Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että poikaystäväni on ottanut rahaa "säästöpossustani", en voi kuitenkaan todistaa sitä

Vierailija
06.06.2017 |

Se "säästöpossu" on siis sellainen kotona oleva lompakko, johon olen aika useinkin laittanut rahaa monesti kymppejäkin kerrallaan. Nyt on tullut yllättäviä menoja ja ekaa kertaa tuli tarve tarttua tuon lompakon sisältöön, niin kokonaissumma oli vaan 43,80 €. Odotin lompakossa olevan satasia! Asiaa en tietenkään voi todistaa, koska en tiedä lompakossa ollutta oikeaa rahasummaa. Silti otin nuo rahat pois sieltä enkä uskalla enää pitää moista säästöpossujuttua kotona. Tuntuu silti turvattomalta tällainen epäilys niin läheisestä ihmisestä. :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät kirjanpidon samaan lompakkoon ja säilytä vaikka sukkalaatikossasi. Kerro sitten parin viikon kuluttua häviääkö rahat vielä istestään?

Vierailija
2/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskot, että se oli hän, niin mihin tarvitset absoluuttisia todisteita? Kuka muu se edes olisi voinut olla, käykö luonasi muita ihmisiä, jotka tietävät säästöistäsi? Haluatko jakaa elämäsi itsellesi petollisen ihmisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tallettaa sun pankkiin sitten illalla taas miljoonia. Noi voi lähinnä vähentää veloista korkeintaan.

Vierailija
4/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä tarkkailulla asia kyllä selviää. Mulla yksi avioliitto juurikin tuollaiseen kaatui. Varasti rahojani. Piti maksaa ryyppyvelkoja, eipä huolettanut millä perhe elää seuraavaan tilipäivään.

Vierailija
5/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroaisin, jos poikaystävä varastaisi minulta.

Kysyisin varmaan mieheltä, onko hän ottanut rahaa lompakosta ja katsoisin hänen reaktiotaan. Kasvoista näkee aika hyvin toisen ajatukset. Ehkä hän myöntää ja voit pyytää häntä korvaamaan rahat sinulle?

Ikävä tilanne.

Vierailija
6/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset paremman miehen.

Vierailija
7/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä jotain hänen sukulaistaan tai kaveriaan asiasta, jos ei ole täysi psyko niin varmaan tunnustaa että on ottanut rahat. Sano että pyydä seuraavan kerran ja käsket maksaa takaisin ottamansa rahat.

Tästä lähtien vie rahat pankkiin tai jos on pakko jostain syystä säilyttää kotona niin merkitse erilliseen tiedostoon, esim. puhelimeen paljon olet laittanut ja milloin.

Vierailija
8/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä jotain hänen sukulaistaan tai kaveriaan asiasta, jos ei ole täysi psyko niin varmaan tunnustaa että on ottanut rahat. Sano että pyydä seuraavan kerran ja käsket maksaa takaisin ottamansa rahat.

Tästä lähtien vie rahat pankkiin tai jos on pakko jostain syystä säilyttää kotona niin merkitse erilliseen tiedostoon, esim. puhelimeen paljon olet laittanut ja milloin.

Niin että, vie jatkossa rahasi pankkiin, jottei rakas poikaystävä jatkossa enää pölli niitä pois kuleksimasta?

Tai mitä jos ihan vain heittäisi helvettiin tämän armaan pitkäkyntisen ja säilyttäisi rahojaan kotonaan, kuten tähänkin asti?

Vierailija
9/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta.

Nuoruuden poikaystävä oli käynyt tonkimassa minun lahjarahojani, kun näki missä säilytän käteistä. Poika väitti, ettei edes tiennyt missä minulla on säästöjä, eikä tiennyt, että säästöpossun saa auki rikkomatta... Jännä, että veikkasi säästöpossua, kun itse säilyttää käteistään ihan vaan vanhassa lompakossa.

Laitoin rahan ohessa possuun sitten kondomin ja väärennetyn lapun joltain keksityltä rakastajattarelta ja kyllähän se poikkis sitten ärähti, että ootko mennyt pettämään mua.

Vierailija
10/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko muka hajamielinen useiden satojen eurojen kanssa? Kenellä muulla olisi mahdollisuus löytää piilo ja ottaa rahat? Ei tässä mitään kuitteja tarvita.

Ihan järkevää pitää kuitenkin vähän hätävarakäteistä kotona, jos ei pääse automaatille tai vaikka lompakko hukkuu. Heivaat vain varkaan heti niin pääset nyt helpommalla, noin iso summa ei ole edes vahinko niinkuin joku pöydänlaatikosta löytynyt parikymppinen.

Vierailija
11/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla vienyt. Minä pidän myös kotona käteistä varalta, perhe pitää saada ruokittua silloinkin kun Nordea päättää taas että nyt ei toimi kortit tai jos tulee jotain yllättävää. Kerran tuli tarvetta, oltiin reissussa ja tultiin takaisin päivänä jona kortit tai nettipankki ei toimineet ja kun olin lähdössä kotiin tulon jälkeen kauppaan aioin ottaa sieltä käteissäästöistäni ruokarahat huomasin, että sen 800€ sijaan siellä oli 50€. Mies oli salaa maksellut pikavippejään sen jälkeen, kun huomasi että mulla on säästöjä.

Vierailija
12/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla se oli siis niin hyvin piilotettu, että tiesin heti, että se on ollut mies. Ne on olleet kahden lukon takana.

-11

Vierailija
13/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku VOI seurustella tuollaisen miehen kanssa? Ettekö huomaa heti että mies vaikuttaa pitkäkyntiseltä? Itse säilytän ihan huoletta vaatekaapissa likemmäs paria tonnia käteistä eikä tulis mieleenkään että mies ominpäin sieltä rahaa veisi.

Vierailija
14/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte kahdestaan, niin kuka muu ne rahat olisi voinut viedä??? Mihin tarvitset todisteita?

Vierailija
15/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole huomannut aiemmin rahaa laittaessa että rahaa ei ole?

Jos siis rahapussiin laitat niin kai sen nyt huomaa että raha ei lisäänny?

Aika ero onko pussissa seteleitä pari vai kymmenen. Sama juttu kolikoissa.

Vierailija
16/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kysyttäessä käyttämään sanavalintaa "Oletko lainannut täältä rahaa?", sillä luulen että tunnustaa todennäköisemmin "lainaamisen" kuin varastamisen.

Vierailija
17/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut edes miettimään tuota niin heivaa tuo mies. Et tee mitään sellaisella johon ei voi luottaa.

Vierailija
18/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä eroaisin, jos poikaystävä varastaisi minulta.

Kysyisin varmaan mieheltä, onko hän ottanut rahaa lompakosta ja katsoisin hänen reaktiotaan. Kasvoista näkee aika hyvin toisen ajatukset. Ehkä hän myöntää ja voit pyytää häntä korvaamaan rahat sinulle?

Ikävä tilanne.

Minä eroaisin, jos epäilisin poikaystävääni varkaaksi. Olisi inhottavaa miettiä tuollaista. Joko mies on epäluotettava tai itse on liian epäilevä, molemmat yhtä hankalia pidemmän päälle.

Vierailija
19/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran, että kuoressa, jossa oli monta sataa euroa, oli hävinnyt 100 €. Kuoressa oli lapussa kirjanpito, joka ei täsmännyt.

En saanut keltään mahdolliselta epäillyltä tunnustusta, mutta olen melko varma, että se oli yksi tietty henkilö.

En kuitenkaan ilman tunnustusta saa koskaan varmuudella tietää, sillä on pieni mahdollisuus, että olen jossain vaiheessa ottanut sen satasen itse käyttöön ja unohtanut päivittää kirjanpidon. Mulla on ollut muutenkin pieniä muistiongelmia.

Kuitenkin samalla kertaa kun huomasin satasen kadonneen, hän oli 100-prosenttisella varmuudella vienyt myös muuta tavaraa asunnostani, joten sopisi kuvaan, että hän vei myös ne rahat. Ei tunnusta, vaikka olen sanonut, että jos tunnustaa, niin ymmärrän ja ei tarvitse maksaa edes takaisin. Haluaisin vain tunnutuksen, että saisin varmuuden asiaan. Vaikka hän ei olisi vienytkään niitä rahoja, ikuinen epäilys kuitenkin jää... mikä on todella harmi.

Vierailija
20/29 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varas ei tunnusta kuitenkaan. Ehkä voit seurata jatkossa, katoaako lisää. Ehkä itse eroaisin jo pelkän epäluottamuksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan