Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalonaapuri soittaa pianoa jatkuvasti, onko minulla oikeus valittaa?

Vierailija
02.06.2017 |

Seinänaapurilla on akustinen piano. Naapuri soittaa melkein joka ilta, joskus jopa tunteja putkeen. Illalla tarkoitan klo 19-21. Ääni kuuluu asuntoomme aika kovaa. Aluksi sitä oli ihan kiva kuunnella, taitava soittaja, mutta nyt rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään.
Onko minulla oikeus valittaa? En haluaisi estää toisen soittoharrastusta. Harrastan nimittäin itsekin musiikkia ja tiedän, kuinka ihanaa soittaminen on, mutta ei kai minun tarvitse kestää jatkuvaa melua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla oikeus valittaa, mutta naapurilla on myös oikeus soittaa ennen hiljaisuusaikaa. 

Vierailija
2/4 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit hankkia hänelle sellaisten kappaleiden nuotteja joita haluat kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos.. emt.. JUTTELISIT SEN NAAPURIN KANSSA ASIASTA? 

Miten kukaan voi tietää että heidän aikataulunsa häiritsee toista jos heille ei ilmoiteta mitenkään asiasta. 

Onko tämä taas niitä ceissejä että "kuuluu hirmu kovaa".. Ja omassa asunnossasi ei kuulu mitään muuta kun kellon tikitys.. Nämä ääniyliherkät ihmiset on epänormaaleja. 

Mitä itse touhuat jos pianon ääni kuuluu kämppääsi? Luulisi että jos katsot telkkaria tai kuuntelet musiikkia niin ei tämä ääni sen äänen alta kuuluisi. 

Jos on ongelmana se että ihan oikeasti on asunnossa huono äänieristys niin pianomiehelle voisi ehdottaa että hän ostaa äänieriste paneeleita ja ripustaa seinälle, ja teet itse samoin. 

Jos naapuri ei suostu kommunikoimaan niin sano asiasta isännöitsiälle. 

Vierailija
4/4 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jos.. emt.. JUTTELISIT SEN NAAPURIN KANSSA ASIASTA? 

Miten kukaan voi tietää että heidän aikataulunsa häiritsee toista jos heille ei ilmoiteta mitenkään asiasta. 

Onko tämä taas niitä ceissejä että "kuuluu hirmu kovaa".. Ja omassa asunnossasi ei kuulu mitään muuta kun kellon tikitys.. Nämä ääniyliherkät ihmiset on epänormaaleja. 

Mitä itse touhuat jos pianon ääni kuuluu kämppääsi? Luulisi että jos katsot telkkaria tai kuuntelet musiikkia niin ei tämä ääni sen äänen alta kuuluisi. 

Jos on ongelmana se että ihan oikeasti on asunnossa huono äänieristys niin pianomiehelle voisi ehdottaa että hän ostaa äänieriste paneeleita ja ripustaa seinälle, ja teet itse samoin. 

Jos naapuri ei suostu kommunikoimaan niin sano asiasta isännöitsiälle. 

Valittamisella tarkoitin nimenomaan naapurille puhumista.

En ole ääniyliherkkä, mutta nautin hiljaisuudesta ja rauhasta. Tämä ei tarkoita, että kotini olisi täysin hiljainen. 

Pianon ääni kuuluu oikeasti kovaa. Epäilen, että piano on seinämme vieressä. Joten kyllä se kuuluu, vaikka katsoisin televisiota tai jotain.

Mielestäni minun ei tarvitse äänieristää kotiani. Jos jonkun täytyy, niin hänen.

Ap