Mitä lapsille tarkoitettuja lehtiä muistat omasta lapsuudestasi?
Aloin miettiä että mitä kaikkia niitä oli minun lapsuudessa, mutta mieleeni tuli vain Hevoshullu-lehti :D
terv. vm- 70
Kommentit (47)
90-00-luku: Hevoshullu, Villivarsa, Systeri, Koululainen, Leppis, Nalle Puh, Aku Ankka. Olin näköjään kova lehtien lukija, aina tuli joku näistä riippuen iästä ja kiinnostuksesta :) Sit oli kans kaikkia kirjakerhoja ja muita mistä tuli kaikkea tavaraa esim Pollux, Sabrinan salat (meikkejä ja se violetti meikkilaatikko)..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevoshullu myöskin ja muut hevoslehdet, Bamse (maailman vahvin nalle)
Bamse ei ollut Bamse ainakaan 70- tai 80-luvuilla. Se oli pelkkä Maailman vahvin Nalle. Koska lienee nimi muuttunut, 2000-luvulla oli jo Bamse.
Ai niin, nalle. Ja se Ruudun alkumuoto oli Zoom.
Miten mä unohdin Aku Ankan...liian selviö.
Mulle tuli 90-luvulla Koululainen, Villivarsa ja Aku Ankka. (Tai no, Aku Ankka tilattiin kun olin jotain puolivuotias, ilmeisesti isä tilasi sen lähinnä itselleen :D Akkari tulee vieläkin, vaikka nuorin sisaruksistani on jo armeijassa.) Kävin lisäksi kirjastossa lukemassa ainakin Hevoshullua, koska kahta hevoslehteä en saanut tilata kotiin.
Merita Juniori Klubi. Girls, josta sai aina jonkun tuotteen.
Joku muukin muistaa Bobon! Sellanen outo oranssi otus, vähän Viidakkovekara Juuson näköinen. Mulla oli pari niitä lehtiä divarista ostettuna, samoin kuin yksi Vauhti-Ville. Muistaako kukaan muu sitä? Sellanen apinan ja nallen välimuodolta näyttävä tyyppi.
Maailman vahvin Nalle, Nalle Puh, Koululainen, Eläinmaailma, Lemmikki... Teini-iässä SinäMinä, Suosikki, Mix ja Demi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bamse ei ollut Bamse ainakaan 70- tai 80-luvuilla. Se oli pelkkä Maailman vahvin Nalle. Koska lienee nimi muuttunut, 2000-luvulla oli jo Bamse.
90-luvullakin oli vielä Maailma vahvin Nalle. :)
Koululainen. Aku Ankka. Nalle Nakuttaja. Hippo-lehti. Nalle Puh. Nämä nyt ainakin tuli mieleen.
T: vm -75
Meille taisi joskus 80 luvulla tulla Barbie lehti, siinä taisi olla sellaisia sarjakuvia ja jotain kokkausjuttuja tms. Sitten ainakin jo mainitut maailman vahvin nalle, koululainen, hevoshullu, aku ankka ja myöhemmin tietty suosikki ja sinä ja minä. Joku kyseli tuossa bobo - lehdestä, multa sellainen yksi vieläkin löytyy, lienee jotain 70 -80 - luvun taitteesta, en tiedä oliko yksittäinen ostettu albumi vai säännöllisesti ilmestyvä.
Mulle kummitäti oli tilannut Totto-lehden. Kummipariskuntana olis rovasti ja ruustinna ja Totto oli hengellinen lehti. Muita en oikein muista noilta ajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kummitäti oli tilannut Totto-lehden. Kummipariskuntana olis rovasti ja ruustinna ja Totto oli hengellinen lehti. Muita en oikein muista noilta ajoilta.
Mulla on tallessa vuoden 1984 Totto-joulunumero. Siinä on kivoja askarteluja. Lehti tuli mulle myös. Olin jotenkin unohtanut, että se on seurakunnan lehti. Kiva lehti, tykkäsin askarteluista ja kertomuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, nalle. Ja se Ruudun alkumuoto oli Zoom.
Ei ihan niin. Zoom oli Sanoma Oy:n julkaisu, joka ilmestyi 1973-75. Ruutu oli puolestaan Yhtyneitten Kuvalehtien kustantama, mutta ilmestyi myös 1973-75. Ruudun "perillinen" oli Non Stop, jonka taival kesti vuoteen 1979 saakka.
Hevoshullu täälläkin! Naapurin tyttölle tuli Villivarsa, joka oli jotenkin kalliimpi ja hienompi. En tiedä oliko oikeasti, vai oliko aidan toisella puolella ruoho vihreämpää. :D
Junassa oli Bamse-lehtiä. Itselleni tuli Nalle Puh.
Kalle ja Jallu, ainanki poijaat ne minulta pölli raskahyyssistä.
ukki vainaa
Jekku, Raketti, Jippo, Pioneeritoveri, jonka kirjapainon poltti Siitoimen kätyrit, Jp, Koululainen, Kultapossu, Hopeanuoli, Buster, Teräsmies, Flash Gordon, Tarzan, Non Stop/Ruutu ja yksi samantapainen jonka nimi ei nyt tule mieleen, myöhemmin tuli Tapiiri ja Pahkasika. Taotao, Maija Mehiläinen,Peukaloinen ja Ihmemaan Liisa saivat omat fanilehdet.
Myös brittiläisen Beanon sarjoja oli suomennettuna jossain tehtäväkirjassa.