Jännämies ilmiöstä kysymys jankuttavalle mieshenkilölle
Onko mielestäsi ne jänniin miehiin ihastuvat naiset jotain parasta A-luokkaa? Eikö pikemminkin ole niin, että ovat yleensä itsekkin vähän ongelmatapauksia? Olen viettänyt nuoruuteni tuollaisessa jännässä lähiössä, jossa näitä piisasi ja minusta ne jännistä miehistä innostuvat naiset olivat itse yleensä päihteiden liikakäyttäjiä ja muutenkin ongelmallisia tapauksia.
Toinen tietämäni parisuhdemalli jolla joutuu parisuhteeseen jännän miehen kanssa on sellainen, että jännämies on ensin aika tavallinen, mutta vuosien saatossa alkaa menemään enemmän alkoholia, kunnes ollaan jännän partaalla. Suurimmaksi osaksi tässä vaiheessa nainen kuitenkin lähtee.
Kyseessä ei mielestäni ole oikeastaan ollenkaan ilmiö, jossa olisi tavallinen nainen joka kiinnostuu jännämiehestä, vaan alunperinkin kaksi samanhenkistä ihmistä kiinnostuu toisistaan. Josta jään nyt sitten väkisinkin miettimään, että onko nuo pubiruusut sitten kuitenkin niin kiinnostavia naisia, että se että hekin pariutuvat jonkun toisen kanssa, harmittaa? Kyseessä kuitenkin yleensä naiset joiden elämänhallinta on erittäin puutteellista ja sillä tavalla ajatellen vähän tympeää seuraa.
Kommentit (4)
Tuon ruikuttaja-jankuttajan mielestä jännämies on jokainen mies, joka ylipäätään saa naista. Toisin kuin hän itse. Mutta hän ei toki haluaisikaan, eihän.
Alapeukusta päätellen huomasit kysymyksen joten vastaa nyt.
Kun nyt ensinnäkin saisi määritelmän sille jännämiehelle. Kun toisinaan se tuntuu olevan synonyymi rentulle eli jännämies on joku yhteiskunnan normeista piittaamaton tai ainakin järjestäytyneen yhteiskunnan laidalla oleleva kriminaalin alku tai suoranainen linnakundi. Toisinaan taas jännämiehyyteen riittää se, että mies on "supliikki", sosiaalisesti lahjakas eli hänellä on hyvät tai vähintään normaalit vuorovaikutustaidot. Ja sitten on se ääripää, jonka mukaan kuka tahansa naisen (tai ainakin useamman kuin yhden naisen) kanssa elämänsä aikana seurusteleva mies on väistämättä jännämies.
En usko, että tulet saamaan tähän vastausta, mutta samaa olen itse joskus ihmetellyt. Miksi kilttimies kiinnostuu nimenomaan niistä jännänaisista?