Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 11v, 8v ja 5v

Vierailija
07.06.2017 |

lapset isoja vai pieniä?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä ovat minusta. Riippuu kai hieman keneltä kysytään...

Nyt kun nuorin neljästä lapsestamme siirtyy yläkouluun, voi sanoa, ettei meillä ole pieniä lapsia enää

Vierailija
2/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä.

Vielä vuosia alaikäisiä esimerkiksi.

Sanotaan tuossa 2024 tilanne jo toinen.

Mamma + 19&14lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ettei oikein kumpaakaan.

Vanhin alkaa lähestyä sitä kuuluisaa murkkuikää ja nuorin on kohta aloittamassa koulun.

Vierailija
4/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin,pieniä yksin oloon,mutta tarpeeksi isoja ymmärtämään jo paljon asioita.

Vierailija
5/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhin alkaa lähestyä sitä kuuluisaa murkkuikää ja nuorin on kohta aloittamassa koulun.

Nuorin menee vasta vuoden päästä syksyllä.eskariin, ei vielä aloittele koulua. Onko sitten vuoden päästä isoja jo kaikki? Ap

Vierailija
6/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorin menee vasta vuoden päästä syksyllä.eskariin, ei vielä aloittele koulua. Onko sitten vuoden päästä isoja jo kaikki? Ap

Vaikeahan sitä on pelkkien numeroiden perusteella sanoa.

Viisi lasta kasvattanut mummini, on joskus sanonut seuraavat lausahdukset: "Kakarat on niin pitkään pieniä, kun ne kysyy erikseen lupaa"

"Sitten ne alkaa olla isoja, kun sinä joudut alkaa selvittämään missä ne on ja koska tulee ne kotiin syömään"

Vierailija
7/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 13-vuotias, 10-vuotias ja 7-vuotias ja ajattelen että isoja alkaa olla kun kuopus aloittaa koulun syksyllä ja esikoinen ylä-asteelle siirtyy.

Toki tarvitsee vielä vuosia paljon tukea ja onhan tuo kuopus vielä meidän "vauva" 😉.

Mutta huima ero siihen mikä rumba oli vielä muutama vuosi sitten.

AP;lle sanoisin että lapsesi ovat sekä että, isoja ja pieniä. Kyllä 5-vuotias on vielä pieni.

Vierailija
8/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikeaa, sitä se enimmäkseen on, tämä ajankulku. Ap

Vierailija
9/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne on pieniä. Tossa 14-15 vuotiaat rupee olemaan isoja

Vierailija
10/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista elämä tuon ikäisten kanssa on?

Vierailija
11/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdikasta.

Vierailija
12/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11, 8 ja 5 ja lisäksi 3 ja 13.

Jos jätetään tuo nuorin ja vanhin pois, niin elämä on aika lungia. 5-vuotias on paljon ulkona kavereiden kanssa, leikkii, laulaa ja maalailee. On kyllä tempperamenttinen ja sisarusten kanssa tulee riitaa. 8-vuotias on pieni koululainen, joka leikkii paljon, mutta lisäksi tulee läksyt ja harrastukset. Kysellään, että läksyt on tehty ja viedään harrastuksiin muutamana iltana viikossa. Vahditaan, ettei pelaa liikaa. Sama koskee tuota 11-vuotiasta. On enemmän kavereiden kanssa, yökyläilee ja sopii kaveritapaamisensa itse. Käydään näiden kolmen lapsen kanssa paljon uimassa, laskettelemassa, kaupassa, kirjastossa ja kävelyllä. Itse sanoisin, että ovat pieniä lapsia nämä kolme.

Vierailija
13/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ny 4,7 ja 9 vuotiaat ja nämä tuntuu jo silleen isoilta että elämä on helpottunut paljon jo mutta pieniä ovat vielä kuitenkin. Ei voi jättää yksin kotiin vielä tms

Vierailija
14/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätetään tuo nuorin ja vanhin pois, niin elämä on aika lungia. 5-vuotias on paljon ulkona kavereiden kanssa, leikkii, laulaa ja maalailee. On kyllä tempperamenttinen ja sisarusten kanssa tulee riitaa. 8-vuotias on pieni koululainen, joka leikkii paljon, mutta lisäksi tulee läksyt ja harrastukset. Kysellään, että läksyt on tehty ja viedään harrastuksiin muutamana iltana viikossa. Vahditaan, ettei pelaa liikaa. Sama koskee tuota 11-vuotiasta. On enemmän kavereiden kanssa, yökyläilee ja sopii kaveritapaamisensa itse. Käydään näiden kolmen lapsen kanssa paljon uimassa, laskettelemassa, kaupassa, kirjastossa ja kävelyllä. Itse sanoisin, että ovat pieniä lapsia nämä kolme.

Missä asutte kun 5v voi ulkoilla itsekseen?

Vierailija
15/123 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asutte kun 5v voi ulkoilla itsekseen?

Espoossa. Meillä on tällainen suojaisa yhtiö, jossa erillistaloja. Omalta pihalta ei saa lähteä. Ovat aina jonkun takapihalla tai sitten tuossa leikkipaikalla.

Vierailija
16/123 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä ovat. Minun vanhin poikani on jo 30v tytär 22. 

Itse olen 46V. Ja 2x mummo. 

Vierailija
17/123 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanikäiset, pieniä lapsia ovat vielä, mutta kuitenkin jo isompia niin, että elämä alkaa olla jo aika helppoa. Meilläkin 5v ulkoilee ilman mua omalla pihalla ja viilettää naapurin kaverilta toiselle.

Vierailija
18/123 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja ja omatoimisia.

Vierailija
19/123 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki asiat ei välttämättä helpota tuossa kohtaa, vaan vastuuta on enempi vanhemmalla. Lisäksi kaikki härdelli vaan kasvaa kun on kavereita ym. Helpompaa pienten kanssa.

Vierailija
20/123 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä puhun pienistä lapsista, tarkoitan alle kouluikäisiä. Sitten ovat pikkukoululaiset (esakrit, eka-ja tokaluokkalaiset), sitten on ne isommat lapset ja lopulta teini-ikäiset lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi