Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsille tarkoitettuja lehtiä muistat omasta lapsuudestasi?

Vierailija
06.06.2017 |

Aloin miettiä että mitä kaikkia niitä oli minun lapsuudessa, mutta mieleeni tuli vain Hevoshullu-lehti :D

terv. vm- 70

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka, Osuuspankin lastenlehti Hippo. Muita lastenlehtiä en lukenut, luin aikuisten viikkolehtiä jo kuusivuotiaana. 

Vierailija
42/47 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kummitäti oli tilannut Totto-lehden. Kummipariskuntana olis rovasti ja ruustinna ja Totto oli hengellinen lehti. Muita en oikein muista noilta ajoilta.

Mulla on tallessa vuoden 1984 Totto-joulunumero. Siinä on kivoja askarteluja. Lehti tuli mulle myös. Olin jotenkin unohtanut, että se on seurakunnan lehti. Kiva lehti, tykkäsin askarteluista ja kertomuksista.

Kyllä, Aku Ankka, Koululainen, Suomen Lähetysseuran Totto ja Suomen Vapaakirkon (?) Tähtipolku, olivat kivoja lehtiä  😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villivarsa, Hevoshullu, Koululainen, Suosikki, Maija Mehiläinen, Nakke Nakuttaja, Maailman Vahvin Nalle. Nämä tulee mieleen kasarilta. Meillä oli myös vanhoja lehtiä 70-luvulta, ainakin Kiviset ja Soraset, oli muitakin mutta en muista nimiä...joku futuristinen sarjis, jossa oli robotteja? Anut ja Antit taisi olla sarjisalbumeita, ei lehtiä.

Teininä luin jotain englanninkielistä lehteä kirjastossa, oisko ollut Sixteen nimeltään? Vähän samanlainen kuin Trendi ja Cosmopolitan. Ysärillä Regina ja oliko MeKaks tai joku vastaava?

Vierailija
44/47 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeajännitys, Tex Willer,  King Kong, no ne teini-ikäisille lapsille.Useita länkkärilehtiä jotka eivät ole sarjakuvia, niitä minä lueskelin ja tietenkin Jerry Cotton.

Vierailija
45/47 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbie ja Mustanaamio

Vierailija
46/47 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen, Koitto-lehti, Retu-lehti, Aku Ankka, Nasta-nuorisolehti, luettiin myös äidille ja ystävilleen tulleita Regina- ja Sirpale-lehtiä. Sinä ja minä. Stump. Intro ja Suosikki, myöhemmin musiikkilehtinä ostettiin myös New Musical Express ym. englannin kielisiä lehtiä.

Vierailija
47/47 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippo, hevosviesti, volvoviesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme