Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ruoka-allergioista tietävät!

28.03.2006 |

Jos jokin ruoka-aine aiheuttaa allergiaa ja jää tauolle lyhyeksikin aikaa (5vrk) niin pitäisikö sen uudelleen kokeiltuna aiheuttaa kovemmat oireet kuin ennen taukoa? Siis jos oireet ovat poistuneet tauon aikana. Kyseessä on itse asiassa Almiron pepti. Täysimetän 6kk ikäistä poikaani ja haluan lopettaa imetyksen koska en jaksa maidotonta munatonta kot.viljatonta riisitöntä ja ties mitä vielä -töntä imetysdiettiä. Almiron on ollut 2 kertaa kokeilussa muutamia päiviä ja olen luovuttanut koska en tiennyt mistä oireilua tuli + poika ei suostunut syömään. Nyt oli 5 vrk taukoa ja tänään taas hieman epätoivoisena päätin kokeilla yhtä annosta (35ml) Poika joi sen heti... eikä ainakaan välittömiä oireita tullut. Viime kokeilussa tuli oireita heti, mutta olin sekoittanut almironia rintamaitoon, ja koska bongasin pojan olevan allerginen riisille vasta päivän sen jälkeen en voi olla varma että mistä tuo oire tuli. Nyt on ollut lähes oireettomia päiviä jo 3 . Jokin maidossani vielä on koska uusia oireita on viime yön aikana ilmestynyt iholle. Päätin siis kokeilla taas kerran almironia ja toivon niin kovasti että se sopisi. Meillä on vasta viikon päästä lääkäri ja olen aivan loppu ja nälkäinen koko ajan. Ja yöt menee valvoessa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena oli lasta imettää suhteellisen pitkään, mutta kun allergiaoireet hoksattiin allergiaoireiksi ei poikaa saanutkaan oireettomaksi millään imetysdietillä. Olin myös itse jatkuvasti antibiottikuurilla tuolloin ja nuo antibiotit sekoittivat myös imetysdiettiä (myöhemmin ilmeni, että poika oli allerginen myös amoksisillinille,jota itse söin tuolloin).

Lopulta kävi niin, ettei poika enää suostunut syömään rinnalta ollenkaan. Alkuun noudatin diettiä ja lypsin maidon pulloon josta sitten syötin pojalle. Oireet kuitenkin jatkuivat ja poika alkoi jo hylkiä pulloakin. Ei siinä muu auttanut kuin hakea lääkärin suosittelemat Almironit apteekista ja kun poika sai ensimmäisen annoksen niin johan alkoi maistua. Tuon Almiron annoksen jälkeen ei enää rintamaitoa huolinut missään muodossa eikä millään tavalla tarjottuna. Oireet myös hävisivät...aina siihen asti kunnes allergisoitui myös Almironille :( Mutta se onkin jo toinen tarina.

Kun Almironkin aikanaan vaihdettiin NutriJunioriksi niin oireet hävisivät maitojen osalta. Muut epäonnistuneet kokeilut toki ovat elämää hankaloittaneet koko ajan. Onneksi poika on silti välillä kunnossakin.

Toivottavasti selviää sopiiko tuo Almiron. Meillä se oli ihan käypää tavaraa ainakin (muistaakseni) pari-muutaman kuukauden ajan. Ja oireet (sekä iho- että suolioireet) hävisivät viikon Almironin syömisen jälkeen.

Tsemppiä allergiasuossa tarpomiseen. Onneksi lääkäriaikanne kuitenkin jo häämöttää melko lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla