan raskauden kesto olisi tosiaan laskettu päälaen halkaisijan mukaan. Siinä lukee päälaki 20,1 mm = 12+. Muut mitat ovat reisiluu 8,0, ja pää-perä 70,3. Vauvasta löytyi virtsarakko, 4-lokeroinen sydän, mahalaukku, aivorunko ja sen 2 puoliskoa, ehjä selkäranka, munuaiset, ehjät vatsanpeitteet, niskaturv. 1,5 mm, istukka takaseinämässä ja lapsivettä normaalisti. Ultraan oli varattu 20 min, mutta kätilö ultrasi lähes 30 min, koska lapsonen ei suostunut asettumaan sopivaan asentoon, myös mahan päältä ultrattiin. Näin myös kaikki viisi sormea molemmissa käsissä, kun se vauveli niitä nyrkkejään availi, ja korvaansa rapsutti. Teki hauskannäköisiä sammakonloikkia, joissa ponkaisi kantapäillään vauhtia kohdun seinämästä..se oli hassua kun en itse tuntenut mitään!
Täällä meilläpäin on myös kaksi ultraa, joista toinen viikolla 20, molemmista maksetaan poliklinikkamaksu, 22 ¿.
Joku on ollut tuntevinaan vauvan liikkeitä, en muista kuka, itsekin olen niitä kuvitellut, mutta ehkäpä kuplat johtuvat vilkkaasti toimivasta suolesta, jossa ilma kiertää... Tosin toisesta lapsestani aloin tuntea liikkeitä rv 13+6, ja tämä nykyinen on siis kolmas lapseni, joten voi hyvinkin olla, että niitä liikkeitä alkaa kohta tuntumaan.
Huomenna sitten neuvola, hirvittää kun painoa on tullut 3 kg, ei vielä olis tarvinnut tulla yhtään..muta minkäs teet kun ruoka maistuu ja kokoa ajan on nälkä!
sajoki 13+2
Hei vaan!
Tänään aamulla oli sitten se odotettu np-ultra. Laskettu aika siirtyi 6 päivää myöhemmäksi, eli on nyt 13.10, pää-perä mitta oli 49mm. Ultrakuvissa näkyi sydän hienosti sykkivän ja kaikki oli muutenkin kunnossa, ja niskaturvotukset OK.
Kuvotukset ovat jääneet pois melkein kokonaan ja ruoka maistuu. Yksi ikävä oire on kyllä tullut, nimittäin naama kukkii!! Viikon aikana näppylöitä on tuntunut joka päivä tulevan vaan lisää. Toivotaan, että ei koko raskausaikaa tästä tarvitsisi kärsiä. Viime odotuksessa ei tätä vaivaa ollut ollenkaan.
Kuopus taisi herätä päikkäreiltä, joten täytyy lopetella.
terv. Iris73 (rv 11+5)
Voi kun jo niin monet käyneet ultrassa,meilläkään ei ole mitään todisteita että pikku asukki tuolla mahassa olisi !
No viikon päästä samana päivänä lääkäri ja np-ultra ..
Harmittaa kyllä kun lähdin tänään tutustumiskäynnille rikkivetytehtaalle,niin siellä otti tosi paljon henkeen ne kaasut ja yskitti,toiv. vauvelilla ei ole hätää!!Kahden viikon päästä muutenkin alkaa harjottelu ,kylläkin paperitehtaalla ja arveluttaa nuo kaikki kemikaalit vaikka pitäis olla ok.
Jaksamisesta,itsellä mieli paljon parempana kun olen päivät koulussa,jaksan enemmän :)
Sillon kun olin kotona olin aika hermo.Suunnitelmissa onkin vain muutaman kuukauden kotona olo ,mies jää sit kaikkien neljän kanssa mutta kai pärjää.On poikien kanssa ollut ennenkin.
Wades & Natika 11+1?
Aivan ihanaa! Eka lääkäri oli siis juuri tuossa tunti sitten ja kohtu kasvanut ja kohdunsuu sopivan pitkä ym. Ja sitten se tärkein eli ne sydänäänet. :) Ihan ekaks kuulu sillee hetken, sitten hävis (tais pikkunen luikahtaa " pakoon" ) mutta sitten muita lorinoita ym. hetken kuuneltuamme löyty äänet uudestaan ja siellä se tasaseen jumpsutti. Aivan ihanaa ja helpotti oloa aikamoisesti! Että totta se on, uusi ihminen tulossa!! :D Jännitti jo toi kovasti, mitehän sit ultra!?
Noista " päällekkäisistä" raskauksista. Tai samaan aikaan sattuvista,heh. Mulla on yks tuttu nyt varmaankin aika samoilla viikoilla kun minä. On siis samasta harrastusporukasta. Tossa yks päivä yhet toiset sieltä jutteli että " on se sitten sisukas kun lähtee meiän kevätreissulle" ja et " täytyyhän reissulla nyt yks raskaana oleva aina olla" . Vähän hymyilytti että eivätpä tiedä (vielä) että on siellä sitten toinenkin! ;)
Ultrista. Niinkun oon aiemminkin puhunu niin täällä meillä ei ole kun yks ultra, eli rakenne, joka on mulla siis toukokuussa. Kai sitä useemninkin pääsis jos jotain " tutkittavaa" olis.. Lääkärikäyntejä 3 ja neuvolakäyntejä useempia, en nyt muista monta vaikka just se lääkäritäti siitä puhuikin. Olishan se ihanaa jo nähä tuo pieni, mutta eipä se kai auta kun odotella..
Olo on ollu suht hyvä (verrattuna vaik viikon takaseen) meinas aika huono olo tulla tos ennen ruokaa mut meni sekin nopeest ohi. Väsyttää vaan pirusti! Ilmakaan ei juuri mieltä kohenna. Alkaa kyllä mulle jo toi lumentulo riittämään. Mut mies sano aamulla et uusi lumi on vanhan surma. ;) Toivotaan näin!!
Eipä nyt muuta kun voikeehan hyvin! :)
pupu ja masu 12+5