Menettekö 2. luokkalaistenne mukaan todistustenjakoon?
Kuinka teidän koulussa on ollut tapana? Mä aioin mennä,mutta lapsi sanoi että eihän sun oo pakko sinne edes tulla, niin ihmettelin. Saahan sinne varmasti mennä, mutta jos se on seisoskelua pihalla ja joku laulu, tokarit käteen luokassa ja sitten kotiin, niin ilmankin äitiä tuolla pärjäisi varsinkin kun toivun leikkauksesta.
Kommentit (6)
No meillä on kolmosluokkalainen (ja kasi- ja lukion ekaluokkalainen) ja tottakai menen. Kevätjuhla oli aiemmin ja nyt vanhemmat ovat tervetulleita luokkaan todistusten jakoa seuraamaan. Olen mennyt isompien alakouluissa ja edelleen useimmat kuopuksen luokan vanhemmat menee. Ei ole iso vaiva, mut lapselle merkityksellistä.
Täällä on tapana alakoulun kaikilla luokilla, että vanhemmat seisoskelevat sen 30 min la aamuna luokassa, minkä lahjojen anto, open minipuhe ja todistustenjako kestää. Ei sinne tosin mikään pakko ole mennä.
Lapsi saattoi ajatella ettet ehkä jaksa kun toivut. Olen mennyt aina kun olen pystynyt, kerran minäkin toivuin leikkauksesta enkä voinut mennä.
Tuntuupa jotenkin hassulta ajatukselta näin omasta näkökulmasta, että vanhemmat olisi mukana todistustenjaossakin. Itse muistan, ettei meillä kyllä ollut yksikään vanhempi mukana todistustenjaossa kertaakaan edes ala-asteella, kun se oli muutenkin nopea tapahtuma; puhe opettajalta, mahdolliset lahjojen annot samalla kun jaettiin todistus ja sitten jäätelön syönti ja sitten kotiin näyttämään todistusta. Kevätjuhlassa toki oli vanhemmat katsomassa ja se mun mielestä oikein hyvin riitti lapsen näkökulmasta sekä nyt kun mietin asiaa näin päälle parikymppisenä.
Mä olen ollut lapsieni ensimmäisen, kuudennnen ja yhdeksännen luokan todistusten jaossa. Ne on mun mielestä ne tärkeimmät kerrat olla mukana.
En.
Kevätjuhla on erikseen. Todistusten jakamiseen meneminen on kuin menisit seuraamaan matikan tuntia. Sallittua mutta tosi outoa.
Mulla on tosin omakin työ huomenna kun pitää mennä jakamaan oman luokkani todistukset.