Jep! Kevään ylioppilas on sitten niin kovassa krapulassa, että ei pystytty lähtemään lakitukseen.
Poikamme oli illalla ulkona kavereiden kanssa ja varoittelin jo etukäteen, että ajoissa kotiin. Nyt makaa sängyssä huonossa kunnossa ja käynyt pari kertaa oksentamassa. Ei toivoakaan, että oltaisi lähdetty lakitukseen. Kotiin tuli joskus neljän ja viiden välissä ja ehdin sitä ennen jos soittamaan kymmenkunta kertaa ja aina oli "tulossa". Voi v..u!
Mitä tehdään, kun suku saapuu paikalle klo 15?!
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
no mitäs annoit luvan lähteä juhlimaan eilen! mitäs se sitte tänää illemmalla meinaa tehdä ku kaikki muut juhlii? hahahahaa
Täysi-ikäistä ihmistä on aika hankala kyllä kieltämään ruveta. Varsinkin jos omilla rahoillaan menee. Juhlatkin varmaan vanhemmille tärkeämmät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sankari veti juhlissaan kunnon kännit. Valokuvaaja tuli kuvaamaan niin neiti killu pyykkinarussa ja yritti kiivetä puuhun. Onneksi vanhemmat vieraat oli sillon jo lähtenyt juhlista. Valokuvaaja tuli seuraavalla viikolla ottaan uudet kuvat.
Noissa ylppärijuhlissa olisin hakunnut olla! :D
Kyllä muakin vituttais jos äiti rimpauttelis vartin välein kun yritän nauttia kavereiden seurasta baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Niitä lakkeja saa ostettua prismasta vappuna.
Ylioppilaat ovat ostaneet ihan itse omat lakkinsa ja toimittaneet ne koululle odottamaan juhlaa, missä ne luovutetaan heille. Ylioppilaslakki on jo siis kertaalleen hankittu. Ei kannata ostaa toista Prismasta, jos ei entiselle ole käynyt huonosti.
Vierailija kirjoitti:
No voi harmi, että sun pojasta ei sitten tullut ylioppilasta!
Voi sinua hölmöläistä. Poika menetti vain juhlan, ei oppiarvoaan tai edes ylioppilaslakkiansa.
Lakki on vissiin kanssa koululla? Eikö se ole tapana viedä edellisenä päivänä valmiiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono
Miksi tämäkin olisi provo?
Ei ole kuule ensimmäinen eikä viimeinen tuore ylioppilas, joka on krapulassa juhlapäivänä. Tälläkin hetkellä varmaan pari tuhatta ainakin on toimintakyvyttömässä tilassa :)
Lakkiaispäivän aamulla sammumispisteessä?
Ei tarvii olla provo. Ei todellakaan. Mun yks tuttu treenas Tukholman maratonille vuoden. Oli puoli vuotta ennen juoksua ilman alkoholia. Ryssi koko juoksun kun laivalla Tukholmaan mennessä repsahti juomaan. Lähti ruokailussa olevasta juomatarjoilusta. Aamuun asti baareissa. Ei puhettakaan, et olis voinu 42 k juosta. Mennä edes lähtöviivoille.
Eli sattuuhan näitä paremmissakin piireissä :D
Miksi lähes kaikki ehdottavat että äiti hakee pojan todistukset sun muut koululta ja sitten koko perhe valehtelee vieraille että poika on mahataudissa?
Eikö täysi-ikäinen voisi ihan itse rehellisesti hoitaa asioitaan. Ja ottaa vastuun nokastaan. Hoitaa itse asiansa koulun kanssa sitten kun siihen kykenee ja kertoa itse vieraille että miksi ei pysty juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii olla provo. Ei todellakaan. Mun yks tuttu treenas Tukholman maratonille vuoden. Oli puoli vuotta ennen juoksua ilman alkoholia. Ryssi koko juoksun kun laivalla Tukholmaan mennessä repsahti juomaan. Lähti ruokailussa olevasta juomatarjoilusta. Aamuun asti baareissa. Ei puhettakaan, et olis voinu 42 k juosta. Mennä edes lähtöviivoille.
Vertaat siis alkoholistin aikuisen harrastusmaratoonarin ryyppäämisiä nuoren lakkiaispäivän aamun örvellykseen?
Lakkiasibileethän ovat vasta lakkiaispäivän illalla, edellisillan ryyppäjäiset ovat lähinnä outoa.
Vierailija kirjoitti:
Maratooneja tulee ja menee useita kertoja vuodessa, oma lakkiaispäivä on kerran elämässä.
Jokseenkin kummallista jos edellisenä päivänä pitää lähteä juhlimaan. Kai sitten joissain "piireissä" noinkin tehdään. Ei sitten ap:lla ollut pojalle edellisiltana mitään järkevää tekemistä kuten juhlien järjestelyssä auttamista tms? Kyllä meillä ainakin nuoret ovat itse olleet täysillä mukana järjestelyissä eikä olisi tullut mieleenkään lähteä ryyppäämään edellisiltana.
Vierailija kirjoitti:
Eikö koulun lisäksi sukulaisillekin voi ilmoittaa, että pojalle tuli ankara vatsatauti / ruokamyrkytys ja juhlat on ikävä kyllä pakko perua. Sovi uudet juhlat huomiselle (tarjottavat vielä syötäviä) tai ensi viikonlopulle, tosin kaikki ei tietenkään pääse, mutta näin "säilytätte kasvonne" :D Krapulaisesta haistaa vanhan viinan metrin päähän, joten tänään ei kannata pitää juhlia sukulaisille. Paitsi jos ovat rentoa ja huumorintajuista sakkia. Tsemppiä! Onpa ainakin pojalla hauska tarina kerrottavana myöhemmin :)
Hauska?? Mitä hittoa.. Nestettä ja ruokaa kitusiin (vaikka sitten pari krt, jos ei pysy). Suihku ja dödöä ja juhlat käyntiin. Hyvä olisi jo oppia, että törttöilystä maksetaan (eli törötetään sukulaisten seurana ykä kurkussa pastilli suussa).
Mä oon nuorena hoitanut krapulaisena hommani aina, kun olin niin tyhmä, että noin tein (duunit, perhejuhlat jne.). Siinä sitä oppii, että vastuu kannetaan eikä vanhemmat pelasta. Aika nopeasti ainakin minulla iskostui päähän, että viinalla läträäminen on huono idea.
Tulee ihan mieleen ne jotkut Satuhäitten parit, joiden piti häidenkin aattona vetää viinaa.
Vain Suomessa tälläistä pidetään hassun hauskana ja on täysin hyväksyttävää valehdella aikuisen pojan puolesta sekä kouluun että vieraille että hän on sairaana.
Eikä nähdä siinä mitään väärää että pojalla ei näytä olevan mitään kunnioitusta vieraitaan tai juhlat järjestänyttä perhettään kohtaan.
Koska viinan ottaminen ja krapula nyt aina ihan hyväksyttävää
Parikymppisenä kymmenet kerrat menin kesäaamuna töihin suoraan kapakasta. Siihen aikaan 70-luvulla siellä tuli valomerkki viimeistään klo 1.30 ja sitten istuttiin rekkakuskien yökahvilassa ja/tai puistossa aamuun ja siitä töihin. Kyllä sitä nuorena jaksaa ja pystyy.
Yhtenä juhannusaamuna meidän mökillä jälkikasvuni parikymppinen kaveri oli tooodella huonossa kunnossa. Sanoin, että nyt hyppäät laiturilta järveen umpsukkeliin ja sitten yksi kylmä kalja. Sillä se paranee millä on tullutkin.
Tuuthan Ap sitten myöhemmin kertomaan miten juhlat meni? :)
Ap, kerrothan miten päivä on mennyt. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Onnea ylioppilaalle :)
Miksi kaikki ehdottaa lisää alkoholia? Mulle ei koskaan tulis mieleenkään juoda alkoholia seuraavana aamuna krapulassa, pelkkä ajatuskin tuntuu kamalalta. Tykkään enemmän syödä jotain suolaista, juoda raikasta vettä/hiilihapollisia juomia ja nukkua krabbe pois. Alkoholin juominen krapula-aamuna tuntuu kaikkein vähiten mieluisalta ajatukselta.
Tämä on pirun huvittava juttu :)! Meni yli vielä kauhunaapuritarinasta jossa naapuri valitti heidän pihaan tuijottavasta kissasta :)! Hheheeh!