Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaali- ja terveysalan PÄÄSYKOKEET

Vierailija
05.06.2017 |

Miten meni? Minne hait?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppi

Vierailija
62/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kärsimystä odottaa tuloksia... Voikohan tulokset tulla jo ennen 30.6.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi ei kannata mennä ainakaan, korkeintaan th:ksi. Sosionomejakin nykyään liikaa ja palkat huonoja.Moni tuttu sosionomi on päiväkodissa lastenhoitajana jos ei halua esi. laitokseen kolmivuorotyöhönn. Päivätyöpaikoista on kova kisa, ja järjestöillä sellaisissa hommissa täytyy olla ylempi korkeakoulututkinto saadakseen kunnon palkan, sosionilla se on max 2000. 

Vierailija
64/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaanhoitajaksi ei kannata hakea nro 67?

Vierailija
65/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajalla on monipuoliset työmahdollisuudet, päivätyötä, 2-vuorotyötä ja 3-vuorotyötä tarjolla sekä keikkaa myös. Palkka on ihan hyvä ja työllistyminen todella hyvää. Sosionomin palkka on myös ihan perus hyvä.

Vierailija
66/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi nimenomaan KANNATTAA hakea jos yhtään kiinnostaa!!!!

Vierailija
67/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi ei kannata mennä ainakaan, korkeintaan th:ksi. Sosionomejakin nykyään liikaa ja palkat huonoja.Moni tuttu sosionomi on päiväkodissa lastenhoitajana jos ei halua esi. laitokseen kolmivuorotyöhönn. Päivätyöpaikoista on kova kisa, ja järjestöillä sellaisissa hommissa täytyy olla ylempi korkeakoulututkinto saadakseen kunnon palkan, sosionilla se on max 2000. 

Tässä taas joku, joka ei tiedä mistään mitään...

Vierailija
68/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka ja työajat.... opiskeluaikana ei niin kiinnitä huomiota, mutta sitten kun valmistuu luo todellisuus naamalle. Itse en halua vuorotyöhön harrastusten ja lasten takia, haluan elämään muutakin kuin työn, ja jatkuva kellon kyttääminen koska työvuoro alkaa vaikka illalla ei itselle sovi. Vaikka muuta uskotellaan, työtilanne on se että suurin osa on määräaikaisia kolmivuoroppareita, vakkarityötä ei nykyään saa. Jos menee vaikka asumispalveluyksikköön päivävuorolaiseksi, on palkka sitten n. 1800 e kk käteen vielä 10 vuoden jälkeenkin. 

Olen myös sosionomi, ja nyt siis opiskelen sairaanhoitajaksi loppuvaiheessa. Mietin jo vaihtaisinko kokonaan alaa kaupalliselle puolelle. Mutta se joka vuorotöistä tykkää, on ala oikea, silloin voi päästä han ok palkoillekin. Itse arvostan aikaa perheen kanssa ja harrstuksia enemmän kuin työtä joten en halua kolmivuoroon ja lähteä töihin esim jouluaattona tai pitää kesälomaa toukokuun alussa kun lapsi vielä koulussa.

Vierailija
69/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajille on jatkuvasti päityötäkin tarjolla. Lisäksi moni nimenomaan tykkää tehdä vuorotyötä! Ihmiset ovat sairaita yölläkin! Palkka pk-seudulla vuorotyössä on yli 3000e/kk. Lisäksi Euroopassa moniin maihin pääset samalla koulutuksella. Norjassa palkka yli 5000e. Työtilanne on ehdottomasti hyvä. Monet saa työpaikan jo kouluaikana.

Vierailija
70/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas joku, joka ei tiedä mistään mitään...

Niin, olen sosionomi vm 2012 ja nyt sh opiskelija. Ehkä työmahikset ovat nyt parissa vuodessa muuttuneet? Ainakin täällä pk seudulla opiskeluaikaiset tuttuni ovat päiväkodeissa (ne jotka eivät halua laitoksiin) ja monet hakeneet nyt yliopistoon tai tekvät ylempää amk tutkintoa.Sh työtilanteesta on tullut nyt aika hyvä kuva, ja sanot mitä sanot, jos päivätyössä jää käteen 1800 e kk, on se vähän vrt muihin aloihin. Toki vuorotyöstä saa lisää liksaa mutta kaikki eivät halua  vuorotyöhön.

Vierailija
71/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka ja työajat.... opiskeluaikana ei niin kiinnitä huomiota, mutta sitten kun valmistuu luo todellisuus naamalle. Itse en halua vuorotyöhön harrastusten ja lasten takia, haluan elämään muutakin kuin työn, ja jatkuva kellon kyttääminen koska työvuoro alkaa vaikka illalla ei itselle sovi. Vaikka muuta uskotellaan, työtilanne on se että suurin osa on määräaikaisia kolmivuoroppareita, vakkarityötä ei nykyään saa. Jos menee vaikka asumispalveluyksikköön päivävuorolaiseksi, on palkka sitten n. 1800 e kk käteen vielä 10 vuoden jälkeenkin. 

Olen myös sosionomi, ja nyt siis opiskelen sairaanhoitajaksi loppuvaiheessa. Mietin jo vaihtaisinko kokonaan alaa kaupalliselle puolelle. Mutta se joka vuorotöistä tykkää, on ala oikea, silloin voi päästä han ok palkoillekin. Itse arvostan aikaa perheen kanssa ja harrstuksia enemmän kuin työtä joten en halua kolmivuoroon ja lähteä töihin esim jouluaattona tai pitää kesälomaa toukokuun alussa kun lapsi vielä koulussa.

Jos sulle ei sovi sairaanhoitajan työ, niin turha väittää etteikö toisille voisi sopia. Ala on hieno ja sinä itse olet vain väärällä alalla.

Vierailija
72/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajille on jatkuvasti päityötäkin tarjolla. Lisäksi moni nimenomaan tykkää tehdä vuorotyötä! Ihmiset ovat sairaita yölläkin! Palkka pk-seudulla vuorotyössä on yli 3000e/kk. Lisäksi Euroopassa moniin maihin pääset samalla koulutuksella. Norjassa palkka yli 5000e. Työtilanne on ehdottomasti hyvä. Monet saa työpaikan jo kouluaikana.

Miksi puhut vuorotyöstä lisineen etkä peruspalkasta? Vertaa sh palkka jos tekee päivätyötä, vaikka tradeomin palkkaan jolla samanarvoinen koulutus, se on usein 150-200 nettona enemmän, muut edut päälle.

Monet tekee vuorotyötä kun valmistuvat nuorena, mutta sitten kun tulee lapsia ei se enää olekaan niin kivaa. Varsinkin jos on yh, aika karua, monet joutuvat vaihtamaan ammattia ja opiksleemaan esim terkaksi (jota suosittelen).

Vierailija
73/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle ei sovi sairaanhoitajan työ, niin turha väittää etteikö toisille voisi sopia. Ala on hieno ja sinä itse olet vain väärällä alalla.

Niin on, mutta työolot ja palkka huonoja.Mielelläni tienaisin vaikka 2200 e kk käteen päivätyöstä kuten tradeomikaverini. Mutta jos ne eivät merkitse, niin hyvä niin. Itselleni on nyt kun olen perheellinen alkaneet ne asiat painaa enemmän kun on lapsia elätettävänä. En halua olla pois lasteni elämästä kolmivuorototyössä jotta saisin ok palkan, kun päivätyön palkka on huono. Eniten masentaa se ettei palkka nouse käytännössä koskaan, se on aina suht sama vaikka mitä oppisi.

Omassa ryhmässä on näitä idealisteja, ja ala on heille hyvä,kun tulee perhettä ajattelee toisin, lapset ovatkin tärkein juttu, ja se miten palkalla pystyy heitä elättämään.

Vierailija
74/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajalla on monipuoliset työmahdollisuudet, päivätyötä, 2-vuorotyötä ja 3-vuorotyötä tarjolla sekä keikkaa myös. Palkka on ihan hyvä ja työllistyminen todella hyvää. Sosionomin palkka on myös ihan perus hyvä.

Mielestäsi sh peruspalkka päivätyöstä on "hyvä"?

Vierailija
75/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiempi vastaaja, mutta osallistun sen verran että totetan ettei sh:ksi kannata kouluttautua vanhempana ja perheellisenä. Hyvä ammatti nuorempana, ennen perhettä. Sitten kannattaa opiskella jotain muuta ja samalla tehdä vaikka keikkaa. Omat työkaverini valittavat jos jonkilaista kremppaa ja vuorotyö käy raskaaksi kun on lähemmäs 50 v ikää, ja pitäisi jaksaa vielä 15 v?

Kannattaa valita ala, jossa jaksaa olla vanhempanakin ja mahdollisuudet ovat laajemmat. Sh työnkuva on aika suppea. Hyvä ystäväni on kätilö, ja sama juttu heillä, on määräaikainen työsuhde, ja nyt yh:nä aikoo opiskella terkaksi. Vakituisia työsuhteita ei enää juurikaan ole ainakaan pk- seudulla.

Vierailija
76/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kärsimystä odottaa tuloksia... Voikohan tulokset tulla jo ennen 30.6.?

Voi, mutta en usko, että juurikaan aiemmin tulee. Niin iso yhteishaku, että pitää olla käytännössä ainakin kaikki yliopistojen pääsykokeet pitää ainakin käydä läpi ensin, koska moni on varmasti hakenut ensisijaisesti yliopistoon ja jos eivät sinne pääse, niin sitten vasta katsotaan, että pääseekö näihin kouluhiin.

Vierailija
77/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja pidän vastaanottoa, päivätyö ja palkka 2500e brutto. Pk-seutu.

Vierailija
78/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään siirtohaussa hakeneita ja oletteko jo saaneet tiedon saitteko siirtoa? Itse hain mm. Metropolian sisällä siirtoa sh -> th eikä ole vielä tullut mitään tietoa.

Vierailija
79/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja parempi. Samalla saa sairaanhoitajan pätevyyden.

Vierailija
80/91 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen sairaanhoitajaksi. En halua tulevaisuudessa lapsia ja pidän vaihtelevista työajoista joten 3-vuorotyöhön ehdottomasti haluankin.

N26