Hei ateisti! Kuinka monelle olet tänään jo ilmoittanut olevasi ateisti?
Jos et sitä vielä ole tehnyt, olet vapaa ilmoittamaan suuntauksesi tähän ketjuun.
Kommentit (16)
En yhdellekään. Asia tulee puheeksi ehkä noin kerran kahdessa vuodessa.
Olen ateisti!
Oikeassa elämässä olen asian tasan yhdelle henkilölle suoraan kertonut, kun tämä ekoilla treffeillä ohimennen tiedusteli, kuinka uskonnollista sorttia olen. Eiköhän epähihhulius yleensä normaalissa ihmisten välisessä kommunikoinnissa tule esille esille ilmankin, että sitä tarttee ääneen sanoa.
No enpä ole asiaa kuulutellut, miksi pitäisi? Pari työkaveria tietää, ja perhe + lähimmät ystävät. Viimeksi tullut puheta joskus viitisen voutta sitten, kun ystävä pyysi lapsensa kummiksi, ja kerroin miksi en koe olevani sopiva kummin tehtävään.
No enemmän nuo hihhulit on joka lauseen väliin sitä jumalan siunausta ja Jeesuksen armoa tuputtamassa..ateistit ovat yleensä hyvin hiljaa jos ei erikseen häneltä asiaa kysytä.
Harvemmin tulee rimputeltua ihmisten ovikelloja ja häirittyä kotirauhaa tai kampattua kauppamatkalaisia kaikenmaailman läpysköjä tyrkyttäen. En myöskään spämmää keskustelupalstoja messuten että jumalattomuus on suuri tai jeesus ei tule.
En yhdellekään, kun kukaan ei ole tullut tuputtamaan uskontojaan
Olen tainnut mainita sen eläissäni kolmelle ihmiselle.
Hetkinen. Lasketaas: kaupankassa, bussikuski, kahvilatyöntekijä ja satunnainen kanssamatkustaja hississä. Muistin myös mainita että olen vegaani, feministi ja vela. Ja samalla ystävällisesti jaoin kokemukseni androidin ylivoimaisuudesta. Hissimatka ei meinannu riittää!
En kerro, jos ei kysytä. Tosin viimeks kun uusi työkaveri avasi keskustelun kertomalla olevansa tunnustava kristitty, en vastannut olevani ateisti. Sanoin olevani tosi kiireinen, jutellaan toiste.
Vierailija kirjoitti:
En kerro, jos ei kysytä. Tosin viimeks kun uusi työkaveri avasi keskustelun kertomalla olevansa tunnustava kristitty, en vastannut olevani ateisti. Sanoin olevani tosi kiireinen, jutellaan toiste.
Uskonto sekin, tietyllä tavalla.
Jaa-a, eipä ole koskaan tullut puheeksi.
Olen "vapaa ev lut" eli tulen piakkoin eroamaan kirkosta, mutta olen hyväksynyt ev. lut. uskonnon sallivat moraalitavat ja yhteiskunta arvot. Pönttöä wanhaa testamenttia en allekirjoita muutakuin keskiaikaisena folklorena.
Eipä tuo ismi ole isoa osaa elämässäni näytellyt enää teini-iän jälkeen jolloin ateisti ymmärsin olevani. Nykyään itselle niin normaali ja arkipäiväinen asia ettei ole merkittävä osa identiteettiä.
En ole muistanut koko asiaa vähään aikaan.