Ulkoillaanko teillä sadepäivinä?
Ulkoillaanko teillä sadepäivinä, menettekö ulos säällä kuin säällä? Kuinka hyvät sadevarusteet teillä on? Entä ulkoiluvaatteet, kastutko helposti jos reipas sadekuuro yllättää kesken puistoilun?
Kommentit (56)
Ulkoillaan kaikissa säissä. Puistovaihe alkaa olla jo ohi, mutta joku happihyppely tehdään päivittäin ja kurjemmalla kelillä yleensä sitten suunnataan uimaan tms.
En näe tätä edes hanakalna. Riittävä määrä ulkoilua/ liikuntaa ja kaikki ovat virkeämpiä ja paremmalla tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoillaan kaikissa säissä. Puistovaihe alkaa olla jo ohi, mutta joku happihyppely tehdään päivittäin ja kurjemmalla kelillä yleensä sitten suunnataan uimaan tms.
En näe tätä edes hanakalna. Riittävä määrä ulkoilua/ liikuntaa ja kaikki ovat virkeämpiä ja paremmalla tuulella.
Onko sulla itselläsikin sadetakki, sadehousut ja saappaat? Ethän muuten mitenkään pysy kuivana kaatosateessa vaikka kävisitte vain puolen tunnin happihyppelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla itselläsikin sadetakki, sadehousut ja saappaat? Ethän muuten mitenkään pysy kuivana kaatosateessa vaikka kävisitte vain puolen tunnin happihyppelyllä.
Ei ole, mutta eipä tule mieleen päivää, joilloin olisi satanut aamusta iltaan kaatamalla. Tekniset vaatteet pitävät tihkun/ pienemmän sateen poissa.
Toki joskus on tullut kastuttua kunnolla, mutta mitäpä se haittaa. Sisällä voi vaihtee kuivat vaatteet.
Haluaisin mennä kävelylle sateeseen. Rakastan kesäistä sadetta ja siinä olemista, jos on hyvät välineet. Ei vaan ole. Olen kyllä hankkinut hyvät goretex sadevaatteet, mutta ovat armeijaylijäämää maastokuvioituna ja en halua näyttää miltään militantilta kaupungilla. Rahaa ei ole parempiin :(
Meilläkin ulkoillaan päivittäin kahdesti. Vanhin lapsista 2v emmekä millään kotona saa hänelle tarpeeksi liikuntaa, jotta saisi energiansa purettua ja yönsä nukuttua.
Lapsella on sadevaatteet ja "tecciä", saappaat ja goretexiä. Itselläni talvitakki on vesipilariltaan 10000, vk-takki "tecciä", kengät goretex. Kesäsateilla lämpimillä keleillä ei kastuminen haittaa ja muutoin hoitolaukussa kulkee aina hupullinen sadeviitta mukana. Sen alle mahtuu vauvakin rintareppuun jos vaunujen sadesuoja tuntuu rankkasateella riittämättömältä suojalta tai pitäisi kesken ulkoilun sateella imettää.
Olen lapsesta asti tykännyt ulkoilla sateella, eikä tuo ole iän myötä mihinkään muuttunut. Tytärkin tuntuu nauttivan, satoi sitten lunta tai vettä. Rakeista ei niin välitä eikä rännästä :D.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin mennä kävelylle sateeseen. Rakastan kesäistä sadetta ja siinä olemista, jos on hyvät välineet. Ei vaan ole.
Sama juttu minulla. Rakastan sadetta. On ihanaa kuunnella kun sadepisarat ropisevat huppuun ja olkapäille ja nuuhkia sateen raikasta tuoksua. Mutta kun ei ole kunnon sadevarusteita. Tuulipukuni hylkii vettä mutta koko ajan saa pelätä että milloin tulee läpi. Tihkusateessa pärjää mutta kun kunnolla alkaa sataa niin pian vesi imeytyy hupun, olkapäiden ja rinnuksien päältä läpi. Vaikka rakastan sadetta niin inhoan sitä läpikastumisen tunnetta! Varsinkin rankkasateessa olisi ihanaa kuunnella sateen rummutusta huppuun mutta kun se tulee heti läpi takista ja kastuu likomäräksi ja vaikka olisi kuinka kesäsadetta niin alkaa vilustaa.
Säällä kuin säällä. Paitsi jos on ukkonen. Lapsilla ja minulla on sadetakit, sadehousut ja kumisaappaat. Tarvitsen noita jo ammattini takia, joten ne mulla olis vaikkei olis lapsia. Ihan ääriolosuhteissa ei olla kovin kauaa ulkona, mutta ollaan kuitenkin joka päivä.
Minä en yleensä ulkoile pientä sadetta kovemmalla sateella. Tai sitten ulkoilu on sitä, että menen omalle pihalle katoksen alle istuskelemaan. Voin sadepäivinä keskittyä sisäharrastuksiin ja sisätouhuihin, koska ei kaikkien päivien tarvitse olla harrastuksien ja puuhailujen osalta samanlaisia. Menen ulos sitten taas poutaisemmalla ilmalla, poutapäiviä ja sateettomia päiviä on kuitenkin ihan tarpeeksi paljon ulkoilemiseen, että ulkoilemisen voin ajoittaa yksin niihin.
Mukava kuulla että on muitakin jotka ulkoilevat myös vesisateella. Olen luullut että olemme täysin poikkeavia kun lähdemme vesisateessa puistoon tai metsäretkelle.
Ei mennä aina edes ulos, vaikka aurinko paistaisi. Olen päättänyt olla stressaamatta ulkoilusta. Joskus vaan on pakko tehdä kotitöitä ja silloin ei välttämättä ehditä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Säällä kuin säällä. Paitsi jos on ukkonen. Lapsilla ja minulla on sadetakit, sadehousut ja kumisaappaat. Tarvitsen noita jo ammattini takia, joten ne mulla olis vaikkei olis lapsia. Ihan ääriolosuhteissa ei olla kovin kauaa ulkona, mutta ollaan kuitenkin joka päivä.
Tuo on oikea asenne! Ihailen tuota reippautta :-) Noinhan se on että kun on kunnon sadeasu, huppu päässä ja kumpparit niin ei tunnu missään vaikka tulisi kylmää vettä kuin saavista kaatamalla niskaan.
Kuinka hyvin tekniset kuorivaatteet kuten esim. Drymaxx toimivat vesisateessa? Pysyykö kuivana jos vettä tulee kaatamalla?
Ei ulkoilla sadepäivänä. Joskus ei ulkoilla aurinkoisenakaan, jos ei huvita.
Vesisateessa on kivaa kunhan on kunnon sadevarusteet koko perheellä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin mennä kävelylle sateeseen. Rakastan kesäistä sadetta ja siinä olemista, jos on hyvät välineet. Ei vaan ole. Olen kyllä hankkinut hyvät goretex sadevaatteet, mutta ovat armeijaylijäämää maastokuvioituna ja en halua näyttää miltään militantilta kaupungilla. Rahaa ei ole parempiin :(
Voithan mennä johonkin metsäpolulle kävelemään. Siellä voi kuunnella rauhassa sateen ropinaa kun ei ole liikennettä. :-)
Hankkikaa hyvät naiset itsellenne GORETEX-kuoritakki ja elämä helpottuu. Se on täysin vedenpitävä kalvo. Jos panostaa vielä housuihinkin niin ulkoilu on aika helppoa.
Onko sulla 19 Goretexit itselläsi? Entä jos sataa oikein kuin saavista kaatamalla niin pitävätkö ne senkin? Eikö muka yhtään tule läpi? T:8
Ei, vaikka anopin mukaan huono sää on vain pukeutumiskysymys. Miksi pitää tehdä omasta elämästä hankalaa?