Nyt oikeasti! Mikä auttaa jalkasieneen?
Mulla palaa hermot pikkuvarpaan kanssa. Ei auttanut Lamisil. Kamala kutina, paksuuntunut halkeileva nahka jota tekee mieli aina repiä kutinan takia. Leikkasin jopa puolet kynnestä irti kun kutisi niin perkeleesti. Sitten on koko iho rikki ja vuotaa verta. Mikä tähän sieneen auttaa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
MENE LÄÄKÄRILLE!
MIKÄÄN MUU EI AUTA.
Vaikka täällä tarjotaan teepuuöljyä ja vetyperoksidia, viinaa ja tervaa, niin ainoa apu on sisäinen s i e n i l ä ä k i t y s. Pitkä kuuri.
Mitkään lakat ja voiteet apteekista eivät myöskään auta, pelkkää kosmetiikkaa ovat.
T. Ihotautilääkäri
Juu ja lääkekuurin lisäksi tuhoa sukat ja sandaalit. Niissä sieni elää edelleen. Suihkutilan lattia kannattaa desinfioida vaikkapa kloriitilla.
On sitkeä pirulainen.
Dactarin. Auttaa varmasti
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/DAKTARIN-2-emulsiovoide-30-g
Ällättävä, mutta edullinen ja toimiva kikka: Aamulla pissaat jaloillesi. Aamupissa on sen verran äjäkkää tavaraa, että sillä kuolee sienetkin. Toistat aamuisin viikon tai pari. Suihkussa/kylpyammeessa helpointa tehdä.
Itse sain sitkeän sienen pois laittamalla apteekista saatavaa neo-amisept desinfiointiainetta pieneen suihkepulloon ja suihkuttamalla varpaiden välit joka ilta. Aluksi siitä voi tehdä vaikka pumpulihauteen varpaan väliin vaikuttamaan. Tästä on jo muutama vuosi, koskaan ei palannut enää sieni takaisin, ja aine on edullista, n. 5 e pullo! Pesin myös sukat aina 60 asteessa (edelleenkin) ja desinfioin lattioita ahkerasti, sekä heitin parit kengät menemään. Jos kenkiä ei raaski heittää, kannattaa kokeilla suihkuttaa niihinkin neo-amiseptia.
Pintojen desinfioimisesta, niin tapp@@ko muuten klorite sienen wc:n lattialta?
Pistän vinkkilistalle neoamiseptin ja LV:n pintojendesinfioimisaineen. Kokemuksia?
Mulla lähti eka kerralla sienet luomuhunajalla. Kannattaa pestä varpaat ennen levittämistä. Anna hautua puuvillasukissa yön yli ja kaavi hunaja ja irronneet rihmastot aamulla raspilla pois.
Toista viikko / joka päivä. Välillä pidin suolavedessä. Reilusti hunajaa!
Onko jalkasientä jos iho kuoriutuu jaloista paksuina palasina?
Voi ei. Älä revi ihoa rikki. Sieni infektio pääsee verenkiertoon. Seurauksena voi olla raju infektio mm. ruusu. En ole varma voiko tulla jopa verenmyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Älä revi ihoa rikki. Sieni infektio pääsee verenkiertoon. Seurauksena voi olla raju infektio mm. ruusu. En ole varma voiko tulla jopa verenmyrkytys.
Apua.. mä oon repinyt niitä roikkuvia repaleita kun en ole kestänyt niitä :(
MENE LÄÄKÄRILLE!
MIKÄÄN MUU EI AUTA.
Vaikka täällä tarjotaan teepuuöljyä ja vetyperoksidia, viinaa ja tervaa, niin ainoa apu on sisäinen s i e n i l ä ä k i t y s. Pitkä kuuri.
Mitkään lakat ja voiteet apteekista eivät myöskään auta, pelkkää kosmetiikkaa ovat.
T. Ihotautilääkäri