Mistä Helsingistä käytettyjä huonekaluja?
Käytettyjä huonekaluja myyvät kirppikset ym paikat tänne, kiitos!
Kommentit (9)
"Mistä helsingistä käytettyjä huonekaluja" vai "Mistä käytettyjä huonekaluja Helsingissä"?
Kannattaa kysellä lutikkakodeista. Niistä saa yleensä halvalla (ilmaiseksi) huonekaluja
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysellä lutikkakodeista. Niistä saa yleensä halvalla (ilmaiseksi) huonekaluja
Miksi joku lutikkakoti laittaisi vahingon kiertämään? Kaikilla ei ole niin ilkeä mieli vaikka kirjoittajalla olisikin. Pääosin ihmiset ovat vastuuntuntoisia.
Tori.fi ja fb-kierrätysryhmät ovat hyviä. Malmilla ja Tattarisuolla on muutama, mistä saa antiikkisempiä kirpparihuonekaluja.
Lutikoita on paljon. Myös eiran arvoasunnoissa, kun höperö vanha rouva ei tahdo luopua antiikkina pitämistään tavaroista. Vahinko kiertämään ei aina johdu pahuudesta.
Sohvien, sänkyjen pohjia voi tutkia taskulampun avulla.
Kierrätyskeskus ja Fida. Facebookin kierrätysryhmät.
Kierrätyskeskuksesta voi ostaa kotiinkuljetuksen. Facebookin kirppisryhmistä voi myös löytää, mutta silloin joutuu mahdollisesti järkkäämään itse kuljetuksen.
SPR:n Kontit ovat olleet parhaita oman kokemukseni mukaan. Niihin ei edes hyväksytä mitään huonokuntoista joten voi mennä aika turvallisin mielin katselemaan ja valikoimat ovat isot. Pääkaupunkiseudulta Kontteja on näköjään neljä kappaletta. Itse olen käynyt Itiksen Kontissa ja Vantaan Tammistossa, kummastakin tein hyviä löytöjä ja kotiin kuljetus järjestyy sekin.
En muuten ostaisi käytettynä topattuja huonekaluja, siis sohvaa ja nojatuoleja enkä joustinsänkyjä. Niissä se lutikkavaara voi olla mahdollinen. Lisäksi tupoivasta ja kotieläintaloudesta tulevat kalusteet haiskahtavat. Sen sijaa puu- ja metallikalusteet, jotka pystyy puhdistamaan perusteellisesti, ovat oivia ostoksia käytettyinä. Tosin taas kaapit ja laatikostot kannattaa nuuskia etukäteen huolella. Puuhunkin (käsittelemättömään) pinttyy herkästä kaikenlaiset hajut, joita ei saa pois pesemällä eikä tuulettamalla.
Kierrätyskeskus