On vuosi 2017 ja Saudi-Arabiassa naiset eivät saa ajaa autolla! :O
Joku saudinainen oli oppinut Amerikassa ajamaan autolla ja oli erehtynyt tekemään saman tempun kotimaassaan. Nyt hänet on tietysti pidätetty.
Olisi kiva tietää miten paljon liikenneonnettomuuksia Saudi-Arabiassa tapahtuu suhteessa liikennemääriin eli vaikuttaako naisautoilijoiden puuttuminen turvallisuuteen.
Kommentit (21)
Itse periaatteessa hyväksyn, että nainen ajaa autoa mutta pakittaminen pitäisi heiltä kieltää
Sopisi mulle. Aina kuski käytössä ja itse voisi sillä aikaa vaikka palstailla.
Vierailija kirjoitti:
Saudi-Arabia on edelläkävijä liikenteen sujuvuuden suhteen. Minusta olisi syytä ottaa suomessakin käyttöön naisille arvioiva noin 2-3 tunnin ajo vuosittain jossa vähintään kaksi riippumatonta arvioijaa arvioi, voiko tätä enää päästää auton rattiin.
Tiedän, että on olemassa joitain naisia, jotka pelkäävät autolla ajamista. Siksi suosittelen tätä.
Hyppää kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Sopisi mulle. Aina kuski käytössä ja itse voisi sillä aikaa vaikka palstailla.
Ihan kuule voi ajoluvallinenkin palkata kuskin. Tai palstailla bussin takapenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopisi mulle. Aina kuski käytössä ja itse voisi sillä aikaa vaikka palstailla.
Ihan kuule voi ajoluvallinenkin palkata kuskin. Tai palstailla bussin takapenkillä.
Niin voi, mutta siellä naisilla on sentään rikkaat miehet jotka palkkaavat kuskin ajoon.
Vaarallisin kuljettajaryhmä ovat nuoret miehet. Heille sattuu tutkimusten mukaan eniten hengenvaarallisia onnettomuuksia ja he ottavat liikenteessä eniten riskejä ja siten vaarantavat muiden tielläliikkujien hengen ja terveyden. Jos jonkun ryhmän ajamista tulisi rajoittaa, niin rajoitukset tulisi aloittaa juuri nuorista miehistä. Pitäisikö miesten saada ajokortti vasta 30-vuotiaana, kun päähän on tullut hieman järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisin kuljettajaryhmä ovat nuoret miehet. Heille sattuu tutkimusten mukaan eniten hengenvaarallisia onnettomuuksia ja he ottavat liikenteessä eniten riskejä ja siten vaarantavat muiden tielläliikkujien hengen ja terveyden. Jos jonkun ryhmän ajamista tulisi rajoittaa, niin rajoitukset tulisi aloittaa juuri nuorista miehistä. Pitäisikö miesten saada ajokortti vasta 30-vuotiaana, kun päähän on tullut hieman järkeä?
Parkkipaikkakolhuissa naiset on ylivoimaisena enemmistönä. Ajotaidottomuus voi olla myös ei tappavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopisi mulle. Aina kuski käytössä ja itse voisi sillä aikaa vaikka palstailla.
Ihan kuule voi ajoluvallinenkin palkata kuskin. Tai palstailla bussin takapenkillä.
Niin voi, mutta siellä naisilla on sentään rikkaat miehet jotka palkkaavat kuskin ajoon.
No menepäs sinne kakkaa syömään, eiköhän sullekin sulho löydetä.
Ei tarvitse, mulla on ihan tavis köyhä Suomi-mies ja oma auto.
Vierailija kirjoitti:
Jos persu miehet, odinin soturin ja muut mikro munat saisivat päättää. Naiset eivät ajaisi Suomessakaan
Kylllääää lähetee... koo... kaa pual... kaa.. ypual...
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisin kuljettajaryhmä ovat nuoret miehet. Heille sattuu tutkimusten mukaan eniten hengenvaarallisia onnettomuuksia ja he ottavat liikenteessä eniten riskejä ja siten vaarantavat muiden tielläliikkujien hengen ja terveyden. Jos jonkun ryhmän ajamista tulisi rajoittaa, niin rajoitukset tulisi aloittaa juuri nuorista miehistä. Pitäisikö miesten saada ajokortti vasta 30-vuotiaana, kun päähän on tullut hieman järkeä?
Mittasuhteet menevät taas sekaisin, kuten naisilla usein käy. Pienen pieni osa miesautoilijoista ajautuu hengenvaaralliseen onnettomuuteen, mutta suurin osa naisautoilijoista ei osaa ajaa.
Lentäjinä saavat kuitenkin työskennellä.
Joku mikromuna/odin soturi/perus raisiti suutahti komentistani vaikka se oli faktaa
http://www.hs.fi/autot/art-2000002824227.html
Tutkimus: Naiset ovat parempia autoilijoita kuin miehet – miehille paremmat pisteet vain kahdessa osiossa
Naiset ovat parempia kuskeja kuin miehet, käy ilmi tuoreesta tutkimuksesta, josta brittilehti The Times uutisoi.
Kumpihan se on pahempi, kolhia peltiä parkkihallissa vai ajella muna pystyssä törkeää ylinopeutta moottoriteillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopisi mulle. Aina kuski käytössä ja itse voisi sillä aikaa vaikka palstailla.
Ihan kuule voi ajoluvallinenkin palkata kuskin. Tai palstailla bussin takapenkillä.
Niin voi, mutta siellä naisilla on sentään rikkaat miehet jotka palkkaavat kuskin ajoon.
Työssäkäyvien naisten pitää palkata kuski jotta pääsevät töihin. Saudeissa on esim. nykyään työssäkäyviä sinkkunaisia, osa adoptoi lapsenkin yksin. Kuljettajat ovat joskus raiskanneet työnantajiaan tai tulevat myöhässä töihin jolloin nainen myöskin myöhästyy töistä. Kaikki Saudit eivät ole rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisin kuljettajaryhmä ovat nuoret miehet. Heille sattuu tutkimusten mukaan eniten hengenvaarallisia onnettomuuksia ja he ottavat liikenteessä eniten riskejä ja siten vaarantavat muiden tielläliikkujien hengen ja terveyden. Jos jonkun ryhmän ajamista tulisi rajoittaa, niin rajoitukset tulisi aloittaa juuri nuorista miehistä. Pitäisikö miesten saada ajokortti vasta 30-vuotiaana, kun päähän on tullut hieman järkeä?
Parkkipaikkakolhuissa naiset on ylivoimaisena enemmistönä. Ajotaidottomuus voi olla myös ei tappavaa.
Kyllä minä ottaisin paljon mieluummin kolhun tai vaikka useammankin parkkipaikalla kuin jään ylinopeutta ajavan idiootin kolhaisemaksi.
Vierailija kirjoitti:
http://www.hs.fi/autot/art-2000002824227.html
Tutkimus: Naiset ovat parempia autoilijoita kuin miehet – miehille paremmat pisteet vain kahdessa osiossa
Naiset ovat parempia kuskeja kuin miehet, käy ilmi tuoreesta tutkimuksesta, josta brittilehti The Times uutisoi.
Kumpihan se on pahempi, kolhia peltiä parkkihallissa vai ajella muna pystyssä törkeää ylinopeutta moottoriteillä?
No tietysti pellin kolhiminen parkkihallissa on noista vaihtoehdoista pahempi, tarvitseeko sitä edes kysyä.
Miten osaavan kuljettajan ajama ylinopeus etenkään MOOTTORITIELLÄ aiheuttaisi mitään vaaraa jos olosuhteet sen sallivat? Esimerkiksi saksassa autobahneilla saa ajaa niin paljon kuin ikinä haluaa. Suomessa moottoriteiden 100/120 rajoitukset on aivan alimitoitettuja siihen nähden, mitä niillä teillä oikeasti pystyisi ajamaan.
Ja joku 100 rajoitus voi olla ihan hyvin tavallisella maantiellä jonka asfalttipinta on jo surkeassa kunnossa sekä moottoritiellä joka on vain pari vuotta vanha? Ei mitään järkeä välillä näissä.
Saudeista saa muuten hiukan kolaroituja autoja todella halvalla, sillä paikkallisilla on se käsitys että kolari johtuu autossa asuvasta pahasta hengestä, eikä sillä voi siksi enää ajaa.
Muutenkin se on vaarallista päästää tuollainen rattiin. Mitä jos huntu valahtaa moottoritiellä silmille ?
Saudi-Arabia on edelläkävijä liikenteen sujuvuuden suhteen. Minusta olisi syytä ottaa suomessakin käyttöön naisille arvioiva noin 2-3 tunnin ajo vuosittain jossa vähintään kaksi riippumatonta arvioijaa arvioi, voiko tätä enää päästää auton rattiin.
Tiedän, että on olemassa joitain naisia, jotka pelkäävät autolla ajamista. Siksi suosittelen tätä.