Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkiruoka juhannuspöytään

Vierailija
06.06.2017 |

Mitä jälkiruokaa meinasitte juhannukseksi? Viime vuonna oli pavlovaa, joten sitä ei viitsi tehdä tänä vuonna. Täytyisi keksiä joku sellainen jälkkäri, joka on gluteeniton tai mahdollisuus tehdä myös gluteeniton versio. Grilliruoan päälle ehkä vähän kevyempi. Ehdotuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperikiisseli ja vaniljakastike tai vaniljajäätelö. Myöhemmin kahvin kanssa gluteeniton unelmatorttu.

Vierailija
22/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mascarponevaahtoa ja mansikoita. Kesän lemppari!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkaa ehdottomasti, jossakin muodossa.

Ehkä limemarinoidut mansikat vaniljapannacotan kanssa?

Mansikkavartaat? Mansikkakakku, sellainen perinteinen? Mansikkapavlova, tuoretta marenkia ja paljon täytettä?

Vierailija
24/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas hedelmäsalaatti!

Vierailija
25/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikat ja jäätelö sopii juhannukseen!

ITSE tehtyä jäätelöä tietenkin

Teen aina jäätelön itse! Valion vanilija Hyla jäätelö sopii kaikille ja kotimaiset mansikat koristeiksi, leikellään sivuiksi. Vanilija ja mansikat sopivat makumaailmaltaan hyvin yhteen ja itse tehty näyttävä annos on ilo silmille.

Itse tehty jäätelö on oikeasti itse tehtyä, ei Valion :)

Jäätelöä saa helposti tehtyä kermavaahdosta ja kondensoidusta maidosta. Mausteeksi mitä itse haluaakaan, kuten marjoja, hedelmiä, suklaata, karkkeja, keksejä...

Vierailija
26/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperi-juustokakku? Lime-juustokakku? Kiiwi-juustokakku? Tai googlaa Key lime pie ohje.

Vierailija
27/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita kermavaahdolla.

Vierailija
28/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikas hedelmäsalaatti!

Tunkkainen on parempi

Vierailija
29/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vohvelit tai ohukaiset vaniljajäätelöllä/kermavaahdolla ja mansikoita

Vierailija
30/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juhannuksena pitää ehdottomasti olla raparperia ja muutenkin juhlien tarjoiluissa mennään aina kauden mukaan. Olisi kummallista jos juhannuksena olisi vaikka puolukkaa mitä joku ehdotti. 

Raparperijäätelö olisi varmaan raikkain ja sopivin vaihtoehto. Tai jäädyke. Itse ajattelin kokeilla kondensoidusta maidosta tehtyä jäätelöä raparperikastike"raidoilla", tähän tyyliin http://www.kinuskikissa.fi/leipomot/nuuniaana/kotitekoinen-jaatelo-ilman-jaatelokonetta-kinuski-susupala-jaatelo/

Eli kinuskin sijaan raparperikastike, susupalojen sijaan voisi laittaa valkosuklaapaloja. 

Vierailija
31/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ekaks että "viime vuonna paloviinaa". Ja ajattelin, että miksi pitäisi muuttaa, se on hyvä jälkiruoka. Joten ehdotan sitä.

Vierailija
32/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kreikkalaistyyppinen jälkiruoka: kerroksittain pähkinälajitelmaa, kermaista kreikkalaista jogurttia, halvan muruja ja päälle loraus vaahterasiirappia.

- mangojuustokakku, pohjan voi tehdä gluteenittomista kekseistä

- kiinalaisittain: friteerattuja banaaneja ja jäätelöä (friteeraus tehdään riisijauholla ja maizenalla):

http://kookokkaa.blogspot.fi/2016/01/gluteenittomat-friteeratut-banaani…

- hedelmäsalaattiakin voi tuunata vaikka kuinka, eksoottisia, tuoreita hedelmiä valmistölkkihutun sijasta ja päälle zabaglione-kastiketta

- kinuskinen pannacotta, tämä on helppo ja todella maistuva:

https://www.valio.fi/reseptit/kinuskinen-panna-cotta/

Tuohon keittokerroksen päälle voi panna vielä pensasmustikoita

- jos ei tykkää jogurtista, niin tässä on vaihtoehtona valkosuklaapannacotta, oikein hyväksi havaittu tämäkin:

http://www.kinuskikissa.fi/leipomot/irzu/valkosuklaapannacotta/

Vierailija
33/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsalaatti ja mansikat saavat kovasti kannatusta. Miltä kuulostaisi hedelmä-marja-vartaat, esim. ananaksesta, kirsikoista, mansikoista ja banaanista, koristeltuna sulalla suklaalla? -AP

Vierailija
34/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäsalaatti ja mansikat saavat kovasti kannatusta. Miltä kuulostaisi hedelmä-marja-vartaat, esim. ananaksesta, kirsikoista, mansikoista ja banaanista, koristeltuna sulalla suklaalla? -AP

Minä en tekisi vartaita, vaan tekisin kuumaa sulaa suklaata ja antaisin sakin dipata. Siis suklaafondue, lisänä voisi olla vaikka vaahtokarkkeja yms.

Vierailija
35/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansiikkakermatäytekakku.

Vierailija
36/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta soft baked chocolate chip -keksejä (mm. stockalta saa) ja jäätelöä ja tee "omia" premium jäätelö sandwichejä. Nuo keksit on sellasia pehmeitä, aika isoja ja hyviä sopivat siis ko. sovellukseen tosi hyvin. Ihan nättejäkin ovat. Kannattaa ainakin testata, jos ei muille tarjoa niin ittelle on enemmän ;D

Vierailija
37/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta soft baked chocolate chip -keksejä (mm. stockalta saa) ja jäätelöä ja tee "omia" premium jäätelö sandwichejä. Nuo keksit on sellasia pehmeitä, aika isoja ja hyviä sopivat siis ko. sovellukseen tosi hyvin. Ihan nättejäkin ovat. Kannattaa ainakin testata, jos ei muille tarjoa niin ittelle on enemmän ;D

gluteenitonta piti olla.

Vierailija
38/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gluteenitonta piti olla.

Noh prismasta sitten Tescon gluteenittomia keksejä osaan.

Vierailija
39/39 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta juhannuksena pitää ehdottomasti olla raparperia ja muutenkin juhlien tarjoiluissa mennään aina kauden mukaan. Olisi kummallista jos juhannuksena olisi vaikka puolukkaa mitä joku ehdotti. 

Raparperijäätelö olisi varmaan raikkain ja sopivin vaihtoehto. Tai jäädyke. Itse ajattelin kokeilla kondensoidusta maidosta tehtyä jäätelöä raparperikastike"raidoilla", tähän tyyliin http://www.kinuskikissa.fi/leipomot/nuuniaana/kotitekoinen-jaatelo-ilman-jaatelokonetta-kinuski-susupala-jaatelo/

Eli kinuskin sijaan raparperikastike, susupalojen sijaan voisi laittaa valkosuklaapaloja. 

"Saatavilla olevista marjoista" eli kauden marjoista eli sesongissa olevista marjoista, ei puolukasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi