Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä ei ymmärrä rahankäyttöäni

Vierailija
06.06.2017 |

Pääsin nyt vasta lähes kolmekymppisenä töihin. Elin koko aikuisikäni hyvin köyhästi ja penniä venyttäen, aina piti ostaa halvinta ja jo viiden kympin ostosta piti miettiä hyvin tarkasti.

Nyt olen töissä hyvällä palkalla ja käytännössä syön ja ostan ihan mitä haluan. Nykyään jos kuulen jonkun asian maksavan sata euroa, totean vain että onpa halpa.

Naisystäväni on myös opiskelija, ja hyvin usein voivottelee rahankäyttöäni. Aina pitäisi ostaa halvinta laadusta viis ja tutkia saisiko vanhaksi menevistä tuotteista tehtyä jotain hyvänmakuista. Ei jotenkin ymmärrä, ettei vaan tarvitse enää. Olin 9 vuotta köyhä niin tiedän millaista se on. Miksi pitäisi vielä esittää köyhää, kun ei tarvitse?

Ymmärtäisin hänen huolensa jos eläisin yli varojeni tai käyttäisin hänen rahojaan, mutta kumpaakaan ei tapahdu. Vuosien köyhyys opettaa järkeväksi rahankäytössä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako sinun tulosi jotenkin hänen tukiinsa, siis asutteko yhdessä? Jos ei vaikuta, rahankäyttösi ei kuulu hänelle. Saahan sitä ihmetellä, jos et käytä rahojasi fiksusti, mutta päätösvaltaa hänellä ei ole.

Vierailija
2/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yhteiskunta elätti sinua pitkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hän käyttää työllään ansaitsemaansa rahaa nyt, eikä pihistele, niin yhteiskunta pyörii. 

Vierailija
4/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, säästätkö yhtään? 

Minun mieheni käyttää myös vain itse ansaitsemaansa rahaa ja nylyinen elintasomme on aika vakaa. Mutta vaikkei hän käytä tiliä miinukselle, niin varsin tyhjä se silti on ennen seuraavaa tiliä. Minun on siis säästettävä ja tingittävä omista menoistani, tai meillä ei ole yhtään pahan päivän varaa. Olen pienituloinen ja asia tuntuu hankalalta. Olisi minusta ihan kohtuullista, että jos ja kun miehellä on varaa törsätä, niin hänkin pitäisi pientä pahan päivän varaa sivussa. 

Vierailija
5/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kannattaa olla kiitollinen. 

Hyvä, että voi nyt käyttää itse tienaamiaan rahoja.

Vierailija
6/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi?

Vierailija
7/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi?

Ei muuta kun "Die Kühe - Ratkaisijat" apuun.

Vierailija
8/8 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

So, minä tienaan nettona vähän päälle 4800 kuussa ja silti katson tarkkaan mitä ostan. Joskus ostoskärryssä on enemmän punalappusia kuin muita tuotteita. En siis pihistele, mutten myöskään tuhlaa hetken mielijohteesta satasia. Se on typeryyttä. Vasta kun nopeasti realisoitavat varat kattavat 100% veloista voin aloittaa tuhlaamisen. Edullisestikin voi nauttia elämästä. Asumme suht ahtaasti noin 50 m2 per henkilö, matkustelemme sesongin ulkopuolella ja ostamme kaikkea vain tarpeeseen, hinta-laatusuhteen huomioiden.