Tämä on plus-koon malli?? Maailma on sairas!!
https://www.voice.fi/ilmiot/a-145433?utm_term=Autofeed&utm_campaign=Ech…
Hän on siis plus koon malli? Jumalauta että tää maailma on sairas!!!
Yritä tässä sitten olla teini tytön äiti... huoh...
Kommentit (82)
Jos tämä vaivaa naisten mieltä noin paljon miksi he eivät muuta ostokäyttäytymistään koska sen vuoksi mallit ovat millaisia ovat?
Olen ollut koko elämäni lievästi alipainoinen. Tämän keskustelun jotkut kommentit tuntuvat todella pahalta vaikka tiedän, ettei minun pitäisi välittää. Olen minäkin "normaalikokoinen"... äh. Voisiko asioista puhua haukkumatta ja painamatta muita alaspäin?
Ps. Syön paljon. Herkkujakin menee.
Äänestäkää lompakoillanne (tai siis miestenne lompakoilla) älkääkä vain ulisko keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koko elämäni lievästi alipainoinen. Tämän keskustelun jotkut kommentit tuntuvat todella pahalta vaikka tiedän, ettei minun pitäisi välittää. Olen minäkin "normaalikokoinen"... äh. Voisiko asioista puhua haukkumatta ja painamatta muita alaspäin?
.
Vääristyneistä kauneusihanteista ei saisi puhua, koska sulle tulee paha mieli? No, sait tungettua itsesi mukaan keskusteluun, vaikka et aiheeseen mitenkään liittykään, toivottavasti sait nyt tarpeeksi huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä vaivaa naisten mieltä noin paljon miksi he eivät muuta ostokäyttäytymistään koska sen vuoksi mallit ovat millaisia ovat?
Amerikkalaisilla uutissivustoilla kommentoijat usein sanovat, että laihuusihanne on peräisin homoseksuaalisilta muotisuunnittelijoilta, jotka eivät halua nähdä naisissa naisellisia piirteitä kuten rintoja, lantiota jne. Tässä on varmaan tottakin, koska hyvin laihat mallit ovat aika poikamaisia vartaloltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollakoko on tavallaan seurausta siitä, että vaatteiden mitoitus on ylipäänsä kasvanut, koska ihmiset ovat kasvaneet, niin leveyttä kuin pituuttakin.
Mutta sekin on totta, että ei normaalipainoisen ihmisen pitäisi olla plus-mitään. Ja toisaalta ainakin osalle mallimaailman normit täyttävistä malleista se heidän painonsa on luonnollinen, eikä tee heistä alipainoista. Ihmisiä on vain niin erilaisen mallisia.
No miksi näiden luonnostaan alipainoisten täytyy jättää pois esim. levitteet & voit leivän päältä ja juosta maratoneja, käyttää lääkkeitä tai huimausaineita, jne jne? Malleista Saimi Nousiainen on tunnustanut jäljestäpäin olevansa vakavasti sairas, eli hänen on ollut helppoa olla luonnostaan laiha sairautensa vuoksi.
Ei nykyruualla ja nykyisellä istumatyöllä voi olla normaalipainoinen ainakaan ilman säännöllisiä dieettejä tai rankkaa urheilua. Jaa mistäkö tiedän tämän? Seuraamalla "luonnostaan laihoja" malliystäviäni.
No kyllä voi olla. Teen istumatyötä, "rankka liikunta" päivässä on 10 minuutin pyöräily töihin ja takaisin, ehkä vielä kauppaankin, ja tosiaan syön niin paljon että miespuolinen kollegakin nauroi tuossa toissapäivänä lounaalla annoskokoani. Ja silti näytän tuon plusmallin kaltaiselta. Mutta jos puhuit normaalipainoisilla normaaleista malleista, niin ehkä sitten olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Vääristyneistä kauneusihanteista ei saisi puhua, koska sulle tulee paha mieli? No, sait tungettua itsesi mukaan keskusteluun, vaikka et aiheeseen mitenkään liittykään, toivottavasti sait nyt tarpeeksi huomiota.
No sehän onkin rakentavaa keskustelua, kun haukkuu laihat naiset pikkupojiksi ja henkareiksi. T. eri
Mallimaailmaa tuntemattomana tuo plus sanan käyttö kyllä näyttää loukkaavalta, vaikka ilmeisesti ei siis tarkoitakaan läskiä:D niin tai näin, en itse haluaisi tulla lokeroiduksi pluskokoiseksi, vaikka sillä tarkoitettaisiinkin tuon mallin kokoista. Mun päässäni pluskoko vaan kuulostaa siltä että syytetään lihavaksi:D
Ylipäätään ihmisillä on hyvin eri käsityksiä siitä mikä on hoikka,laiha, normaali, ylipainoinen tai lihava. Mun mies näkee varmaan kaikki (mun mielestä) normaalipainoiset hoikkana ja lihavat ehkä hieman ylipainoisina. Kaikki jotka minun mielestä on hoikkia, mies näkee suurinpiirtein anorektikoina. Itse näen kuvan mallin aika sopusuhtaisena ja normaalipainoisena, kun ap (vai joku muu?) kuvasi todella hoikaksi.
Onhan tuo nyt aikamoinen järkäle naiseksi ellei kuvassa oleva mies ole jotain 160cm pitkä.
Ohis, mutta mielenkiintoista miten jotkut haluavat ehdottomasti pitäytyä ajatuksessa että "jotkut ovat vain luonnostaan laihoja vaikka söisivät kuin hevonen" ja toiset haluavat ehdottomasti pitäytyä ajatuksessa että "kukaan aikuinen nainen ei pysy laihana ilman itsensä näännyttämistä". Molempia lienee olemassa. Itse (168 cm) pysyn noin 60 kilossa ilman erityistä vaivaa, mutta vain kunnon nälkäkuurilla "nollakokoisena" (46 kg). Enää en jaksa nähdä vaivaa, olkoon 60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollakoko on tavallaan seurausta siitä, että vaatteiden mitoitus on ylipäänsä kasvanut, koska ihmiset ovat kasvaneet, niin leveyttä kuin pituuttakin.
Mutta sekin on totta, että ei normaalipainoisen ihmisen pitäisi olla plus-mitään. Ja toisaalta ainakin osalle mallimaailman normit täyttävistä malleista se heidän painonsa on luonnollinen, eikä tee heistä alipainoista. Ihmisiä on vain niin erilaisen mallisia.
No miksi näiden luonnostaan alipainoisten täytyy jättää pois esim. levitteet & voit leivän päältä ja juosta maratoneja, käyttää lääkkeitä tai huimausaineita, jne jne? Malleista Saimi Nousiainen on tunnustanut jäljestäpäin olevansa vakavasti sairas, eli hänen on ollut helppoa olla luonnostaan laiha sairautensa vuoksi.
Ei nykyruualla ja nykyisellä istumatyöllä voi olla normaalipainoinen ainakaan ilman säännöllisiä dieettejä tai rankkaa urheilua. Jaa mistäkö tiedän tämän? Seuraamalla "luonnostaan laihoja" malliystäviäni.
No kyllä voi olla. Teen istumatyötä, "rankka liikunta" päivässä on 10 minuutin pyöräily töihin ja takaisin, ehkä vielä kauppaankin, ja tosiaan syön niin paljon että miespuolinen kollegakin nauroi tuossa toissapäivänä lounaalla annoskokoani. Ja silti näytän tuon plusmallin kaltaiselta. Mutta jos puhuit normaalipainoisilla normaaleista malleista, niin ehkä sitten olet oikeassa.
Ihan nyt vakavalla naamalla väität, että lähes täysin ilman liikuntaa sinulla esim näkyy vatsalihakset? Pitäiskö pestä ne silmälasit joskus?
Vierailija kirjoitti:
Pyöreämpi?? oikeasti. Tuossa naisessa ei ole kyllä paljon pyöreyttä? Mielestäni todella hoikka, niin no, kyllähän hän isompi toki on kuin 30-kiloinen anorektikko malli. Voi elämä :(
kaikki yli 60 kg naiset on isoja, sori nyt vaan jos sun todellisuudentaju on hukassa.
Hoikka toi on naiseksi, mutta 189 cm. Oon ite ton pitunen ja tiiän että mua pietään pitkänä jos oisin malli ja pietään pitkänä muutenkin
Mallien maksimipituus on käsittääkseni 183cm, en muista oliko tuo naisilla vai miehillä mutta kuitenkin 183 on. Sen tiedän että mä oisin liian pitkä malliksi. Ja joo kyl toi painaa vähempi ku mä mut emmä malli luuleka olevani. Oon atleetti niin on lihasta
Kaverini on samanpitunen ku mä mutta käsittääkseni 20 kg kevyempi. On kuulemma ollut liian iso malliksi... että näin. Älkää ottako otsikoita tosissanne. Malli ja reallifetallgirl on eri asioita.
Onhan toi joo perus high fashion mallii paljon isompi, mut jotenkin sana plus malli tuo mun mieleen vielä isomman tapauksen. Toi on munielestä enemmänkin siinä välillä. Joka tapauksessa itse kyllä hyväksyn sen, että hf mallit oovat laihoja. Jos todella haluaa mallimaisen laihan kropan, vaatii se itsekuria ja muutenkin täytyy geenit osua kohdilleen. Oikeanlaisilla geeneillä ja elintavoilla sellaista kroppaa voi ylläpitää terveelläkin tavalla.
No tuossa on esimerkki siitä millainen plus mallin pitäisi olla.
Valitettavasti suurin osa plus malleista on lihavia. Mm. Candice Huffine, Caralyn Mirand, Yanderis Lodos, näillä kaikilla vyötärönympärys ylittää vakavan terveysriskin rajan!
Tässä näätte pari hf mallia ja minkä kokoisia he ovat/heidän tulee olla. Onhan tuo siis selkeästi paljon näitä isokokoisempi ja siksi plus malli vaikka ei ylipainoinen varmasti olekaan eikä siltä näytä, vana enemmän normaalilta/atleettiselta. En jaksa valittaa mallimaailman raadollisuudesta. Maailma ei muutenkaan ole reilu eikä esimerkiksi kaikkien ruuminiraketneella ryhdytä balettitanssijoiksi tai sumopainijoiksikaan. Parhaimat juoksijatkin on usein jostain Afrikan mantereelta. Tietysti moni malli joutuu katsomaan suupalojaan, mutta jokainen työ vaatii efforttia ja malleilla se on kropan pitäminen tietynkokoisena. Pitää vaan hyväksyä.
https://www.instagram.com/marjanjonkman/
https://www.instagram.com/p/BUxTHH5jxMU/?taken-by=ondriahardinofficial
https://www.instagram.com/molllsbair/
https://www.instagram.com/p/BU07TW8gam7/?taken-by=paulandrewphotography
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko kuitenkaan ylettömästi haukkua laihoja malleja tai väittää ettei kukaan terve voi olla sen kokoinen? Loukkaavaa.
Terveen ihmisen BMI ei voi olla 15-16. Ennen puhuttiin nälkäkuoleman partaalla olemisesta. Mm. naisilla tuottaa hedelmättömyyden.
Minä olen 181cm, vaatekoko 34 ja bmi 18, kahden lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mallit sitten ovat niin laihoja, kun 99% väestöstä on "läskimpiä". Miten ne esittelevät niitä vaatteita, kun eihän vaate näytä tai istu yhtään samalla tavalla normaalikokoisen päällä? Siitähän näkisi vaatteen istuvuuden paljon paremmin, jos malli olisi suurin piirtein normaalikokoinen.
Toki voisi olla muutama todella hoikka ja plusmalli siellä mukana.
Jep, tämä v*tuttaa kun tilailee nettikaupasta vaatteita. Mistä helvetistä pitäisi tietää sopiiko vaate kun se on anorektisen mallin päällä ja mallilla ei ole rintoja, ei takapuolta eikä juuri mitään lihasta sen luun päällä. Suurin osa ihmisistä ei ole noin laihoja, joten on ihmeellistä että kaikkia vaatteita myydään näillä ihmishengareilla. En ole itse mikään isokokoinen (169/58) mutta en osaa silti yhtäön arvioida miltä vaate minun päälläni näyttää kun se on laitettu tällaisen mallin päälle. Itseasiassa usein alkaa vaatteita ostaessa ahdistaa niin etten sitten osta mitään. Zalando on malliesimerkki tästä että käytetään anorektisia malleja, asoksella osa malleista on laihoja mutta suurin osa normaalipainoisia.
Mallit, kuten balleriinatkin joutuvat näännyttämään itseään.
Vau mikä amatsooni! Tosi hyvän näköinen nainen.