Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Blogikirjotus YH vanhemmista

YH 32
09.06.2017 |

Tämä kirjoitus pelasti minun päiväni. Ihana teksti missä ymmärretään yksinhuoltajia. Se on vaikeeta työtä.

https://faijahommia.fi/oodi-yh-vanhemmille/

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana!

Vierailija
2/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et joku ymmärtää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kirjoitus! Yksinhuoltajan elämä on rankempaa kun moni ajattelee.

Vierailija
4/26 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen.

Vierailija
5/26 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynylässyn. Pitääkö hankkia  lapsia jos ei parisuhe pysy kasassa

Vierailija
6/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih. pääsi itku. ihanaa kun joku arvostaa

Vierailija
7/26 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoijaa! 

Vierailija
8/26 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että ihmisiä esimerkiksi kuolee hyvin monesta syystä ja toisinaan myös ennalta arvaamatta. Pitäsikö tästä syystä jättää "hankkimatta", korjaan saamatta kokonaan lapset, koska on olemassa mahdollisuus, että toinen - toki myös molemmat vanhemmat ehtivät kuolla, ennen kuin lapsi ehtii puoltakaan vuotta täyttää, jolloin lapset eivät päädy tai joudu välttämättä elämään yksinhuoltaja äidin, tai isän kaistsenossa lainkaan. 

En tiedä pitäisikö osata olla kade, jos sinä tiedät tarkkaan oman kuolinpäiväsi ja osaat ja olet osannut sen johdosta tehdä kaiken niin kuin pitää. - Minä en tiedä omaa kuolinhetkeäni, enkä tiedä haluaisinko edes tietää.      

Vierailija
9/26 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yh elämä ole ollut yhtään rankempaa kuin parisuhteessa lasten hoitaminen, oikeastaan helpompaa. Suurimmassa osassa perheitä molemmat vanhemmat rakastavat lapsiaan ja ovat valmiita näkemään vaivaa heidän hyvinvointinsa eteen. Vuoroviikot ovat yleinen tapa erossa, kustannuksia osataan jakaa ilman riitaakin eikä joka asiaan tarvita lastenhoitajaa tai oikeutta väliin sopimaan lasten asioista, Tuo voi olla helpompaakin kun ei tarvitse riidellä itselle sopimattoman puolison kanssa. Huono puoliso ei ole välttämättä huono vanhempi. "Oikeat" yht joita tunnen ovat nuoria tyttöjä joiden olisi kannattanut pitää ehkäisystään parempi huoli.

Vierailija
10/26 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yh elämä ole ollut yhtään rankempaa kuin parisuhteessa lasten hoitaminen, oikeastaan helpompaa. Suurimmassa osassa perheitä molemmat vanhemmat rakastavat lapsiaan ja ovat valmiita näkemään vaivaa heidän hyvinvointinsa eteen. Vuoroviikot ovat yleinen tapa erossa, kustannuksia osataan jakaa ilman riitaakin eikä joka asiaan tarvita lastenhoitajaa tai oikeutta väliin sopimaan lasten asioista, Tuo voi olla helpompaakin kun ei tarvitse riidellä itselle sopimattoman puolison kanssa. Huono puoliso ei ole välttämättä huono vanhempi. "Oikeat" yht joita tunnen ovat nuoria tyttöjä joiden olisi kannattanut pitää ehkäisystään parempi huoli.

Juurikin näin! =)

Vierailija
11/26 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen aina ajatellut, että YH eli yksinhuoltaja on sellainen, joka on lapsensa AINOA huoltaja.

En pidä perus esivanhempia yksinhuoltajina, yleensähän eivät sellaisia ole.

Lisäksi miellän yyhoon just sellaseksi, joka ei ole ollut varsinaisesti parisuhteessa lapsensa isän kanssa eikä isä ole ikinä ollutkaan mukana millään tavalla.

Jos mä heitän vaikka yh-läppää, niin tarkoitan aina nimenomaan näitä tällaisia joilla on vahinkolapsi jostain nuoruuden hairahduksesta (ei tarvitse loukkaantua tästä, olen itsekin sellainen ja mielestäni se on varsin hyvä ja loputon komiikan aihe).

Vierailija
12/26 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komiikan aihe? Oletko idiootti?

Vierailija
13/26 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komiikan aihe? Oletko idiootti?

On selkeästi!!!!

Vierailija
14/26 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä trolleja näkynyt =)

Vierailija
15/26 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsi itku ku oon ollu 5v yh. Lapsen isä lähti eikä kiinnostanut lapsi. Kiitos jutusta.

Vierailija
16/26 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo kirjoittaja saa pisteitä siitä, että on "faija". Otetaanpa joku yh-äiti kertomaan kokemuksistaan niin sympatiaa ei tipu. Mutta kun on kyseessä mies, niin HALLELUJA!

Itse kirjoitus varsin mitäänsanomaton. Jos suurin huoli on se, että miten käy suihkussa vauva-aikana... Ei järin vakuuta. Kyllä se arjen raskaus on jotain muuta.

Vierailija
17/26 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että ihmisiä esimerkiksi kuolee hyvin monesta syystä ja toisinaan myös ennalta arvaamatta. Pitäsikö tästä syystä jättää "hankkimatta", korjaan saamatta kokonaan lapset, koska on olemassa mahdollisuus, että toinen - toki myös molemmat vanhemmat ehtivät kuolla, ennen kuin lapsi ehtii puoltakaan vuotta täyttää, jolloin lapset eivät päädy tai joudu välttämättä elämään yksinhuoltaja äidin, tai isän kaistsenossa lainkaan. 

En tiedä pitäisikö osata olla kade, jos sinä tiedät tarkkaan oman kuolinpäiväsi ja osaat ja olet osannut sen johdosta tehdä kaiken niin kuin pitää. - Minä en tiedä omaa kuolinhetkeäni, enkä tiedä haluaisinko edes tietää.      

Toinen ihminen voi myös muuttua todella paljon. Ei pysykään aina ihanana itsenään. Esim isästäni tuli alkoholisti paljon myöhemmin kun oli lapsensa saanut.

Vierailija
18/26 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kommentit tälläisiin asioihin ovat paljon harvinaisempia ja siksi todella kaivattuja. Mielestäni jos yh-äiti kirjottaisi samanlaisen niin se olisi yhtä arvokas kirjoitus. Ei sukupuoli muuta tuota faktaa.

Oikeassa olet siinä että olisihan kirjoituksessa voinut mennä paljon syvemmälle mutta blogi näyttää muutenkin olevan aika kevyttä luettavaa joten minä ymmärrän miksi ei lähtenyt tekemään syvempää tekstiä. 

Vierailija
19/26 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen syitä miksi tämän keskustelupalstan kirjoittajat ovat yh?

Vierailija
20/26 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli kk sitten yh ja tämä uutinen piristi tosi paljon. Kiitos ja hyvää kesää kaikille yhlle