Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fobba taitaa olla aika lirissä, lukekaan Long Playn artikkeli..

Vierailija
06.06.2017 |

Fobba on irtisanoutunut ryhmän moden hommasta ja samalla varottanut muita liikkeellä olevista printscreeneistä. "Petturit on kuvottavia", kirjoitetaan poliisiryhmässä.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:ssä monet kaverini ovat pöyristyneenä kommentoineet tätä keissiä, ja olen miettinyt, miten todellisuudesta vieraantunutta porukkaa minulla onkaan kavereina. Itse saan ihailla yhteiskunnan loisia joka kerta kun kävelen Itiksen läpi, poliisit joutuvat koko ajan tekemisiin niiden kanssa työssään. Ei ihme, että tekee mieli jossain privaatissa ryhmässä vähän päästellä höyryjä.

Voimia Fobba.

Vierailija
102/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gu kirjoitti:

Menkää itse kentällä toimivan poliisin duuniin niin teistäkin tulee rasisti vähintään vuoden-parin sisällä. 

Olen jo, en ole rasisti. 

Minä olen aivokirurgirakettitieteilijä.

Ainakin täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saatat olla aika lirissä, jos joku kertoo sinusta Fobballe. Kunnianloukkaus on kallis rikos.

Suosittelisin, ettet väsää kommentteja asioista, joita et oikein tajua.

Vierailija
104/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kuinka tyhmiä poliiseissa sittenkin on?!!? Miten he eivät käsitä tapaavansa kaikenvärisiä ja uskoisia ihmisiä lähes pelkästään negatiivisessa yhteydessä, joten eihän sellaisesta VOI vetää johtopäätöksiä kokonaisista ryhmistä! Kuvittelin fiksummiksi mutta ehkä se kertookin kaiken tarpeellisen kun pääosa äänestää persuja ja kokkareita😎

Vierailija
105/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fobba2 kirjoitti:

Sinä saatat olla aika lirissä, jos joku kertoo sinusta Fobballe. Kunnianloukkaus on kallis rikos.

Suosittelisin, ettet väsää kommentteja asioista, joita et oikein tajua.

Julkisessa virassa toimivaa saa arvostella.

»Kunnianloukkaussäännöksellä ei ole tarkoitus rajoittaa nykyistä oikeutta julkaista tietoja tai arvostelua, joka kohdistuu menettelyyn politiikassa, julkisessa tehtävässä, elinkeinoelämässä, tieteessä, taiteessa tai muussa näihin rinnastettavassa toiminnassa.

Vierailija
106/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Suomen vastarintaliikkeen jäsenet juoksentelevat alasti pitkin metsiä ja kuvittelevat olevansa Saksassa 30- luvulla arjalaisten valioiden voimisteluleirillä.

Mikäs siinä.

Mutta mikään heidän toiminnassaan ei viittaa natseihin, turha väittää.

Kuinka erotat heidät muista alastomista kulkijoista metsässä? Minun puoliksi ulkomaalainen serkkuni käy kesäisin täällä ja nauttii erityisesti saunomisesta ja alasti sekä vapaana kulkemisesta metsässä. Hän ei voi tehdä niin kotimaassaan. Olisipa aikamoista jos menisit häntä natsittelemaan. Btw, pakko kertoa serkulle.

Täytyy kyllä ollakin varsinainen ihmeotus, natsiakin harvinaisempi ekstrovertti tämän puolisuomalaisen serkusi, joka tänne tulee juoksentelemaan nakuna metsissä. Harvempi viitsii lähteä hyttysten ja paarmojen syötäväksi alastomana metsässä kirmaamaan. Saati sitten selittelemään muille metsässä kulkijoille, että tää on niinku luonnollista ja vapaata.

En itse asiassa tunne yhtään, jonka harrastuksiin sellainen kuuluu. Mielipiteiltään natseja muistuttavia sen sijaan tunnen moniakin. Ei suurin osa natseistakaan ollut Auschwitziä pystyttämässä... 

Vierailija
107/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on rasismi ja vihapuhe? Onko julkkiksen taiteilijanimen humoristinen vääntely (pinkki gerbiili) rasismia ja/tai vihapuhetta?

On, koska se kohdistuu ihmiseen, joka on toisen näköinen kuin valtaväestön edustajat. Tällaisilla ihmisillä on korkeampi suoja vihapuheen suhteen.

Eli jos värjään hiukseni vihreäksi ja pukeudun omituisesti, olen erityisasemassa muihin verrattuna? Eikö tuo ole rasismia?

Vierailija
108/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääntäkää rautalangasta mitä rasismia on sanoa eikö ne osaa tätäkään

Vastatkaa nyt joku minullekin, että mitä pahaa gerbiilit ovat tehneet!

Vierailija
109/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fobba on koko ajan selvästikin ollut (ääri)oikealle kallellaan. Rivien välistä on ollut havaittavissa "maahanmuuttokriitikoiden" komppaamista.

Poliisita löytyy rasisteja, on aina ollut. 

Löytyy joo, mutta Fobba ei ole yksi niistä. Ihmetyttää, miksi moinen ajojahti? Joku tietty uusi halutaan hänen paikalleen?

Vierailija
110/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusongelma josta näin ei päästä koskaan yli on se, että rasismi on reaktio "johonkin" eikä ongelmaa voi poistaa poistamalla sen oireita, vaan on poistettava oireiden aiheuttaja.

Vai niin. Yksinkertainen, ja typerä elämänkatsomus sinulla. Sovellatko tuota muihinkiin haitallisiin tai lainvastaisiin käyttäytymismuotoihin?

- Koulukiusaaminen on reaktio johonkin. Mikäs olisi se oireiden aiheuttaja, joka pitäisi poistaa? Kiusatut vai?

- Ylinopeuden ajaminen on reaktio johonkin. Mitäs poistettaisiin. Nopeusrajoitukset ja muu liikennevalvonta?

- Perheväkivalta on reaktio johonkin. Kuka lähtee, heikommat pihalle vai?

Olisko parempi vain olla ihmisiksi.

Vierailija
111/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisi suhtautuu kriittisesti pakolaisiin? Ovatko he huvikseen rasisteja vai onko kirjoittelulle annettu aihetta tosielämässä, poliisin arjessa?

Vierailija
112/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusongelma josta näin ei päästä koskaan yli on se, että rasismi on reaktio "johonkin" eikä ongelmaa voi poistaa poistamalla sen oireita, vaan on poistettava oireiden aiheuttaja.

Vai niin. Yksinkertainen, ja typerä elämänkatsomus sinulla. Sovellatko tuota muihinkiin haitallisiin tai lainvastaisiin käyttäytymismuotoihin?

- Koulukiusaaminen on reaktio johonkin. Mikäs olisi se oireiden aiheuttaja, joka pitäisi poistaa? Kiusatut vai?

- Ylinopeuden ajaminen on reaktio johonkin. Mitäs poistettaisiin. Nopeusrajoitukset ja muu liikennevalvonta?

- Perheväkivalta on reaktio johonkin. Kuka lähtee, heikommat pihalle vai?

Olisko parempi vain olla ihmisiksi.

Onko poliisilla siis keskusteluryhmät myös luettelemillesi kohderyhmille? Vai onko tämä tapahtunut kirjoittelu polisiin työn kannalta oikeutettua? Itse en osaa sanoa, mutta pistää miettimään.

Vierailija
113/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en rasismia hyväksy, niin onhan joka alalla paikkoja, jossa puretaan omaan työhön liittyviä turhaumia; oli se sitten kahvipöydässä tai suljetussa faceryhmässä. Omalla alallanikin maahanmuuttajat työllistävät todella paljon ja välillä se turhauttaa, kun asia ei mene perille vaikka kuinka yrittäisi. Silti asiakas palvellaan asianmukaisesti ja kunnioittavasti, mutta joskus todellakin harmittaa, kun menee monta työpäivää yhden ihmisen asiaan ja se on aina pois muiden ihmisten palvelemisesta. Onko tämän turhautumisen purkaminen aina rasismia? Tuntuu, että nykyään ei voi enää missään sanoa mitään, koska aina on joku, joka ottaa kaiken kirjaimellisena faktana eikä ota yhtään huomioon kontekstia, missä asiasta sanotaan. Huom! Itse en puhu loukkaavasti kenestäkään enkä ole noita kuvakaappauksia nähnyt, mutta sen verran pystyn ymmärtämään, että eri aloilla voi olla aika rajuakin huumoria, vaikka silti ollaan ammattitaitoisia eikä mieli ole niin synkkä kuin huumorista voisi joku herkempi kuvitella.

Olen kyllästynyt näihin jatkuviin kohuihin.

Palvelualan ammattilaisilla on ihan oma julkinen sivustonsakin "aasiakkaiden" haukkumiseen. Siitä en muista koskaan nousseen kohua., vaan korkeintaan mukahauskan artikkelin iltapäivälehtiin "Kaupan kassa paljastaa: 10 ärsyttävintä asiakastyyppiä - Testaa, kuka heistä olet!"

Ehkä himpan eri asia on heittää typeriä kommentteja itsemurhaa yrittäneestä turvapaikanhakijasta (tai ylipäätään itsemurhaa yrittäneestä kenestä vain) tai sanoa, et ulkomaalaisten tulis pitää hihamerkkejä. Se, et kaupan kassa kertoo hassuja tarinoita siitä tuleeko kapula ennen vai jälkeen ostosten ei ehkä oo kohun arvonen asia. Tai no, tulihan siitäkin sellanen.. Anyways, voihan poliisikin kertoa hauskoja tarinoita "asiakkaista", mut ilkkuminen ja selkeesti rasistinen puhe on vähän eri asia. Toisen itsemurhan ilkkuminen ei minum mielestä oo mikään hauska läppä eikä lähelläkään mustaa huumoriakaan. Oon kyllä kuullut hautausurakoitsijoiden läppää,se on synkkää, mut ei siinä pilkata ketään.

Vierailija
114/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en rasismia hyväksy, niin onhan joka alalla paikkoja, jossa puretaan omaan työhön liittyviä turhaumia; oli se sitten kahvipöydässä tai suljetussa faceryhmässä. Omalla alallanikin maahanmuuttajat työllistävät todella paljon ja välillä se turhauttaa, kun asia ei mene perille vaikka kuinka yrittäisi. Silti asiakas palvellaan asianmukaisesti ja kunnioittavasti, mutta joskus todellakin harmittaa, kun menee monta työpäivää yhden ihmisen asiaan ja se on aina pois muiden ihmisten palvelemisesta. Onko tämän turhautumisen purkaminen aina rasismia? Tuntuu, että nykyään ei voi enää missään sanoa mitään, koska aina on joku, joka ottaa kaiken kirjaimellisena faktana eikä ota yhtään huomioon kontekstia, missä asiasta sanotaan. Huom! Itse en puhu loukkaavasti kenestäkään enkä ole noita kuvakaappauksia nähnyt, mutta sen verran pystyn ymmärtämään, että eri aloilla voi olla aika rajuakin huumoria, vaikka silti ollaan ammattitaitoisia eikä mieli ole niin synkkä kuin huumorista voisi joku herkempi kuvitella.

Olen kyllästynyt näihin jatkuviin kohuihin.

Palvelualan ammattilaisilla on ihan oma julkinen sivustonsakin "aasiakkaiden" haukkumiseen. Siitä en muista koskaan nousseen kohua., vaan korkeintaan mukahauskan artikkelin iltapäivälehtiin "Kaupan kassa paljastaa: 10 ärsyttävintä asiakastyyppiä - Testaa, kuka heistä olet!"

Ehkä himpan eri asia on heittää typeriä kommentteja itsemurhaa yrittäneestä turvapaikanhakijasta (tai ylipäätään itsemurhaa yrittäneestä kenestä vain) tai sanoa, et ulkomaalaisten tulis pitää hihamerkkejä. Se, et kaupan kassa kertoo hassuja tarinoita siitä tuleeko kapula ennen vai jälkeen ostosten ei ehkä oo kohun arvonen asia. Tai no, tulihan siitäkin sellanen.. Anyways, voihan poliisikin kertoa hauskoja tarinoita "asiakkaista", mut ilkkuminen ja selkeesti rasistinen puhe on vähän eri asia. Toisen itsemurhan ilkkuminen ei minum mielestä oo mikään hauska läppä eikä lähelläkään mustaa huumoriakaan. Oon kyllä kuullut hautausurakoitsijoiden läppää,se on synkkää, mut ei siinä pilkata ketään.

Hei, ihan oikeasti. Poliisit kohtaavat uransa aikana kymmeniä itsemurhaa yrittäneitä. Kyllä he osaavat erottaa, milloin on tosi kyseessä ja milloin vain pelkkää teatteria.

Vierailija
115/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Fobba seuraava perussuomalalaisten poliisivaaliehdokas? Siis sitten, kun on lopettanut lopullisesti tämän teatterin vihapuheen vastaisena toimijana.

Vierailija
116/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi näkee sen todellisuuden, mistä ei lehdissä kirjoitella. En yhtään ihmettele jos mielipiteet heilläkin kovenevat.

Vierailija
117/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gu kirjoitti:

Menkää itse kentällä toimivan poliisin duuniin niin teistäkin tulee rasisti vähintään vuoden - parin sisällä. 

Itse olen ollut tätä täsmälleen samaa mieltä - kaupan myyjistä nimittäin. Ikävä kyllä vaan tietyt ryhmät ja tapaukset ovat aina edustettuna useammin silloin, kun jotain tapahtuu.

Mutta olen samaa mieltä siitä, että kahvipöytäkeskustelut eivät kuulu kuin tuolle ammattiryhmälle itselleen, ja jatkossa pitää miettiä, missä noita kahvipöytäkeskusteluita voi käydä, jos tulee tällainen vuoto, että ammatin maine tahriintuu. Ei opettajienkaan osalta kestäisi päivänvaloa sellaiset keskustelut, joissa tuuletetaan tunteita vanhemmista ja oppilaista.

Ja ehdottomasti samaa mieltä siitä, kun joku jo sanoi, että sitten voi miettiä, mikä aiheuttaa rasismia.

Niin, että vanhempia voi kuitenkin pilkata mielin määrin. Näitä juttuja on netti pullollaan:

http://www.is.fi/perhe/art-2000005004229.html?nomobile=2

Mutta koska toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset, niin siksi näin. Maahanmuuttajat kuitenkin työllistävät poliisia tosi paljon. Kuin myös opettajia (hyshys), puheterapeutteja (tästä tuttu pute on maininnut; onko rasistista?)...

Vierailija
118/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää se poliiseillakin olla kuonansuodatinkanavansa, kun sen aineksen kanssa ovat tekemisissä. Ainakin joku tietää oikeasti, mistä puhuu, eikä vaan mutuile.

Vierailija
119/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotetaan vaan kaikki nämä vihapuhepoliisit. Ja sitten palkataan suvaitsevaisia aseistakieltäytyjiä heidän tilalleen pikakurssin perusteella. Varmaan muuttuu ääni kellossa, jos joutuu olemaan "siivoaja" tässä maahanmuuttosotkussa.

Vierailija
120/142 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ns. itsemurha oli täyttä teatteria ja huomionhakua. Polissi tosiaan törmää työn puolesta niin paljon kroppiin, että tietää kyllä, milloin on tosi kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme