Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 kesää ilman kunnon kesälomaa

Vierailija
04.06.2017 |

Vain n viikon loma.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt menossa 21. kesä ilman kunnon kesälomaa. Ei ole ongelma.

Vierailija
2/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottuuhan siihen. Lasten takia se on vähän kurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri =(

Vierailija
4/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut kesälomaa 15-25-vuotiaana, ellei rippileiriä ja kielikurssia lasketa. En edes osannut kaivata sellaista, koska kesätyöt oli niin erilaista kuin koulunkäynti. Kun sitten sain ensimmäisen vakituisen työpaikan ja palkallisen kesäloman, alkoi heti tuntumaan siltä, että kylläpä olenkin sen tarpeessa. Jännä psykologinen juttu.

Vierailija
5/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottuuhan siihen. Lasten takia se on vähän kurjaa.

Miksi? Lapsilla on lomaa, vaikka minulla ei ole. Kesässä on noin 12 mukavaa yhteistä viikonloppua.

Vierailija
6/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä se jaksat painaa työtä vuorotta.  :)

Vierailija
7/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensi kesänä eka kuukauden loma noin seitsemään vuoteen

Vierailija
8/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ottaa viiden viikon loman, mutta ennemmin jaan sen tasaisesti koko vuodelle. Kesällä pidän viikon.

Vierailija
9/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan useammin pidetty lyhyt loma on hyödyllisempää kuin yhtämittaan pidetty pitkä loma, mutta kyllä olen  silti vähän katkera kun töissä jotkut pitää viiden kuuden viikon kesälomaa. Aloitin tässä paikassa viime syksynä ja olen viimeisin taloon tullut ja minulle vähän niin kuin vihjailtiin, että jonkun pitäisi päivystää toimistolla kesällä. Olen nyt sitten lomalla ensi ja seuraavan viikon koska kaksi viikkoa on onneksi pakko pitää lomakautena. Katsotaan jos ensi kesänä sitten saisin pitää oikean kesäloman.

Vierailija
10/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut kesällä lomaa lapsuuden jälkeen. Kyllähän se vetää mielen matalaksi, varsinkaan kun ei ole ollut edes mainittavaa rahallista kompensaatiota lomattomuudesta. Teininä vanhemmat ottivat kesätyörahat itselleen sillä perusteella, että sillä rahalla ostetaan minulle vuoden mittaan vaatteita, koulutarvikkeita ja muita "hyödyllistä". Aikuisikä on mennyt pienipalkkaisessa keikka- ja pätkätyökierteessä jossa ei uskaltanut pitää yhtään lomaa koska pelkäsi aina että seuraava pätkäsoppari jää viimeiseksi jos en ole tavoitettavissa. Ei sillä, palkka oli niin pieni että lomailuun ei olisi ollutkaan varaa. Nyt olen 29 ja viimeiset vuodet olen opiskellut ja kesät painanut kahta duunia jotta lukuvuonna voi keskittyä vaativiin opintoihin. 

Myönnän, että olen vuosien mittaan useampaan kertaan oikeasti itkenyt uupumuksesta ja kateudesta kun vakituisissa töissä olevat ovat saaneet lomailla viikkoja putkeen ja itselleni kolmen päivän viikonloppu on luksus. Jos tästä ympäri vuoden raatamisesta jäisi edes rahaa käteen niin ettei tarvitsisi jatkuvasti budjetoida kaikkea, olisi helpompi kestää. Mutta kun ei. 

Vierailija
11/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kesällä lomaa kolme kuukautta. Kuten myös syksyllä, talvella ja keväällä.

Vierailija
12/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kesällä lomaa kolme kuukautta. Kuten myös syksyllä, talvella ja keväällä.

Minä käyn töissä.

Vierailija
13/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeks kesäloma peruskoulussa. Työsuhteet on joko ollu alle vuoden mittaisia tai maksettu palkan päälle (sopimus ollut tarvittaessa kutsuttava). Kohta on esikoinen 6v ja lomaa ei ole ollut (en luokittele lomaksi hoitovapaata). Jälleen kerran tämä mamma on koko kesän töissä... :(

Vierailija
14/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmeneen vuoteen ensimmäinen kesä että pitää olla töissä. Vähänkö syö miestä kun ei voi nauttia kesästä oikealla tavalla. Toisaalta eipä ole vielä kelien puolesta kesää näkynyt. Toivottavasti ensi vuonna saa koko kesän nauttia jouten olosta. Tietenkin jos jostain lotosta läsähtää täysosuma niin työnteko loppuu mun osalta lopullisesti.

Vierailija
15/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten kohdalleni osui ensimmäinen palkallinen kesäloma - ei vaan osannut "olla" ja tehdä mitään mikä huvittaa, joten menin kaverin pikkufirmaan kesäduuniin sapuskapalkalle.

Pari kesää myöhemmin sain normiloman lisäksi pari viikkoa bonuslomaa - keskeytin bonusloman ekan viikon jälkeen kun aika kävi pitkäksi.

Nykyään sitä osaakin jo olla lomilla ja tehdä "mitä huvittaa", mutta tänä kesänä ei ole lomaa kun tuli mentyä puolen vuoden duunibreikin jälkeen töihin siinä vaiheessa kun lomat oli jo tienattu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme