Annoin kaverin lapselle ylioppilas lahjaksi 20 euroa. Se taisi olla liian vähän, ainakin kaverin mielelestä.
Siis, me olemme erittäin pienituloisia ja kaikki rahat menee elämiseen.. ei ole varaa oikein mihinkään ja tuntuu ettei voida viedä lapsiakakaan voi viedä mihinkään reissuun..
No, tänään oli kaverin lapsen ylioppilasjuhlat ja annoin 20 euroa. Kyllä oli kaverini ilme näkemisen arvoinen.. hän oli selvästi pettyneen näköinen ja vilkuili muitakin vieraita siihen malliin että huomasivatko he, että miten vähän annoin rahaa.. =( Tuli oikeasti paha mieli itsellekin..
Se vähän lohduttaa että itse ylioppilas ei vaikuttanut pettyneeltä vaan kiitti kohteliaasti..
Siis oikeasti, kyllä minä sukulaisille voisin antaa enemmän. Mutta on se 20 euroa ihan riittävästi jos ei ole edes sukulainen..
Eihän tässä enää pienituloinen kehtaa edes juhliin mennä!
Kommentit (24)
Eikö juhlakalu avaa lahjakuoret vasta myöhemmin?
Kaverin lapselle tuo on ihan ok summa.
Eiköhän nämä lahjavalitukset jo riitä!
Jokainen antaa sen mukaan mihin on varaa ja halua. Mielestäni 20e on oikein hyvä ja sopiva summa ystävän lapselle.
Jos jonkun pitäisi hävetä, niin se on kaverisi. Ehkä kannattaa muutenkin miettiä ystävyytenne laatua. Olisithan voinut muistaa ylioppilasta yhdellä ruusullakin. Minusta 20e on aivan riittävä ei niin läheiselle valmistujaislahjaksi. Onneksi ylioppilaalla oli kuitenkin käytöstavat.
Olisit antanut vaikka lahjakorttina tai ostanut jonkun ruman halvan korun tms.
Nykyään osataan todella huonosti arvostaa sitä että muistetaan edes jotenkin.
Nykyään toivotaan salaa tai röyhkeästi pyytämällä ihan järkyttäviä summia rahaa lahjaksi. Viis siitä ootko pienituloinen tai 5 juhlat samassa kuussa.
Me mennään naimisiin kesällä ja kaikille oon sanonu että lahja ei todellakaan oo se juttu. Tottahan häiden järjestäminen maksaa mutta ei sitä rahan takia tehdä. Sukulaisia näkee nykyään niin harvoin että on todella mukava jos pääsevät vain osallistumaan juhliin, ilman mitään 100€ pääsymaksua.
Ei olisi ollut pakko antaa muuta kuin kukka ja onnittelukortit
20 on ok. tutun lapselle.
Siskon lapsi pääsi ylioppilaaksi ja annoin 50e.
Siis avattiinko siellä lahjat ja lahja(raha)kuoret niin, että kaikki katseli vieressä?? Jos totta, niin olipa tökeröä toimintaa. Ihan riittävän lahjan annoit ap, älä huoli. Kaverisi on moukka.
Löitkö vaan setelin kouraan vai annoitko kuoressa tai edes kortin välissä. Kysyn, koaka saattoi loukkaantua siitäkin miten lahjan annoit. 20 e on paljon kaverin lapselle. Hölmö kaveri sulla.
20 eurolla saa jo paljon esimerkiksi ruokaa tai sillä voi saada uuden kivan paidan tai farkut. Olisin itse iloinen, jos saisin tuon verran lisää ruokarahaa, budjetti on nytkin aika tiukka, opiskelija kuin olen.
Uskon myöskin, että koska kyseessä on ylioppilasjuhlat, on kyseinen lakkipää todennäköisesti saanut kalliitakin asioita, senkin voi havaita ystäväsi käytöksestä. Ehkä he ovat tottuneet siihen tasoon.
Pääseehän sillä leffaan ja sen jälkeen kahville tai kaljalle . Mulle olis ainakin kiva lahja :-)
Juu on ihme odotuksia, koska juhlien järkkäys maksaa... kaverikin työttömänä antoi 70€ kun vähempää ei "kehdannut" koska odotukset isot. Eipä olis mulla varaa edes työssäkäyvänä käydä kaikkien juhlissa jos satasia odotettaisiin lahjaksi, että saan kakkupalan ja kahvia.
Missä muka avataan lahjat äidin ja vieraiden nähden heti kättelyssä? Porvoossa?
Älä turhaan pahoita mieltäsi. Kyllä tuo on ihan riittävä ja etenkin jos kerran olet vähävarainen, niin sitä suuremmalla syyllä kaverisi ja hänen ylioppilaslapsensa pitäisi olla onnellinen että pystyit tuonkin verran antamaan. Ja olen samaa mieltä kuin täällä moni muukin on sanonut, että tänäpäivänä jotkut odottavat älyttömän isoja rahalahjoituksia - ei hyvä.
Kortin välissä oli se 20 e Toki olisi pitänyt laittaa kirjekuoreen, näin jälkikäteen ajateltuna.
Ap
Sanoiko kaveri jotain lahjasta, vai onko tämä kaikki vain tulkintaa ilmeestä? Voisiko sen tulkita toisin, esim. "Voi ei, kaverillani on rahat vähissä ja hän toi silti lahjaksi rahaa, ei olisi tarvinnut." ?
Tärkeintä oli, että muistit uutta ylioppilasta. 20 € on ihan hyvä lahja.