Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS.fi: Home teki Mari Vesalan elämästä helvetin - meni terveys, koti, rahat ja avioliitto

Vierailija
05.06.2017 |

Voisiko joku HS-tilaaja ystävällisesti kopioida tekstin tähän? Kiitos!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta tuntuu että varsinkin Suomessa ihmisillä on suuria vaikeuksia asumisen suhteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut hiukan samankaltaisessa tilanteessa, kuin tämä Vesala, eli kärsin selittämättömistä, ehkä lähinnä neurologisista oireista. En koskaan ajatellut oireideni syyksi hometta, vaan jotain neurologista sairautta(MS). Ehkä, jos homejoukkohysteria olisi ollut tällöin ajankohtainen olisin liittynyt homeuskovaisten lahkoon ja kärsisin edelleen oireista, mutta sairauden mahdollisuus mielessä aloin vain syömään terveellisemmin, pyrin välttämään stressiä, vaihdoin työpaikkaa ja muutin rauhallisempaan ympäristöön, jossa sain nukuttua rauhallisesti yöni. Otin hälläväliä asenteen, haistatin paskat oireille ja niiden tutkailemisille  ja pikkuhiljaa aloin "paranemaan". Todennäköisesti pahimmat oireeni johtuivat lähinnä siitä, että olin vain fyysisesti ja psyykkisesti ylirasittunut ja aliravittu. Edelleen on ajoittain tiettyjä samoja oireita, mutta en sentään ajattele jokaisen pikku krempan johtuvan yhdestä ja samasta sairaudesta, enkä vaivaa päätäni asialla tutkailemalla tuntemuksiani aamusta iltaan. Se, jos mikä saa ihmisen kipeäksi psykosomaattisten oireiden kautta.

On minulla sukurasitekin(selvisi myöhemmin) neurologiseen sairauteen, mutta en edes ajattele asiaa edellä mainituista syistä.

Vierailija
44/47 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka ovat kokeneet ja nähneet (ihmisten sairastuvan) hometiloissa, tietävät asian olevan täysin totta.

Halusin tuoda yhden lukemani 'avun' tiedoksi: Yksi (ja ainoa) lääkäri Amerikassa kertoo saaneensa potilaille apua kolestyramiini lääkkeestä, joka on tehty kolesterolin hoitoon. Lääkärit ovat hieman nihkeitä antamaan kolestyramiinia, mutta jos kertoo, että mikään kolesterolilääke ei sovi (lihasentsyymien nousua, maksa-arvojen nousua ja sydänoireita jne.) voi, ehkä saada lääkettä.

Annostelu olisi 3 pussia pävässä (ylittää ns. normiannostelun 1 pussilla) ja ymmärtääkseni useiden kuukausien ajan (jopa puoli vuotta) tai enemmän kunnes oireet helpottaa. Kyseessä on kuitenkin lääke joka vaatii reseptiä ja kolestyramiin aiheuttaa mm. vatsa- ja sappi ongelmia jne.

Tietoa kolestyraminnista: https://pharmacafennica.fi/spc/2044355

Homesairas saa yleensä ensimmäiseksi myös kilpirauhasen ongelmia (pysyvä) ja tätä ei pystytä hoitamaan Suomessa yleislääkärien avulla vaatii käyntiä endokrinologilla!

Itse olen syönyt hometiloista päästyäni (irtisanottu yt-kautta, todellisesti täysin sairas) kolestyramiiniä ja en saanut oireisiini apua.

Endokrinologian professori Matti Välimäki totesi täysin selvän kilpirauhasen alitoiminnan (tätä ei pystynyt toteamaan työpaikkalääkäri eikä terveyskeskuslääkäri) ja lääkitys on auttanut.

Toivon jokaisen homesairaan miettivän asiaa tarkkaan ennenkuin aloittaa kolestyramiini lääkityksen.

Jaksamista

Vierailija
45/47 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö sukuvika, Vesala oli joskus radiomafian aikaan kova yrttituotteiden ystävä. Niin oli muuten yks myöhempi kansanedustajanakin tunnettu työuupunut koulukiusattu bipolaari, joka ei kyllä päihdehistoriastaan ole julkisuudessa huudellut. Mutta onhan se ankeaa palata sorvin ääreen kesäputken jälkeen.

Vierailija
46/47 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lie se villakoiran ydin. Kannattaa vaikka googlata kannabispsykoosi. Jazzitupakka ei ole taakse jäänyttä elämää, päinvastoin. Siihen päälle normi rööki ja hiusvärit ja alkaa katselemaan noitakin juttuja ihan toisin silmin.

Vierailija
47/47 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari Vesalaa koskevassa artikkelissa oli maininta, että hänelle ei hirsi sovi. Osalle sairastuneista, monikemikaaliyliherkistä, ei sovi useimmat puulaadut ja se tekeekin sopivan asunnon saamisesta erittäin haastavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi