Tyhmä kysymys liikennevaloista
Jos ajat autolla ekana liikennevaloihun, joko ihan itseksesi tai letkan etunenässä, ja valo palaa vihreänä, niin kuuluuko siihen pysähtyä ennen kuin ylittää risteyksen. Järki sanoo, että pysähdy ja jatka sitten matkaa. Tunne sanoo, että aja vaan...
Kommentit (13)
Mä ainakin vähän vilkuilen, jos esim. hälytysajoneuvot ovat ehkä tulossa pillit päällä samaan aikaan risteykseen ( siis ajavat omalta puolelta risteyksestä 'punaisia päin') ettei tule törmäystä..
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin vähän vilkuilen, jos esim. hälytysajoneuvot ovat ehkä tulossa pillit päällä samaan aikaan risteykseen ( siis ajavat omalta puolelta risteyksestä 'punaisia päin') ettei tule törmäystä..
Etköhän sä kuule, jos jossain lähistöllä liikkuu hälytysajoneuvo pillit päällä.... ei sitä huvikseen tartte joka risteyksessä hiljentää ja vilkuilla jos vihreä valo palaa :D toki normaaliin ajokäyttäytymiseen kuuluu valppaus, esim. jos joku kävelijä pomppaa puskasta eteen päin punaisia, mutta ei se tarkoita että joka risteyksessä pelätään yhteentörmäyksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut kuvailusi mukaisessa tilanteessa? Yleensä hälytysajoneuvot noudattavat liikennesääntöjä siinä missä toisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Outo järki sulla, luottaisin enemmän tunteeseen.
Aina on sanottu, että pitää järkeä käyttää.
Mitä jos poliisi näkee, että ajaa vihreitä päin eikä hidasta yhtään risteykseen saavuttaessa?
Kyllä liikennesäännöissä sanotaan, että risteykseen tulee hiljentää. Liikennevaloista ei puhutä tässä pykälässä mitään. Ei pysähtyä tarvi, mutta hiljentää täytyy. Ei siitä voi sakottaa, mutta pysähtyminen on mielestäni ylireagoimista.
Noudata liikennesääntöjä. Jos et muista niitä niin löydät ne netistä ja autokoulun ohjekirjasta.