Jälkiruoka juhannuspöytään
Mitä jälkiruokaa meinasitte juhannukseksi? Viime vuonna oli pavlovaa, joten sitä ei viitsi tehdä tänä vuonna. Täytyisi keksiä joku sellainen jälkkäri, joka on gluteeniton tai mahdollisuus tehdä myös gluteeniton versio. Grilliruoan päälle ehkä vähän kevyempi. Ehdotuksia?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Raikas hedelmäsalaatti.
Tuntuu ehkä vähän liian simppeliltä, kun tulee vieraitakin :/
Pavlova on hyvä tee hedelmä tai marjapavlova ja tee siitä tunnus itsellesi, "siellä tarjotaan aina sitä ihanaa pavlovaa" :)
Grillattuja hedelmiä, esim. banaania ja ananasta sekä jäätelöä.
Voisitko ap tehdä jotain raikasta hedelmäsalaattia ja vaikka jäätelöä sen kanssa. Banaani ja ananas toimii aina!
Minä tarjoilisin jäätelöä, sopii kesään ja usein hyviä tarjouksia esim. kolme pakettia kympillä.
Voisiko hedelmätarjotin olla hyvä ja raikas vaihtoehto?
Mansikat ja jäätelö sopii juhannukseen!
Puoloffee saatavilla olevista marjoista.
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/puoloffee-eli-puolukka-toffeepiirakka
Britakakku tai mutakakku, mansikoita ja vaniljajäätelöä. Jokainen voi ottaa niin pienen palan kuin haluaa, jos on liian ähky ;)
Vierailija kirjoitti:
ITSE tehtyä jäätelöä tietenkin
Meillä varmaan tänä vuonna raparperi-mansikkapiirakkaa ja siihen lisäkkeeksi vaniljakastiketta tai -jäätelöä. Gluteenittomalla pohjalla niin sopii kaikille.
Kotitekoinen raparperijäätelö ja mansikkacoulis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ITSE tehtyä jäätelöä tietenkin
Teen aina jäätelön itse! Valion vanilija Hyla jäätelö sopii kaikille ja kotimaiset mansikat koristeiksi, leikellään sivuiksi. Vanilija ja mansikat sopivat makumaailmaltaan hyvin yhteen ja itse tehty näyttävä annos on ilo silmille.
Raikas hedelmätarjotin kruunaa juhlat.
Raparperi- tai raparperimansikkakiisseli? Onko perunajauhoissa gluteenia? Kipollinen kermavaahtoa viereen ja kanelipurkki.
Raikasta "piirakkaa" meillä on aina perinteisesti saunan jälkeen Juhannuksena nautittu...
Raikas hedelmäsalaatti.