Olen pyytänyt mieheltä jo useamman vuoden, että haluaisin
lapsen. Meillä on jo lapsia ennestään. Nyt täytän kohta 42v, ja vieläkään se ei oikein miehellä sovi. Onko nyt pakko vain hyväksyä tämä asia ja hävittää lasten tavarat ja käydä laittamassa piuhat poikki itseltä? Vai voiko vielä odottaa jos se kävisikin? Asia on tosi raskas mulle.
Kommentit (78)
Mutta kuka sen määrää milloin on liian vanha tai liian nuori. Ja koen pahaa oloa kun olen jo vuosia tätä halunnut, ja nyt tulee taas lisää ikää. Olisi pitänyt tehdä erilailla jo ajat sitten ja tajuta, että ei se koskaan tapahdukaan tässä suhteessa. Ap
Kuka sen päättää milloin on liian vanha tai liian nuori? Jos nainen saa lapsen luomuna ei ole liian vanha.
Vakava keskustelu miehen kanssa asiasta, kumpikin kertoo ajatuksensa.
Vierailija kirjoitti:
No, olisi ihanaa saada vielä vauva ja kokea se kaikki taas.
Tai olisi suuremmoista saada se ensimmäinen lapsi usean vuoden yrittämisen ja taas uuselleen yrittämisen jälkeen. - Eikä tulisi mieleenkään syyllistää tilanteesta vain kumppania tilanteesta. Mutta vaikeuksia on tätä selittää ymmärretävästi ihmisille, jotka vain tekevät lapsia... Tai vastailla uteliaille kysymyksiin lapsien saamisesta, tai niiden "tekemisestä."
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka sen määrää milloin on liian vanha tai liian nuori. Ja koen pahaa oloa kun olen jo vuosia tätä halunnut, ja nyt tulee taas lisää ikää. Olisi pitänyt tehdä erilailla jo ajat sitten ja tajuta, että ei se koskaan tapahdukaan tässä suhteessa. Ap
Riskit kasvaa synnyttäjän iän kasvaessa. Ota ne ainakin huomioon. Mutta, oma on päätöksesi. Niin on miehesikin päätös olla hankkimatta enää lapsia, hänen omansa. Jos ette sopuun päädy, niin erohan se on edessä
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen päättää milloin on liian vanha tai liian nuori? Jos nainen saa lapsen luomuna ei ole liian vanha.
Tyttö on sukukypsä,kun menkat alkaneet.Yleensä alkaa 11-13v.Silloin on liian nuori,vaikka raskaus on mahdollista.Sillon kun nainen täyttää 40v. yleensä ei enää tehdä lapsia. Vammaisen lapsen saaminen on todella riskialtista.Eli järkevä ihminen päättää milloin on liian vanha tai nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on sukukypsä,kun menkat alkaneet.Yleensä alkaa 11-13v.Silloin on liian nuori,vaikka raskaus on mahdollista.Sillon kun nainen täyttää 40v. yleensä ei enää tehdä lapsia. Vammaisen lapsen saaminen on todella riskialtista.Eli järkevä ihminen päättää milloin on liian vanha tai nuori.
"Silloin yleensä ei tehdä lapsia" onpa taas lause tuokin. Heh. Jotkut saavat silloinkin tekemättä lapsia, niitä voi tulla ihan ilman sitä tekemistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden odottelun jälkeen pitäisi olla jo ihan selvää, ettei mies halua enää lasta.
Itseasiassa vuosi ois riittänyt asian tajuamiseen.Ap on tyhmä.
Tuntemani sairaat lapset ovat syntyneet nuorille vanhemmille. Itse asiassa iäkkäämpien äitien lapset ovat tuttavapiirissäni oikein hyvin voivia. Ja odotusaikanahan voidaan tehdä eri seuloja joissa näitä tutkitaan luotettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden odottelun jälkeen pitäisi olla jo ihan selvää, ettei mies halua enää lasta.
Itseasiassa vuosi ois riittänyt asian tajuamiseen.Ap on tyhmä.
Eli mun olisi pitänyt erota jo muutama vuosi sitten, eikä jäädä toivomaan tilanteeseen muutosta. Ap
Inhottaa joidenkin haukkumiset täällä. Jotkut puhuu tosi rumasti nimettöminä ollessaan. Nimellä tai naamatusten tilanne olis varmaan aivan eri..
Ihan ymmärrettävää, että ei ole heti hajottamassa perhettä vaan odottaa ja katsoo tilannetta. Et ole ap liian vanha lasta saamaan. Nyt pää pystyyn vain ja nauti elämästä. Asuuko muut lapset kotona?
Mitä outoa tuossa ap:n halussa lapseen on? Ja eikös ole hyvä, että ei ole heti lähtenyt eroamaan.
Aika moni tuossa iässä haluaa lapsen, ei ole mitenkään poikkeavaa.
Jos tulee ero. Niin ei tule elatusmaksuja. Kun ero astuu voimaan, teen itsemurhan, etkä saa leskeneläkettä. Teen myös testamentin, että lapsemme eivät saa minulta perinnöksi jäävää omaisuutta.
Jäät tyhjänpäälle.
Miksi mies ei poikkase piuhojaan, jos ei halua lapsia?
Niin tai miksi kenenkään täytyy siihen turvautua.
Aika hankalalta kuullostaa tuo tilanne.
Niin on tosi hankalaa. Ei ole helppoa millään tavoin. Ap
Olet jo liian vanha siihen.Mies on järkevä,sinä et. Deal with it.