Mitä tekisit jos voittaisit lotossa / saisit perintöä tms 100 000 euroa?
Liian vähän lopettaa työt ja liian vähän ostaa suoralta kädeltä komeaa pytinkiäkään, mitä siis tekisit itse?
Kommentit (38)
Matkustelisin, tanssisin ja kävisin huvipuistoissa, söisin jäätelöä. Palkkaisin komean personal trainerin😂
Maksaisin tulevan putkiremontin ( n 40000e), sijoittaisin varmaan 20000e ja lopuilla maksaisin asuntolainaa.
Aika pieni summa.. Vaihtaisin asuntoa, matkustaisin ja teinin opiskeluun ja muihin menoihin loput.
Lähtisin ovet paukkuen nykyisestä duunistani keskisormet pystyssä. Menisin hammaslääkäriin jossa nukutettais ja laittaisin hammaskaluston priimakuntoon implantteineen kaikkineen.
No meille on tulossa heinäkuussa vähän vähemmän, mutta kuitenkin 60 000.
Ollaan suunniteltu pari matkaa.
Ihan vain Euroopassa, ei tykätä kaukomatkoista.
Lisäksi hoidetaan hampaat kuntoon yksityisellä lääkärillä. Mulla ei ole ongelmia, mutta miehellä menee varmaan pari tonnia siihen. Mä aion ottaa valkaisun. Vielä mulle parit silmälasit kerrankin kunnon liikkeestä, ei halpisjuttuja. Ostetaan uusi sohva ja shoppaillaan uusia vaatteita.
Aika paljon tuosta jää, ne laitetaan säästöön. Se olkoon sitä kuuluisaa puskurirahastoa. Ollaan lapseton duunaripariskunta. Tuo on meille iso raha ja helpotus.
Lapsia meillä ei ole, keski-ikäinen pari ollaan. Velkaakaan ei onneksi ole.
Perintö tulee minun suvun puolelta, ennenkuin haukutte lompakkoloiseksi.
Maksaisin miehen exän meidän elämästä pihalle.
Tahattomasti korostin lapsettomuutta kahteen kertaan, sori :).
Otettaisiin lainaa päälle ja ostettaisiin uusi talo.
Vierailija kirjoitti:
Teettäisin meidän remontin loppuun (n. 50 000€) ja matkustelisin.
Kannatti aloittaa, jos on 50 000 short.
Aika moni näköjään hummaisi. Minä laittaisin talteen ja säästäisin lapsilleni, jotta heidän elämänsä olisi helpompaa.
Ostaisin naapurin Kakelle uudet hampaat. Jospa sen jälkeen puheestakin alkaisi saada selvää..??
Osa ylimääräiseen lainanlyhennykseen, osa pörssiosakkeisiin.
Kulutukseen 0€.
Eläisin samanlaista elämää kuin tähänkin asti, mutta oloni olisi turvallisempi.
Maksaisin lopun asuntolainan pois, laittaisin 25 000 jemmaan remontteja varten ja loppurahan käyttäisin vähitellen elämiseen niin, että voisin hiukan vähentää työntekoa nykyisestä ja keskittyä kaikkein kiinnostavimpiin töihini. Olen itsensätyöllistäjä, joten tämä olisi helposti järjestettävissä.
Meillä on lainaa vielä 260 000 ja mies on työtön. Plus syksyllä loppuu liiton rahat. Onneksi minulla on vielä töitä.
Tänäänkin myin kassillisen lapsen liian pieniä vaatteita ja sain rahaa 8 euroa.
Ei mitään huonoa, vaatteet olivat tarpeettomia ja rahaa tarvitaan aina. Kun lainaa on näin paljon, ei 8 e ole merkitystä, mutta saan maksettua sillä ensi viikon maidot.
100 000 e rahat helpottaisi meidän perheen elämää huomattavasti.
Sainkin, tai pari kymppiä enemmänkin.
Osa kakkosasuntoon ja sen kalustukseen, lapselle sijoituksiin lahjaveroton summa, itselle muutama tonni eläkesijoituksiin, järjestelmäkamera ja setti objektiiveja, tilillä on vielä kolmisenkymppiä mutta auto on vaihtovalmis muutaman vuoden sisään.
Asunto- ja kakkosasuntolainaa on suunnilleen yhtä paljon kuin likvidiä omaisuutta, eli ei paljoa talous enää huoleta.
Isän perintö on vielä jakamattomassa kuolinpesässä kiinni, siinä olisi autorahat ja vähän bensarahaa päälle.
Maksaisin asuntolainan ym. lainat pois ja loput voisi sijoittaa. Aika tyypillinen suomivastaus. Toisaalta ylijäävän rahan voisi pistää vaikka itseensä ja muuttaa ne kohdat mitkä ärsyttää. Toisaalta hyvillä sijoituksilla saisi sitä tuottoa...hmm...no ne lainat ainakin pois 😁
Ostaisin mökin. Myisin omakotitaloni siihen hintaan mihin se menisi suht nopeasti, ja muuttaisin kaupunkiin rivitaloasuntoon tai mahdollisesti kerrostaloon.
Selitys: elämäntilanteeni on muuttunut. Perheemme kaikki lapset ovat jo muuttaneet pois ja varsinkin talvisin tämän talon ja pihan hoito ottaa voimille ja on hankalaa, koska terveydentilassakin on tapahtunut ikävä kyllä muutoksia. Pieni mökki ja pieni asunto olisivat parempi vaihtoehto tässä tilanteessa. Yksi satatonnia voisi antaa väljyyttä - ja aikaakin, palkattoman vapaan muodossa - näiden muutosten ja muutosvoiman aikaansaamiseen.