Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mun kannattaisi hoitaa karhulasku?

Vierailija
06.06.2017 |

Mulla on iso muistutusmaksu tullut, joka pitäisi maksaa "heti". Mulla ei kuitenkaan ole vielä rahaa, kahden viikon päästä on seuraavaksi.
Kannattaisiko mun maksaa nyt niin paljon kuin voin, loput myöhemmin? Vai ottaa pikalainaa maksaakseni kokonaan? Vai odottaa vaan kunnes on rahaa? Ei ole oikein ketään, jolta lainata.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ostele enää karhuja velaksi

Vierailija
2/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kommentit "itsehän soppasi keitit" ei nyt auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Vierailija
4/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa AINA ottaa yhteyttä siihen laskun lähettäjään ja sopia. Ei kannata ottaa pikalainaa, jos on vaihtoehtoja.

Vierailija
5/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat velkojalle ja kysyt kummin on parempi.

Vierailija
6/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota laskuttajaan yhteyttä ja pyydä maksuaikaa laskulle.

Viivästyskorkoa perivät mutta ei lähde ainakaan ulosottoon tai perintätoimistoon

Vierailija
7/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne mistä se lasku on. Kysy sieltä.

Vierailija
8/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi laskun lähettäjän kanssa A) eräpäivän siirrosta koko laskulle tai B) maksamisesta erissä. Ei siitä sen kamalampaa rangaistusta tule, vaikka maksaisitkin myöhässä, mutta joudut sitten maksamaan erikseen vielä seuraavan karhun laskun.

Älä missään tapauksessa ainakaan pikavippiä ota, sillä siitä sinulle tulee paljon enemmän ylimääräisiä kuluja kuin tuon laskun myöhässä maksamisesta.

Vierailija
9/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Soitin ja sieltä luvattiin soittaa takaisin - ap

Vierailija
10/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä laskun lähettäjän ja yritä sopia maksujärjestelystä. Ensi kerralla, jos vielä joudut samaan tilanteeseen älä odota karhua vaan ota heti yhteyttä. Itse olen pystynyt hyvinkin joustavasti sopimaan asioista, mutta olen ollut heti laskun saatuani yhteydessä ja myös pitänyt kiinni siitä mitä sovittiin.

Vierailija
11/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita laskuttajalle ja kerro, että pystyt maksamaan nyt osan ja sitten loput myöhemmin kun rahaa tulee. Mahdoton tietää miten laskuttaja käyttäytyy yleensä, kun eri tahoilla on niin erilaisia käytäntöjä, mutta olen huomannut itse, että ajat esim. perintään menon kanssa ovat lyhentyneet aiemmasta. Eli mikäli lasku ei vielä ole perinnässä kannattaa ottaa yhteys laskuttajaan, ettei se ehdi sinne mennä. Ja vaikka olisi perinnässäkin kannattaa sinne olla yhteydessä. Pahin asia on olla maksamatta ja pysyä täysin hiljaa. Sinulta peritään yli menevältä ajalta ainakin viivästyskorot, ja toki jo kertyneet myöhästymiskulut, mutta nekin vaihtelevat firman mukaan. Suuri osa tietenkin käyttää maksimisummia tehdäkseen rahaa.

Itse toimin laskuttajana pikkufirmassa muutama vuosi sitten ja olin siinä mielessä kiltti ihminen, että en suinkaan laittanut ihmisiä perintään jo ekan karhun jälkeen, mutta olen lähipiiristä huomannut, että monet tahot tekevät niin. Yksikin vitamiinilafka oli laittanut perintään iäkkään lähisukulaisen karhun liian aikaisin (aika ekan karhun lähettämisestä on 14 päivää minkä jälkeen saa vasta periä perintäkuluja), ja kun soitin perintäntoimistoon joutuivat he sen myöntämään ja perumaan tekemänsä laskun. He tietenkin syyttivät vitamiinilafkaa, vaikka lasku oli tullut perintätoimistolta. Eli valitettavasti myöhässämaksajia saatetaan käyttää hyväksi paljonkin, jos ei huomaa kunnolla tarkkailla.

Vierailija
12/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita laskuttajalle, ja kysy olisiko mitenkään mahdollista että maksat heti kun saat rahaa, viivästyskorkoja yms. tietenkin tulee.

Vastaisuuden varalle vinkkinä! Jos tiedät ettet pysty maksamaan ajallaan, kannattaa soittaa jo ennen ensimmäisen laskun eräpäivää, ja kysyä eräpäivän siirtoa, usein onnistuu, ja tulee vaan ne pienet viivästyskorot, eikä ylimääräisiä muistutusmaksuja tms.

Vierailija
13/13 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita laskuttajalle, ja kysy olisiko mitenkään mahdollista että maksat heti kun saat rahaa, viivästyskorkoja yms. tietenkin tulee.

Vastaisuuden varalle vinkkinä! Jos tiedät ettet pysty maksamaan ajallaan, kannattaa soittaa jo ennen ensimmäisen laskun eräpäivää, ja kysyä eräpäivän siirtoa, usein onnistuu, ja tulee vaan ne pienet viivästyskorot, eikä ylimääräisiä muistutusmaksuja tms.

Oliko se nyt Elisa vai mikä jolla eräpäivän siirto maksoi kympin mutta maksumuistutus vain lakisääteisen vitosen :DD