Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutaanko työpaikallasi pahaa muista seläntakana?

Vierailija
08.06.2017 |

Aloitin kesätyöt maanantaina. Olen nyt jo aivan rikki ja poikki. Työkaverit haukkuvat potilaita ja potilaiden omaisia. Myös työkavereista puhutaan pahaa seläntakana. En jaksaisi kuunnella, mutta vähän vaikea tuota on välttää kun on vaan yksi taukohuone. Olen aika järkyttynyt. Voin vain kuvitella kuinka leuat louskuttaa ja minuakin parjataan kun en ole paikalla. Muutama työkaveri nyt jo katsoo pitkin nenänvartta vaikka en ole koskaan puhunut näille "heitä" kummempaa. En todella tiedä millaisia ennakkoluuloja minusta ovat kehitelleet. En tiedä miten jaksan tuolla vielä pari kuukautta...

Onko teidän työympäristössänne tällaista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoista vaan puhutaan pahaa, ja niitähän ei lasketa :D

Vierailija
2/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paskanpuhumista ja klikkiytymistä ja kyse on opettajainhuoneesta. Onneksi on parin kuukauden kesäloma. Rehtori on vielä Sipilän kaltainen besserwisseri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhutaan.

Vierailija
4/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. Pelkkiä naisia meillä (anteeksi nyt vaan kun sanon näin), klikkejä, paskan jauhamista, ym ym

todella väsyttävää

Vierailija
5/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puhui aina paskaa muista. Kyllä oli kestämistä. Oli määräaikainen, ei mennyt jatkoon.

Vierailija
6/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suuttu? Päivi? Croksi? Tutkimuslautakunta? Ei kun Jani Toivola tietenkin :D

Vierailija
7/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettekö te tuohon paskan puhumiseen mukaan? Minusta tuntuu, että muutama työkaveri on jotenkin pettynyt kun en ole lähtenyt mukaan tuohon jauhamiseen. Sanovat jotain ns. hauskaa ja sitten katsovat nauranko/vastaanko itse jotain. Olen ollut noissa tilanteissa vaan hiljaa ja nyt tuntuu, että pikkuhiljaa ovat sulkemassa minua ulos porukasta.

Aluksi olivat kovinkin iloisesti toivottamassa minua tervetulleeksi, mutta pikku hiljaa ääni kellossa tuntuu muuttuvan. En tahdo että minusta puhutaan pahaa seläntakana, joten yritän olla itsekin sitä harrastamatta. Toki kotona saatan sanoa, jos on ollut joku kurja tilanne töissä, mutta puhun niin ettei henkilöitä pystytä tunnistamaan.

-ap

Vierailija
8/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta pahaa työkavereista. 

Hyväntahtoisesti naureskellaan asiakkaille takana päin jos aihetta on.

Vierailija
9/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menettekö te tuohon paskan puhumiseen mukaan? Minusta tuntuu, että muutama työkaveri on jotenkin pettynyt kun en ole lähtenyt mukaan tuohon jauhamiseen. Sanovat jotain ns. hauskaa ja sitten katsovat nauranko/vastaanko itse jotain. Olen ollut noissa tilanteissa vaan hiljaa ja nyt tuntuu, että pikkuhiljaa ovat sulkemassa minua ulos porukasta.

Aluksi olivat kovinkin iloisesti toivottamassa minua tervetulleeksi, mutta pikku hiljaa ääni kellossa tuntuu muuttuvan. En tahdo että minusta puhutaan pahaa seläntakana, joten yritän olla itsekin sitä harrastamatta. Toki kotona saatan sanoa, jos on ollut joku kurja tilanne töissä, mutta puhun niin ettei henkilöitä pystytä tunnistamaan.

-ap

Itse päästelen kaiken tulemaan kotona mitä kurjaa on töissä tapahtunut ja nimiä myöten. Helpottaa kun saa purkaa sydäntään paskasta työkaverista.

Olet selvästi paavillisempi kuin paavi itse, Ehkä tästä johtuukin että olet putoamassa työporukasta.

Vierailija
10/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin puhutaan, joistakin ei (en tiedä kumpaan ryhmään itse kuulun). Itse yritän pysyä maltillisena puheissani, mutta täytyy tunnustaa, että olen ehkä myös joskus sanonut työkaverista jotain sellaista, minkä olisi voinut jättää sanomatta tai ainakin muotoilla vähän rakentavammaksi.

Vierailija
11/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuta pahaa työkavereista. 

Hyväntahtoisesti naureskellaan asiakkaille takana päin jos aihetta on.

Millaista on "hyväntahtoinen" naureskelu?

Vierailija
12/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut suoraan etten kuuntele haukkumista ja asiatonta puhetta kenestäkään.

Yleensä saan täydellisen hiljaisuuden aikaan. Osa selkeästi loukkaantuu ja menee puolistuskannalle.

Myös jos kuulen h*mottelua, h*orittelua tai rasistista nimittelyä sivullisena niin sanon suoraan että koen puheen asiattomaksi. Ja sanon vaikka en siis ole itse sen kohteena. Yleensä tilanne laukeaa. Joskus parikymmentä vuotta sitten ihmiset rupesivat vielä vänkäämään että heillä on sananvapaus sanoa mitä sylki suuhun tuo.

Paha voittaa vain jos hyvät eivät tee mitään.

Vierailija
13/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa sairaalamaailmaan!

Vierailija
14/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Itse päästelen kaiken tulemaan kotona mitä kurjaa on töissä tapahtunut ja nimiä myöten. Helpottaa kun saa purkaa sydäntään paskasta työkaverista.

Olet selvästi paavillisempi kuin paavi itse, Ehkä tästä johtuukin että olet putoamassa työporukasta.

En ole mikään pyhimys tai muutenkaan mitenkään erityisen "hyvä" ihminen. Minua on koulukiusattu, joten kaikenlainen haukkuminen ja pilkkaaminen tuntuu todella pahalta. Tiedän että se on tavallaan työkavereideni huumoria, mutta minulle jää tosi kurja fiilis. En tahtoisi että minusta tai omaisistani puhuttaisiin niin... Jotenkin vielä raskaammaksi tämän tekee se, että varmaan puhuvat minustakin yhtä ilkeästi. Se tuntuu pahalta kun eivät he minua tunne tai tiedä ollenkaan millainen ihminen olen.

Vierailija
15/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mene mukaan jauhamiseen. En jaksa, enkä ole töissä etsimässä ihmissuhteita, vaikka jotkut haluavat bondata jauhamalla muista paskaa. hymähdän jotain epämääräistä. olenkin minäkin "paavillinen?"

Vierailija
16/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai..

Vierailija
17/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiinni siitä, ettet mene mukaan siihen pahan puhumiseen.

Vierailija
18/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etenkin hoitoalalla tuota riittää!:( Kokemusta päiväkodeista, vahainkodeista, sairaalasta ym. Todellakin, hoitajien "mustaa huumoria" kuulemma haukkua potilaat, omaiset, (kahvihuoneesta)poissaolevat työkaverit jne. Jätin itse alan lopulta osin muistakin syistä, mutta tuo oli suurimpia.

Vierailija
19/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paskanpuhumista ja klikkiytymistä ja kyse on opettajainhuoneesta. Onneksi on parin kuukauden kesäloma. Rehtori on vielä Sipilän kaltainen besserwisseri.

Toi on niin totta. Opehuoneissa on pahimmat selkäänpuukottajat ja kiusaajat. Ja näiden ammattikasvattajien pitäis puuttua koulukiusaamiseen ja kasvattaa lapsia!

Vierailija
20/23 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tällä nyt pyritään? Mikä uutinen tämä on? Jokaisessa työpaikassa puhutaan selän takana pahaa jostakin työntekijästä. What's the point?