Jos mies on kiinnostunut, kuinka tiheään hän pitää yhteyttä?
Laittaako viestiä tai soittaa aina silloin tällöin? Päivittäin? Joka toinen päivä? Kerran viikossa? Ottaako yhteyttä myös silloin, kun on kiireinen tekemään jotain muuta?
En ymmärrä erästä miestä. Voisin vannoa, että hän on minusta kiinnostunut. Viestitellään ja soitellaan todella paljon. Lähes joka päivä ja kymmeniä, ellei satoja viestejä. Pitkiä puheluita jne. Välillä mies ottaa tosi hanakasti yhteyttä, välillä hänestä ei saata kuulua kolmeen päivään. Ok, ymmärrän. Ihmisillä on muutakin elämää, kuin päivystää puhelimen äärellä. TOISAALTA, itse näen asian niin, että jos mulla kiinnostaa tosissaan joku mies ja vaikka olisin kiireinen, niin kyllä pidän häneen silti yhteyttä. Ei kiire ole ongelma. Siinähän sitä puuhastelun lomassa voi laittaa pikaiseen viestin..
Toiseksi hämmentää, kun ei koskaan nähdä. Ollaan toki tavattu muutaman kerran (ensikohtaaminen oli face to face). Molemmat vihjailee ja ehdottelee tapaamista, mutta sitten kun tosissaan olisi mahdollisuus tavata, mies jänistää. Missä mättä??!!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktoja tässä jutussa on (tai siltä ap:n kirjoitusten pohjalta näyttää):
1) Kontaktia pidetään miehen ehdoilla
2) AP on aina saatavilla miehen halutessa
3) AP kyselee neuvoja nettipalstalla ymmärtääkseen miestä paremmin
Ihan sama kuka juoksi kenen perässä alkuun, nyt se on AP joka panostaa "suhteeseen" enemmän ja mies päättää missä mennään tai ei mennä. Lainaan Mirandaa Sinkkuelämästä: "He's just not that into you".
Aika siirtyä eteenpäin?
Hyviä havaintoja, kiitos niistä. Oma mieli sumenee, kun on pää niin sanotusti perseessä (eli keskellä tätä sotkua). Olen huomannut, että jos en vastaa miehelle heti, muutaman tunnin aikana tai saman päivän aikana, laittaa hän uudelleen viestiä. Mies myös ylläpitää keskustelua näin. Jos en vastaa hänelle mitään, on se mies joka ottaa uudelleen yhteyttä. Siltikään ei kiinnosta vai? Kai luen häntä väärin. Kuvittelisin, että miehestä ei enää kuulu jos ei kiinnosta. Silti se on aina hän, joka ns. jatkaa keskustelua.
ap
Klassinen tapaus, pitää sinua lämpimänä. Sen verran kiinnostaa, että ei halua kokonaan menettää kontaktia, mutta ei yhtään enempää. Onko se sinulle tarpeeksi?
Tätä juuri ihmettelen, miksi pitää lämpimänä? Mitä hän minusta saa? Juttukaverin, sekö riittää? Seksiä ei ole ollut, eikä tätä menoa tulekaan olemaan kun tapaaminen näyttää olevan niin vaikeaa. Joku yllä kirjoitti, että romantiikka on naisen päässä. Mies on itse todella kova viljelemään romanttisuuksia. Maalailee romanttisia mielikuvia meistä tekemässä sitä ja tätä - mitä ei sitten kuitenkaan tapahdu. Ehkä olen hänelle vain tylsien iltojen piriste, jonka kanssa jutellaan muttei tehdä muuta.
En haluaisi kuitenkaan kysyä suoraan missä mennään, koska juttu on niin alkutekijöissään. Ehkä pitäisi vaan rauhoittua ja katsella rauhassa, mitä tuleman pitää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ ei voi riippua miehestä kaikki ottavat aina yhteyttä samalla sekunnilla jos on kiinnostunut
Tuskin on mitenkään villisti rakastunut, jos viestiin vastaamiseen menee kolme päivää.
Pitänee korjata sen verran, että mikäli kysyn mieheltä jotain, vastaa hän järkevässä ajassa. Sen sijaan jos kirjoitan jotain, mihin ei suoranaisesti tarvitse vastata, voi vastaamisessa kestää päiviä. Ehkä tämä on normaalia viestittelysutinointia. En tiedä, kun en ole elänyt nettideittailun, Tinderin yms. aikakautta vielä montaakaan kuukautta. Siksi kai onkin niin vaikea tulkita miestä ja tämän liikkeitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuka juoksi kenen perässä alkuun, nyt se on AP joka panostaa "suhteeseen" enemmän ja mies päättää missä mennään tai ei mennä. Lainaan Mirandaa Sinkkuelämästä: "He's just not that into you".
Aika siirtyä eteenpäin?
Hyviä havaintoja, kiitos niistä. Oma mieli sumenee, kun on pää niin sanotusti perseessä (eli keskellä tätä sotkua). Olen huomannut, että jos en vastaa miehelle heti, muutaman tunnin aikana tai saman päivän aikana, laittaa hän uudelleen viestiä. Mies myös ylläpitää keskustelua näin. Jos en vastaa hänelle mitään, on se mies joka ottaa uudelleen yhteyttä. Siltikään ei kiinnosta vai? Kai luen häntä väärin. Kuvittelisin, että miehestä ei enää kuulu jos ei kiinnosta. Silti se on aina hän, joka ns. jatkaa keskustelua.
ap
Klassinen tapaus, pitää sinua lämpimänä. Sen verran kiinnostaa, että ei halua kokonaan menettää kontaktia, mutta ei yhtään enempää. Onko se sinulle tarpeeksi?
Tätä juuri ihmettelen, miksi pitää lämpimänä? Mitä hän minusta saa? Juttukaverin, sekö riittää? Seksiä ei ole ollut, eikä tätä menoa tulekaan olemaan kun tapaaminen näyttää olevan niin vaikeaa. Joku yllä kirjoitti, että romantiikka on naisen päässä. Mies on itse todella kova viljelemään romanttisuuksia. Maalailee romanttisia mielikuvia meistä tekemässä sitä ja tätä - mitä ei sitten kuitenkaan tapahdu. Ehkä olen hänelle vain tylsien iltojen piriste, jonka kanssa jutellaan muttei tehdä muuta.
En haluaisi kuitenkaan kysyä suoraan missä mennään, koska juttu on niin alkutekijöissään. Ehkä pitäisi vaan rauhoittua ja katsella rauhassa, mitä tuleman pitää.
ap
Tylsien iltojen piriste tai mahdollisuus, että jos mitään muuta ei ole tai sille tuulelle sattuu, niin voi aina kääntyä puoleesi ja saada vähän pönkitystä egolleen. Eikö sulla koskaan ole ollut ihmistä elämässäsi, jonka tiedät olevan enemmän kiinnostunut sinusta kuin itse olet hänestä? Kyllähän se hivelee mieltä, eikä siitä ole kiva luopua, etenkin jos kyseessä on ihan fiksu ja mukava ihminen. Vaikka kuinka tietäisi, ettei siitä ikinä tule mitään sen kummempaa.
Minusta kuulostaa siltä ettei miehellä ole nyt mitään muutakaan viritteillä, joten tapailee sinua. Olet ihan kiva, mutta et sen enempää. Tiedän ettei tämä ole vastaus, jonka halusit kuulla. Tuollaiseen ei silti kannata haaskata aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika siirtyä eteenpäin?
ap
ap
Tylsien iltojen piriste tai mahdollisuus, että jos mitään muuta ei ole tai sille tuulelle sattuu, niin voi aina kääntyä puoleesi ja saada vähän pönkitystä egolleen. Eikö sulla koskaan ole ollut ihmistä elämässäsi, jonka tiedät olevan enemmän kiinnostunut sinusta kuin itse olet hänestä? Kyllähän se hivelee mieltä, eikä siitä ole kiva luopua, etenkin jos kyseessä on ihan fiksu ja mukava ihminen. Vaikka kuinka tietäisi, ettei siitä ikinä tule mitään sen kummempaa.
On toki ollut tilanteita, joissa vastapuoli on ollut enemmän kiinnostunut kuin minä. Mutta tuollaisissa tapauksissa en kyllä ole antanut toisen kuvitella "suhteestamme" liikoja. Jos minulla ei kiinnosta joku mies, niin en kyllä totisesti jaksa vaivautua lässyttämään ja lirkuttelemaan hälle iltojeni ratoksi (päinvastoin, saattaa jopa ällöttää niin, etten viestitä ollenkaan). Jos taas kiinnostaa ja natsaa hyvin, niin miksi ei katsoa, olisiko tuosta hommasta johonkin vakavampaan?
Kai olen ollut liian paljon parisuhteissa ymmärtääkseni tällaista säätämistä. Harmi kun ovat kariutuneet ne suhteet, ei jotenkin yhtään nappaa tämä pelleilysutina nykymaailman deittikulttuurissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa siltä ettei miehellä ole nyt mitään muutakaan viritteillä, joten tapailee sinua. Olet ihan kiva, mutta et sen enempää. Tiedän ettei tämä ole vastaus, jonka halusit kuulla. Tuollaiseen ei silti kannata haaskata aikaansa.
Tällaisia olen itsekin uumoillut. Kiitos rehellisestä ja suorasta vastauksesta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Laittaako viestiä tai soittaa aina silloin tällöin? Päivittäin? Joka toinen päivä? Kerran viikossa? Ottaako yhteyttä myös silloin, kun on kiireinen tekemään jotain muuta?
En ymmärrä erästä miestä. Voisin vannoa, että hän on minusta kiinnostunut. Viestitellään ja soitellaan todella paljon. Lähes joka päivä ja kymmeniä, ellei satoja viestejä. Pitkiä puheluita jne. Välillä mies ottaa tosi hanakasti yhteyttä, välillä hänestä ei saata kuulua kolmeen päivään. Ok, ymmärrän. Ihmisillä on muutakin elämää, kuin päivystää puhelimen äärellä. TOISAALTA, itse näen asian niin, että jos mulla kiinnostaa tosissaan joku mies ja vaikka olisin kiireinen, niin kyllä pidän häneen silti yhteyttä. Ei kiire ole ongelma. Siinähän sitä puuhastelun lomassa voi laittaa pikaiseen viestin..
Toiseksi hämmentää, kun ei koskaan nähdä. Ollaan toki tavattu muutaman kerran (ensikohtaaminen oli face to face). Molemmat vihjailee ja ehdottelee tapaamista, mutta sitten kun tosissaan olisi mahdollisuus tavata, mies jänistää. Missä mättä??!!
Oon pahoillani mutta se, ettette millään onnistu tapaamaan, on huono merkki. Olisin ajatellut että ei näytä profiilikuvaltaan, mutta oottekin tavanneet kasvotusten. Valitettavasti sen jälkeen selitykseksi jää että on varattu.
Sori vaan tästä.
Yrität järkeillä liikaa ja kiistää sen, jonka ulkopuolinen huomaa helposti. Hän ei ole sinusta yhtä kiinnostunut kuin sinä hänestä. Ei tunnu kivalta, kun se sulle sanotaan, mutta se on totuus.
Ei minusta kuulosta varatulta vaan sellaiselta, joka ei ole riittävän kiinnostunut. Varattu yrittäisi vain päästä sänkyyn. Ei tällä vaikuta olevan sellaista käytösmallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ ei voi riippua miehestä kaikki ottavat aina yhteyttä samalla sekunnilla jos on kiinnostunut
Tuskin on mitenkään villisti rakastunut, jos viestiin vastaamiseen menee kolme päivää.
Pitänee korjata sen verran, että mikäli kysyn mieheltä jotain, vastaa hän järkevässä ajassa. Sen sijaan jos kirjoitan jotain, mihin ei suoranaisesti tarvitse vastata, voi vastaamisessa kestää päiviä. Ehkä tämä on normaalia viestittelysutinointia. En tiedä, kun en ole elänyt nettideittailun, Tinderin yms. aikakautta vielä montaakaan kuukautta. Siksi kai onkin niin vaikea tulkita miestä ja tämän liikkeitä.
ap
Tulkitsen niin että on vain laimeasti sinusta kiinnostunut. Todella kiinnostunut mies viestittelee päivittäin, tekee itse aloitetta viestittelyyn, tekee jopa ylilyöntejä innossaan tavata edes vähän. Kaikkihan olemme kuulleet näitä tarinoita missä tyttöä on saatettu kotiin ja sitten kävelty kymmenen kilometriä omaan kotiin, tai on käyty junalla 500 km päässä treffeillä ja yhden yön jälkeen ollut pakko palata aamuksi töihin.
Et ole tärkeysjärjestyksessä erityisen korkeella.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta kuulosta varatulta vaan sellaiselta, joka ei ole riittävän kiinnostunut. Varattu yrittäisi vain päästä sänkyyn. Ei tällä vaikuta olevan sellaista käytösmallia.
Varatunkin mieltä voi hivellä vain se, että on hänestä kiinnostunut nainen jonka kanssa olisi mahdollisuus kehitellä jotain. Ei tarvitse varsinaisesti pettää, mutta fantasiaa voi pitää yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tulkitsen niin että on vain laimeasti sinusta kiinnostunut. Todella kiinnostunut mies viestittelee päivittäin, tekee itse aloitetta viestittelyyn, tekee jopa ylilyöntejä innossaan tavata edes vähän. Kaikkihan olemme kuulleet näitä tarinoita missä tyttöä on saatettu kotiin ja sitten kävelty kymmenen kilometriä omaan kotiin, tai on käyty junalla 500 km päässä treffeillä ja yhden yön jälkeen ollut pakko palata aamuksi töihin.
Et ole tärkeysjärjestyksessä erityisen korkeella.
Näin minäkin ajattelen. Jos miehellä kiinnostaisi tarpeeksi, hän kyllä yrittäisi järkätä tapaamisia aktiivisemmin. Voi paska siis. Vaikutti kaikinpuolin ihanalta mieheltä, suorastaan liian hyvältä ollakseen totta. Sitähän ne sanoo, jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se harvemmin on totta... Ei kai auta kuin lähteä leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Vai olisikohan tässä vielä mahdollisuuksia lumota mies ja saada hänet kiinnostumaan enemmän?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varatunkin mieltä voi hivellä vain se, että on hänestä kiinnostunut nainen jonka kanssa olisi mahdollisuus kehitellä jotain. Ei tarvitse varsinaisesti pettää, mutta fantasiaa voi pitää yllä.
Hyvä pointti. Meidän sutinamme saattaa olla miehelle "pettämistä sallituissa rajoissa".
ap
Miesten viestikäyttäytymisestä ei voi tosiaan päätellä kauheesti. Kirjoittaminen ei ole aina luontevaa, on paljon muuta tekemistä, töitä jne. Monesti miehet eivät edes ymmärrä, että viestiin odotettiin vastausta. Jos mies on kiinnostunut, hän tosiaan tahtoo tavata ja järjestää siihen aikaa. Itsekin olen sortunut viestittelyyn myös sellaisten kanssa, joita en ole kovin kiinnostunut tapaamaan välttämättä. Tosin en ole antanut siihen mitään viitteitä tai luritellut turhia, jutellut vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti. Meidän sutinamme saattaa olla miehelle "pettämistä sallituissa rajoissa".
ap
samaa mieltä, mulla oli tällainen tapaus.
Viestiteltiin netissä ja hän oli "juuri eroamassa vaimostaan" ja "liitto oli ollut finaalissa jo vuosia". Viestitteli ihastuneesti ja kaikkee. Tapaaminen ei vaan millään onnistunut ja skypetyskin huonosti.
Selvis sitten että eihän se mitään ollut eroamassa, myönsi lopulta. Itse ei mielestään pettänyt kun ei menty sänkyyn. Hän nautti vaan rakastumisen tunteesta ja siitä fantasiasta että jospa voisi lähteä liitosta. Mutta tosipaikan tullen ei ollut mitään lähdössä.
Ainakin minun tapauksessa osasin alkaa aavistella, kun ei siitä juuri tekeillä olleesta erosta ja myynnissä olleesta talosta alkanut tulla valmista, ja tapaaminen ei onnistunut sitten millään, vaikka minä olisin mennyt häntä tapaamaan.
No, opetus oli tämäkin.
Sinä vaiheessa kun löydät miehen, jonka kanssa yhteinen sävel löytyy, silloin tämä nykyinen mies ottaa yhteyttä ja olisikin aikaa tavata. Mutta juna meni jo. Ja tarkemmin ajateltuna se on sille ihan oikein!
Mulla oli tuollainen juttu kauan sitten. Sillä ei ollut muita, mutta ei kunnolla lämmennyt minullekaan. Kaikki temput yritin, mutta kun ei auttanut, niin ei auttanut. Nyt vuosia myöhemmin koko tyyppi on ihan yhdentekevä, eikä mulla olisi sille mitään sanottavaa, jos sattumalta jossain törmättäisiin. Harmittihan se aikansa, mutta kyllä niitä oikeasti kiinnostuneita taas tuli elämään ja uudet kuviot ym. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pitää ihan oma-aloitteisia taukoja, ota kontrollia takaisin itsellesi.
Tämä kuulostaa hyvältä ehdotukselta. En vaan ymmärrä laskelmointia yhteydenpidossa, miksi pitäisi laskeskella ja kontrolloida jos oikeasti tykkää toisesta? Ymmärsin pelaamisen 18-kesäisenä, mutta että päälle kolmekymppisinä... Kai olen jotenkin naiivi ja laho päästäni.
ap
Ei se pelaaminen lopu osalla koskaan. Motiivit vain vaihtelevat. Itse en jaksaisi hukata energiaa tuollaiseen ihmiseen. Kertoo jo luonteesta jotakin.
Miksi naiset jaksavat aina mennä vipuun noihin "juuri eroamassa olevat" miehiin? Itse sanoisin, että hyvä. Ota yhteyttä sitten kun paperit ovat selvät ja esittele poikamieskämppäsi.
Valitettavasti kerran törmäsin mieheen, joka oikeasti olisi jättänyt vaimonsa. Jouduin pistämään välit jäihin. Jos se kerran petti vaimoaan, niin miksei minuakin myöhemmin? Yksi tuttava törmäsi vastaavaan. Vaimo ja uudesta tehtiin rouva. Tietysti se petti sitäkin ja ero tuli aikanaan.