Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa halveksutaan Ikeaa?

Vierailija
04.06.2017 |

Suomessa Ikeaa pidetään nolona. Usein väliaikaisena ratkaisuna kunnes on rahaa parempaan. Ikea yhdistetään huonoon laatuun (mikä ei edes ole totta).

Kun seuraan ulkomaalaisia, he vilpittömästi tykkäävät Ikeasta ja pitävät sitä aarreaittana.

https://www.instagram.com/p/BUmU71FDS1_/
Italialainen Englannissa asuva nainen, jolla on itsellään oikein hyvät tulot ja miehensäkin omaisuus on kymmeniä miljoonia. Silti iloisesti shoppailevat Ikeassa.
http://abeautifulmess.com/
Yhdysvaltalaisten siskosten pitämä blogi jolla pelkästään Bloglovinissa yli 700 000 seuraajaa, Instagramissakin yli puoli miljoonaa. Jatkuvasti Ikeaa esillä.
Muutenkin kun laittaa vaikka Youtubeen "ikea haul", tulee ulkomaalaisten tekemiä videoita joilla satojatuhansia katsomiskertoja ja kommenteissa ylistetään Ikeaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska IKEA on ruotsalainen, globaali brändi joka tunnetaan koko maailmassa ja nimenomaan ruotsalaisuudestaan, tottakai se saa kateelliset suomalaiset nostamaan päätään.

Mutta jos vastaavanlainen massatuotantohuonekaluyhtiö olisi sininen ja valkoinen ja tuotteet nimeltään Kari tai Mikkeli, niin yllättäen siitä oltaisiinkin ylpeitä ja iloisesti käytäisiin ostamassa Puolassa ja Kiinassa valmistettuja tuotteita.

2/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa opetetaan, että pitää kehitellä tuotteista mahdollisimman kalliita, tehdä niin erilaista ja laadukasta että tuote ostetaan ylihintaan. Sit ihmetellään kun ei suomalaiset menesty. Missään nimessä ei kannata suunnitella kustannustehokkaita tuotteita, että voisi kilpailla myös hinnassa, tätä ei hyväksytä.

Ikea sotii tuota vastaan, tuotteet tehty tehokkaasti, erihintaisia, halpoja ja hieman kalliimpiakin. Kaikille jotain. Ei sen huonompaan laatua kuin suomalaisilla liikkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean tuotteet on hyvin valmistettuja. Usein itketään kokoamista, mutta kokoamisohjeet ovat hyviä ja koska osat on hyvin tehty, niin ne myös on helppo kasata.

Vierailija
4/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa asiakkaista menee ostamaan sitä halpaa roskaa sieltä. Onhan se väärin rahasta Kiinasta lastulevyroskaa tänne, mutta 5€ pöydän kohdalla ei kiinnosta jos lapset piirtää siihen tms.

Vierailija
5/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meillä olleista Ikean tuotteista ovat olleet oikeasti huonoja. Ja meillä oli aluksi melkein kaikki mahdollinen Ikeasta, koska muutettiin köyhinä opiskelijoina yhteen ja Ikea oli sattumalta ihan vieressä. Paistinpannut, kattilat, huonekalut, astiat jne oli kaikki sieltä, joten kokemusta on paljon. En sano, ettei sieltä saisi mitään hyvää, mutta ei se mikään erityisen laadukas ketju ole.

Vierailija
6/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin rakastan Ikeaa ja kaikkia niiden juttuja, niissä on todella nerokkaita toteutuksia. Onhan siellä toki ihan roskaakin mutta suurin osa tuotteista on erittäin käyttökelpoisia ja hyvälaatuisia. Ja niiden huonekalujen kokoaminen on helppoa, sitä on todella mietitty tarkasti toisin kuin esim. Jyskin, Sotkan ym. kalusteissa.

Mun vanhimmat Ikean kalusteet on jotakuinkin 20 vuotta vanhoja ja edelleen ehjiä, hyväkuntoisia ja käyttökelpoisia.

Vierailija
7/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEA on muuten huippusuosittu Kiinassa. Lauantaina/Sunnuntaina sinne ei kannata edes mennä.

Myös ravintola on aina täynnä, vaikka siellä ei pääsääntöisesti edes ole kovin paljoa kiinalaisia vaihtoehtoja. he syövät lihapullia siellä.

Vierailija
8/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä olen useasti kuullut englanninkielisissäkin ohjelmissa vitsailtavan Ikean huonekalujen kokoamisesta... Turha taas yleistää kuinka suomalaiset on katkeraa ja kateellista.

Vierailija
9/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ikeasta ostamani pöydät ovat ruvenneet notkumaan, lipastot myös. Keittiön vetolaatikot ruvenneet kans notkumaan toisin kuin laatufirman. Kitisee, nitisee, heiluu. Ainoa mikä on kestänyt käytössä on sellainen metallinen kaappi.

Ikean lampaantaljat ei ole kotimaisia, varmaankin kiinalaisia, en suosittele ostamaan jos yhtään välittää eläinten oloista.

Piensisustus ym. tietenkin ne kestää sen mitä niiden tarviikin.

Kyllä siellä välillä on myynnissä kunnolla käyttöön suunniteltuja tuotteita, en sitä kiellä. Mut enimmäkseen sellaista niti-nati-kiikun-kaakun kertakäyttökamaa.

Vierailija
10/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan Ikean kalusteita, jotka ovat käsittelemätöntä kokopuuta. Esim. Rast-lipasto on näppärän kokoinen pieneen eteiseen. Mäntypuun olen itse käsitellyt. Mistään ei saa kunnon puuta sillä hinnalla :)

Niitä halvimpia sohvapöytiä ja muita kalusteita inhoan lyhyen käyttöiän vuoksi. Ne eivät oikeasti kestä mitään ja päätyvät lopulta nopeasti kaatopaikalle kuitenkin.

Vierailija
11/11 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meillä olleista Ikean tuotteista ovat olleet oikeasti huonoja. Ja meillä oli aluksi melkein kaikki mahdollinen Ikeasta, koska muutettiin köyhinä opiskelijoina yhteen ja Ikea oli sattumalta ihan vieressä. Paistinpannut, kattilat, huonekalut, astiat jne oli kaikki sieltä, joten kokemusta on paljon. En sano, ettei sieltä saisi mitään hyvää, mutta ei se mikään erityisen laadukas ketju ole.

Itse olen kyllä päinvastaista mieltä. Meillä on esim. 20 vuotta vanha sängynrunko (patja on toki vaihdettu, petauspatja useammankin kerran) ja toimii edelleen tosi hyvin. On ruokapöytä, joka 15 vuoden jälkeen jatkaa elämäänsä terassilla, ei edes lasitettulla ja hyvin kestää. On toki öljytty ja hoidettu muutaman vuoden välein

Mökillä on 10 v. vanha Ikean keittiö, edelleen ihan priimaa. Meillä on kotona samanikäinen Puustelli, joka luonnollisesti on enemmän käytössä, mutta ei sen kummempaa laatua. Mökillä keittiö on esim. sillä lailla säiden armoilla, että talvisin pidetään minimilämpötilaa. Mökillä myös Ektorpin sohvat, joiden päälliset on superhelppo pestä. Meillä Valantin Aurora ja päällisten pesu on aina ihan horrorprojekti, koska niiden kiskominen takaisin paikalleen on kauhea urakka.

lastenhuoneissa on Expeditiä ja Malmia ja ne toimivat erittäin hyvin.

Ja meillä on siis esim. Valantia, Muuramea, Artekia...Ruokapöydän tuoleina on "seiskat" ja lapsilla kirjoituspöydän tuoleina 2 x Ghost ja 1 x Vitra.

Silti pidän Ikean kalusteita pääsääntöisin oikein laadukkaina ja kestävinä.