Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei todellakaan maksutonta ehkäisyä!

Vierailija
05.06.2017 |

Jos nuoriso haluaa sänkyleikkejä harrastella niin minä en aio kortsuja tai pillereitä maksella! Ärsyttää tämä että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Ja jos ei kehtaa kortsuja ostaa kunnon niiiiin nolooo niin sitten parempi housut jalassa. Jotain rajaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttien määrä vähentyi esim raumalla ilmaisen ehkäisyn myötä merkittävästi, samoin säästöt oli huomattavia.

Se nuoriso panee joka tapauksessa, ja parempi ehkäisyllä kuin ilman.

Onko sitä touhua pakko harrastaa?

Ap

Sinun ei ainakaan olis koskaan pitäny, tai paremminkin sun vanhempies.

Vierailija
22/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo ilmaista, koulun terkkarilta saa kumeja niin ylä-asteella kuin amiksessa ihan ilmaiseksi. Lukiosta en tiiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap mieliksi laittaa ilmaiselle ehkäisylle ikäraja ettei nuoret sitä saisi?

Vierailija
24/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku paneskelu ei tosiaan ole mikään jakamaton ihmisoikeus, johan sen sanoo av-mammatkin. Eli miksi jo valmiiksi raskaasti verotetun kansan pitäisi vielä subventoida joidenkin räkänokkien sänkyleikkejä? Oikeasti? Ei mitään järkeä.

Subventoidaan täällä niitä teidän räkänokkiakin.

Vierailija
25/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ap mieliksi laittaa ilmaiselle ehkäisylle ikäraja ettei nuoret sitä saisi?

Aplla ja joillain muulla täällä on ongelma vain nuorten sänkyleikkejä kohtaan. Saako teidän mielestä sitä ilmaista ehkäisyä tarjota aikuisille juuri tuon perhesuunnittelun yhteydessä? Entä kelakorvaus mitä saa pidempiaikaisesta vaihtoehdosta?

Vierailija
26/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttien määrä vähentyi esim raumalla ilmaisen ehkäisyn myötä merkittävästi, samoin säästöt oli huomattavia.

Se nuoriso panee joka tapauksessa, ja parempi ehkäisyllä kuin ilman.

Onko sitä touhua pakko harrastaa?

Ap

Teitä ei tarvitse korjata parantaa koska aina voi olla autoilematta.

Vierailija
27/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-17v kun hankin pillerit sain ekat 3kk ilmaiseksi. Nykyään ei harmita yhtään se, että maksan 34€/ 3kk pakkauksesta. Helpottaa elämää hyvin paljon. Maksoin tuon siis teininä kuukausirahoistani.

Jokainen kantakoon oman vastuunsa ehkäisystään jos seksiä aikoo harrastaa.

Vierailija
28/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavattoman kuspäitä taas ketjussa vinkumassa jonkun vapaan parittelun puolesta. Saatanan saatana, minä en teidän äpäröiden seksileikkejä ala suojelemaan. Vitun wt:t.

Mitä sitten on vinkuminen näinkin pienestä asiasta? Kannattaa vähän ottaa selvää mihin niitä veroja käytetään ja kuinka paljon tai edes historia sille miksi ilmaista ehkäisyä tarjotaan. Taidat itse olla aika wt, viittaa ahdasmielisyys, kapeakatseisuus ja tyhmyys.

Vierailija
29/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-17v kun hankin pillerit sain ekat 3kk ilmaiseksi. Nykyään ei harmita yhtään se, että maksan 34€/ 3kk pakkauksesta. Helpottaa elämää hyvin paljon. Maksoin tuon siis teininä kuukausirahoistani.

Minulle kokeillaan mikä pilleri sopii vai sopiiko mikään. Aina kun käyn perhesuunnitteluneuvolassa saan kolme kk paketin mukaan. Nyt menossa kolmas merkki. Olen ajatellut että tämä on lääkeyhtiöiden tapa mainostaa koska jos heidän pillerinsä käyvät niin alan niitä ostaa jatkossa.

Vierailija
30/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aika, kun ei kerta kaikkiaan rahat riittäneet enää ehkäisyyn. Ruokakin siinä ja siinä. Sitten vedettiin välillä riskillä ilman. Olisipa tullut yhteiskunnan maksettavaksi hintaa, mikäli pärsaukisena olisin päättänyt pitää mahdollisen lapsen ja siirtyä sossun luukulle.

Ehkäisy on todella edullista tuohon verrattuna. Mutta joskus on oikeasti senteistä kiinni, mihin rahat riittävät ruokaostoksilla.

Vierailija
31/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et kantanut ap vaatimalla tavalla vaan sait sen ilmaisen ehkäisyn.

Vierailija
32/33 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä kondomeja voisi jakaa nuorille mutta hormonaalista ehkäisyä ei. Vaikuttaa nuorten naisten terveyteen.

Nuorilla naisilla voi olla myös sairauksia jotka tarvitsevat hormonihoitoa. Esim endometrioosia tai kovaa kuukautiskipua.

Vierailija
33/33 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että nuorille ehkäisy on ilmaista ja helposti saatavaa. Meidän paikkakunnalle tulee ensi vuoden alusta ilmainen ehkäisy 25-vuoteen asti, mikä on mielestäni jo liian korkea ikä, vaikka itsekin kuulun sitten ilmaisen ehkäisyn piiriin. Minäkin olen pystynyt köyhänä opiskelijana maksamaan ehkäisyni 18-vuotiaasta asti. 25-vuotiaana on jo kykenevä hoitamaan ja maksamaan ehkäisynsä, ja jopa sen mahdollisen lapsenkin. Parempi ikähaarukka maksuttomalle ehkäisylle olisi 15-20, ei yhteiskunta voi aikuisten ihmisten ehkäisyjä kustantaa. 

Olen kuitenkin tietenkin tekopyhä, ja aattelin jos nyt sitten kokeilis ilmaiseksi tuota kapselia, se on meinaan aika kallis kertahankinta, jos ei sitten sovikkaan.