Ovatko vanhemmat naiset kateellisia nuoremmille naisille koska he eivät voi enää pukeutua yhtä seksikkäästi?
Olin kaupungilla napapaidassa ja "peppushortseissa" ja huomasin että moni vanhempi nainen katsoi sillain tuomitsevasti.. Mistä johtuu? Kateudesta?
N18
Kommentit (55)
Napapaita on nolo - ja tuskin sullakaan Ap erottuvat vatsalihakset on. Mikä estää vaikka minkä ikäistä pukeutumasta miten haluaa? Muista Aira Samulin! Ja mitä seksiin tulee, on tutkittu fakta että 36+ naiset kokevat seksielämänsä tyydyttävämpänä kuin nuoremmat naiset.
Kihisen ja puhisen kateudesta täällä mökillä. T. 54v täti.😊
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupungilla napapaidassa ja "peppushortseissa" ja huomasin että moni vanhempi nainen katsoi sillain tuomitsevasti.. Mistä johtuu? Kateudesta?
N18
N18, tirsk.. Niinpä vissiin. Terveisiä Porvooseen.
Jaa EI VOI?
Ihan samalla tavalla meillä kuule sujahtaa ne vaatteet päälle. Pukeutuminen ei vaikeudu vaikka vuosia tulee lisää. Mummuna sitten saattaa olla vaikeuksia saada kengät jalkaan.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että jokainen vanhenee ja se napapaita näyttää toisenlaiselta minulla kun oli 18 ja erilaiselta nyt kun olen 32, mut ihan samoja vaatteita voin käyttää.. Minä vaan olen muuttunut.
Ihan kuin tämä mikään 18 v olis vaan miespuolinen palstaprovoilija kirjoittaa tätä samaa provoa. Vanhempi mies joka projisoi tähän omaa kateuttaan nuorempia miehiä kohtaan, menetetyn elämänsä äärellä, jäljellä enää ryyppääminen ja nettitrollaus.
No minulle ainakin ainoa tunne on huoli siitä, että tyttö saattaa saada liikaa ei-toivottua huomiota ei-toivotuilta henkilöiltä, erityisesti jos likkuu yksin tai vain 1-2 tytön kanssa. Aina sitä katsoo vähän teidän ikäistenkin perään, entinen nuorisotyöntekijä kun olen ja tiedän liikaa mitä kaikkea voi käydä. Eli minä olen siis se, joka vilkuilee, ettei teitä vaan ala joku porukka seurailemaan.
(Tai sitten olen se, joka katsoo yökkien, kun joku 60 v ukko kuolaa lapsenlapsensa ikäisen näkyvää napaa. Hyi.)
Miksi sinua kiinnostaa niin kovasti mitä ne muut ajattelevat ja miksi pitää hakea itselle tuntemattomilta huomiota? Tuo puoli on sitä nuoruutta mitä ei takaisin haikaile. Oli paljon hoikempi ja nätimpi muttei osannut arvostaa itseään, muiden mielipiteet vaikutti turhan paljon. Monet meistä vanhemmista täteistä voi vilkaista vähäistä pukeutumista kaupungilla närkästyneenä joko tuon kylmyyden vuoksi tai sitten sen ettei ymmärretä miksi sitä huomiota liian paljastavalla pukeutumisella halutaan voimakkaasti hakea. Rannalle tuo kyllä käy, kaupungilla saat myös sellaista huomiota joka varmasti ei ole mairittelevaa vaan pikemminkin pelottavaa ja inhottavaa.
No, olen itse 26 v,vaikka kroppa on hyvä ja näytän nuorelta, niin en enää viitsi kulkea vesrajamekoissa ja perseshortseissa. Kun olin 17-18v,minulla oli kesäisin ja syksyisinkin ylipaljastavat vaatteet. Enää en vaan kehtaa.
No näin kesällä uimarannalla nyt ainakin voi harrastaa sitä vähäpukeisuutta, jos se kateus niin kalvaa.
Ja onhan niitä lisäksi sellaisiakin uimarantoja, joilla ketkään eivät käytä mitään vaatteita .
Ne kesätapahtumissa hillumiset niissä farkuista revityissä p....sortseissa ja sukkahousujen vahvikkeiden ja napatoppiensa esittelyt siellä kaikelle juhlakansalle jätän kyllä kaikin mokomin niille murrosikäisille likoille siellä ja olen kyllä lähinnä enemmän huolestunutkin heidän puolestaan siellä,kuin että kokisin myötähäpeää.
Onneksi tajuavat sentään liikkua ja olla siellä tyttöporukalla, ja onhan niissä yleensä ihan kiitettävästi poliisejakin paikalla,etteivät yksinään joudu mihinkään ikävyyksiin.
Oma 17-v. tyttö ei onneksi sellaista harrasta ja makua pukeutumisen suhteen on vähän enemmän, mutta joukossahan se tyhmyys yleensä tiivistyykin (... siis niillä joilla ei muita harrasteita juurikaan ole)
Miksi olisin kateellinen? Ulkonäkö on mun avuistani pienin, enkä naimisissa olevana todellakaan kaipaa vieraita miehiä kuolaamaan. Vanhenemisen hauskuus on siinä että elämässä on ehtinyt kertyä vähän muutakin minkä varaan itsetuntonsa ripustaa, esimerkiksi oma perhe, sivistys, menestys töissä jne. Ei tietenkään kaikkea kaikilla, mutta melkein jokaisella jotakin. Osaisitko sinä, ap, pitää aviomiehen ja pari muksua onnellisina? Pystytkö nauttimaan tähtitaivaan ihmeistä, kirjallisuuden klassikoista tai luonnon tapahtumista? Vai kiherrätkö vain hölmönä? Oletko työyhteisössäsi arvostettu?
Tämän vanhan harpun katse on lähinnä säälivä. Mauttomuus ei ole seksikästä ja nuorella nätillä ihmisellä se antaa vain kuvan epävarmasta, epätoivoisesta ja huomiohakuisesta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
N18
Ehkäpä sillä vanhemmalla naisella on jo hieman järkeä ja tilanne- ja tyylitajua. Se mikä oli viime kesänä muotia ei ole sitä enää.
Miksi ihmeessä hän olisi kateellinen? Sinun muodoistasi?
Mikä nyt kenestäkin on seksikästä ja kenen takia pukeudutaan... Napapaita ja peppushortsit eivät ole mielestäi seksikästä, mutta olenkin mainitsemasi "vanhempi nainen". En kyllä usko, että meitä vanhempia naisia varten olet seksikkäästi pukeutunutkaan, joten en ymmärrä, miksi pahekusvat katseet edes kiinnostavat.
Itse välillä katson näitä tapauksia ja muistelen oman nuoruuteni harhaanjohdettuja pukeutumisvalintoja. Nykyisin itseäni hävettää ne paljastavat kledjut missä 10 vuotta sitten vielä vetelin, ja kun näen nuoria naisia kadulla tosi paljastavasti pukeutuneina, mietin iskeekö heihinkin vielä samanlainen hävetys, vai jatkavatko yhtä piukasti pukeutumista aina hamaan (pubiruusuiseen) aikuisuuteen asti. Mietin myös, että useimmat nuoret naiset kopioivat vaatevalintojaan timmien julkkiksien ja mainoskuvien perusteella, eivätkä ne vaatteet ole sellaisia mitä ne mallitkaan käyttävät töiden ulkopuolella. Sen vuoksi tuntuu aika naiivilta että normaaleissa mitoissa oleva nainen kopioi sellaisia vaatteita. Ja menee sen jälkeen johonkin Alepaan kassajonoon kököttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisia ovat, mutta älä välitä niistä pystyynkuivuneista harpuista. Nauti sinä nuoruudestasi ja seksikkyydestäsi. :)
Terveisin kuolaava setämies
(...kaiketi juuri se sama,joka tämän ketjun aloittikin)
Ai kuten kasarilla pukeuduin Leviksiin ja collegepuseroon ja nyt pukeudun edelleen Leviksiin ja collegepuseroon. En nyt tiedä oliko ne samat vaatteet silloin aiemmin sen seksikkäämpiä kuin tänä päivänäkään.
Olen etsinyt lyhyitä shortseja itselleni. Mutta vastaus: säälistä. Ulkona on kylmä, meilläpäin vain 5 astetta..
No joo, kyllä varmaan ovat hirmu kateellisia, juu.
Mutta tosissaan. Itse en ole koskaan välittänyt 'seksikkäästä' tai muusta wt-henkisestä pukeutumisesta, joten en sellaista osaa kaivatakaan, mut katselen kyllä hieman haikein mielin persoonallisia ja kokeilevia pukeutujia. Kaipaan niitä aikoja, jolloin sai pistää päälleen lähes mitä tahansa ja se näytti hyvältä, aloitettiin uusia trendejä, hätkäytettiin. Jengi saattoi nauraa pahimmille virityksille, mutta usein ne samantyyppiset viritykset myytiin niille naureskelijoille muotina muutaman vuoden kuluttua. (Tyyppiesimerkki oli aikoinaan esim. hiihtohousut. Kierrettiin vanhojen vaatteiden kauppoja etsimässä aitoja 50- ja 60-lukujen hiihtohousuja, koska ne olivat aivan loistavia käyttöhousuja. Kestävästä kankaasta, kapeita, taipuivat moneen kokonaisuuteen. Ja niitä ihmeteltiin, että tuommoisia vanhanaikaisia virityksiä, mikset käytä kainaloon asti vedettäviä farkkuja. No sitten hiihtarit keksittiin catwalkille ja myöhemmin supermarketteihin. Niistä tuli ns. esi-leggingsit. Just.)
Vanhempana tämä ei onnistu, herkästi tulee kuva pulimummosta, hassahtaneesta dementikosta, jos jotain vaihtoehtoisempaa pistää päälleen. Täytyy yrittää näyttää mahdollisimman normaalilta, jottei viedä laitokseen tai pistetä holhoukseen. Paitsi että vähän pitää aina erottua, ei pääse lepardi raidoistaan. Mutta se pitää tehdä pienemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset aina ottaa tämän setämiehen jutut todesta.
No otitko sinä siis?
Saahan nyt juttuihin kuin juttuihin täällä toki vastata, vaikkei niitä nyt niin todesta ottaisikaan.
Siihen aikaan kun minä olin sinun ikäisesi, ainoastaan prostituoidut pukeutuivat kaupungille noin paljastavasti. Tavallisten nuorten naisten tyyliä ohjasi se, että kaikkea ei pidä paljastaa, eli paljastavan yläosan kanssa peittävämpi alaosa ja päinvastoin. Pidän siis mahdollisena, että jotkut sinua paheksuvasti katsoneet ovat luulleet sinun olevan prostituoitu ja siksi paheksuivat sinusta.
Nainen voi olla seksikäs ilman että juoksee perse vilkkuen ihmistenilmoilla. Jokainen pukeutukoon niinkuin lystää sillä jokainen kokee eriasiat seksikäinä/ tuntee itsensä eritavoilla seksikkäänä.
T. N24