Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin kaverin lapselle ylioppilas lahjaksi 20 euroa. Se taisi olla liian vähän, ainakin kaverin mielelestä.

Vierailija
03.06.2017 |

Siis, me olemme erittäin pienituloisia ja kaikki rahat menee elämiseen.. ei ole varaa oikein mihinkään ja tuntuu ettei voida viedä lapsiakakaan voi viedä mihinkään reissuun..
No, tänään oli kaverin lapsen ylioppilasjuhlat ja annoin 20 euroa. Kyllä oli kaverini ilme näkemisen arvoinen.. hän oli selvästi pettyneen näköinen ja vilkuili muitakin vieraita siihen malliin että huomasivatko he, että miten vähän annoin rahaa.. =( Tuli oikeasti paha mieli itsellekin..
Se vähän lohduttaa että itse ylioppilas ei vaikuttanut pettyneeltä vaan kiitti kohteliaasti..
Siis oikeasti, kyllä minä sukulaisille voisin antaa enemmän. Mutta on se 20 euroa ihan riittävästi jos ei ole edes sukulainen..
Eihän tässä enää pienituloinen kehtaa edes juhliin mennä!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain yhdeltä vanhalta parilta pelkän kortin. Ei lapsia, asuvat isossa omakotitalossa, molemmilla ihan kivat säästöt.

Joskus viime vuonna olin heillä kylässä ja olivat kuulemma soittaneet isälleni (!!!) ja päivitelleet, kuinka olivat laskeneet minun käyttävän kaksi palaa wc-paperia kerralla.

Kyllä olisin ollut iloinen edes kympistä, kun tuon verran noita ihmisiä tunnen. Kai kaverisikin sinun tilanteesi tietää?

Vierailija
22/24 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lahjat on hyviä!

Jokainen antaa haluamansa summan/tavaraa ja siinä se. On vastaanottajan häpeä, jos lahjoja rupeaa arvottamaan. Ei lahja ole se pääasia. Pääasia on se juhla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaveri tietää että olen pienituloinen.  Mutta kyllä me ollaan kuitenkin jo lapsuudesta asti eletty ihan eri maailmoissa jos nyt näin voi sanoa. Hänen ei ole ikinä tarvinnut pihistellä mistään. Ei lapsena, ei nuorena eikä myöskään aikuisena. Hän on muuten todella mukava, en muuten hänen kaveri olisikan... mutta.. eihän teityllä tasolla ymmärrä mitä on, kun joutuu oikeasti miettimään että miten selviää siihen asti, että seuraavan kerran tilille tulee rahaa..

Vierailija
24/24 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortin välissä oli se  20 e  Toki olisi pitänyt laittaa kirjekuoreen, näin jälkikäteen ajateltuna.  

Ap

Jos hän ihmettelikin sitä miksei raha ollut kirjekuoressa. Itselle ei ainakaan tulisi mieleen antaa ilman. Itse summahan oli ihan ok.