Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksikään kokemani työpaikka ei ole sopinut minulle

Vierailija
07.06.2017 |

Eli otsikon mukainen ongelma. Olen tehnyt monenlaista hommaa, ollut myyjänä, kahvilatyöntekijänä, henkilökohtaisena avustajana, siivoojana, lastenhoitajana päiväkodissa ja esikoulussa sekä yksityisesti perheissä.
Noissa myyjän töissä pahinta oli hektinen ympäristö ja ilmapiiri ja alati vaihtuvat ihmiset ympärillä, se söi kaiken energiani enkä halua enää koskaan myyjäksi ellei kyseessä ole joku pieni liike joka muuten inspiroi. Kahvilassa sama juttu.
Siivous oli hirveää, olin isossa siivousfirmassa töissä jossa poljettiin työntekijöiden oikeuksia oikein olan takaa. Työ oli raskasta ja liian kiireistä koko ajan.
Henkilökohtainen avustustyö sattui kohdallani olemaan juuri sellainen kauhuesimerkki mistä välillä lukee esim. tällä palstalla. Ei kiitos enää...
Paras työpaikkani oli ehkäpä eräs esikoulu, mutta ryhmän koko oli suuri ja ongelmatapauksia oli useampia. Kaikki energia hoitajilla meni niiden riehujien kesyttämiseen joka päivä joka tilanteessa. Todella raskasta pidemmän päälle.
Olen muutenkin tullut tulokseen, etten halua kasvattaa enää kenenkään muun lapsia kuin omiani.
Ja siis tosissaan nuo kaikki työt mitä olen kokeillut, olisivat saaneet minut ennenpitkään työkyvyttömäksi. En vain kykene tekemään sellaista missä olen äärirajoillani henkisesti koko ajan.

Nyt olen onneksi juuri jäämässä äitiyslomalle, mutta mietin jo mille alalle mahdollisesti suuntaisin opiskelemaan kun sen aika koittaa. Etsin jotain, mikä sopisi hieman introvertille ihmiselle joka arvostaa rauhaa ja keskittyy mieluummin syvällisesti yhteen asiaan kerrallaan kuin sinkoilee tekemässä kymmentä pientä juttua päällekkäin. Jos kenellekään herää mitään ideaa niin kuulen mielelläni!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tason koulutus on tarkoitus hakea. Mites olis IT taikka insinööriala

Vierailija
2/2 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Jokin amk-tutkinto voisi olla tähtäimessä. Täytyy harkita tuota insinöörialaa, IT-alalle tuskin soveltuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla