Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen toisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija ja ajattelin nyt kesällä lopettaa koulun. Mihinköhän seuraavaksi?

Vierailija
06.06.2017 |

Olen aika sosiaalinen ja iloinen ihminen, omaan small talk- taidon ja muutenkin tulen mielestäni ihan hyvin toimeen noin yleisesti ihmisten kanssa. Toisaalta en kuitenkaan oikeastaan siedä ikäviä ihmisiä, tai ainakin heti tekisi mieli sanoa takaisin/lähteä pois tilanteesta, mutta toisaalta taas siedän yllättävän hyvin inhottavia tunteita ja pystyn kyllä pitämään tunteet sisälläni. Kuulosti varmaan ristiriitaiselta, mutta noh...

En haluaisi opiskella kamalan pitkään... esim. joku 6 vuotta on mulle ehdoton ei. Lukio on käytynä, joten en halua amistutkintoa vaan amk tai yliopisto, ei sinällään väliä kumpi. Kielellisesti en ole kovinkaan lahjakas, paitsi suomen kielessä olen erittäin hyvä. Mitään kovin matemaattista alaa en halua. Palkan toivoisin olevan jotain 3000e/kk luokkaa...

Mitään ehdotuksia..?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku koulun lopetukselle, miksi?

Vierailija
2/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tradenomilinja? Siitä sitten hakemaan johonkin maisteriohjelmaan, jos ei löydy töitä tai ala ei kiinnostakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapia? Palkka ei ehkä täsmää toiveesi kans

Vierailija
4/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sosionomi

- toimintaterapia

- logopedia

- farmasia

- psykologia

- röntgenhoitaja (tosi erilaista ku sh)

tai jotain suomen kieleen liittyvää kenties?

Vierailija
5/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuhygienisti? en tiedä niiden palkoista :D

Vierailija
6/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan koulun, koska ala ei tunnu lainkaan omalta. Olen jo lähes vuoden miettinyt lopetusta, ja nyt vihdoin uskallan tehdä sen. Eiköhän tässä ole nyt jo miettimiset mietitty. Vaikka koulua olisikin enää vain 1,5v jäljellä, ei sillä ole mitään merkitystä kun en niitä hommia meinaa tulevaisuudessa tehdä. Hyviä ehdotuksia olin jo saanut ja osaa niistä itsekin hieman miettinyt, kiitos teille! :)

ap

Vierailija
7/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintojasi ajatellen mietin bioanalyytikkoa ja rtg-hoitajaa, voisit saada hyväksilukuja. Nuo ovat todella erilaisia ammatteja, ei oikeastaan hoidollisia ollenkaan. Jos taas millään tavalla ei kiinnosta työskentely terveydenhuollossa, niin tradenomi?

Vierailija
8/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsääkyllä ilman koulutusta tule saamaan ees 2000€/kk

ehkä kannattaa miettiä kaupan alaa jossa pääsee jauhama paskaa asiakkaille?

Vierailija
9/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

farmaseutti?

Vierailija
10/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

etsääkyllä ilman koulutusta tule saamaan ees 2000€/kk

ehkä kannattaa miettiä kaupan alaa jossa pääsee jauhama paskaa asiakkaille?

No uutta koulutustahan minä tässä mietinkin.'

ap

Vierailija
11/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut? Suoraan sanottuna inhoan tätä alaa, miksi ihmeessä opiskelisin enää päivääkään tätä?! :D

Ap

Vierailija
12/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketalous ehdottomasti. Tradenomi tai sitten haet kauppikseen.

Vierailija
13/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti voisi olla sulle ihan toimiva. Palkka tosiaan siinä kolmen tonnin tietämillä ja ihmisläheinen työ, toki apteekissa käy kaikenlaisia ihmisiä, jotkut eivät niin mukavia. 

Vierailija
14/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae lentoemännäksi finskille, joku max pari kk koulutus ja parempi liksa mitä pyydät

Vierailija
15/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankutan nyt vieläkin, että käy vaan se koulus loppuun, kun noin vähän jäljellä. Siitä on hyvä jatkaa, tai käyttää ponnahduslautana muulle alalle.

Vierailija
16/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli- ja ravintola-ala? Vastaanottovirkailija vaikka.

Vierailija
17/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kävisit ton sh loppuun ja hakisit sitten 60op muuntokoulutukseen fyssariksi, toimariksi tai bioanalyytikoksi?

Vierailija
18/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae fyssariksi

Vierailija
19/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kävisit ton sh loppuun ja hakisit sitten 60op muuntokoulutukseen fyssariksi, toimariksi tai bioanalyytikoksi?

En halua käydä enää koulua, harjoitteluja jne enkä halua sitä ammattia. Fyssari ja bioanalyytikko kuulostaa ihan ok, voisin saada hyväksilukuja.

ap

Vierailija
20/34 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata munat ja hae insinööriksi?