Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jollain on varaa nykypäivänä tupakoida?

Noora
02.06.2017 |

Kysyn vaan.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tuossa rajan takana ostamassa tupakit ja samalla tyhjennän pussit. On hienoa vetäistä savut juuri venakon päältä noustua!

Vierailija
22/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia tupakoinut. Sätkiä käärin, päivässä menee 6-8kpl. Viikossa rahaa menee n.7 euroa. Niissä tupakanvastaisissa kampanjoissa on aina ihan järkyttävät summat laskettu tupakoinnin hinnaksi. Minulle tulee niistä aina tunne että ei kai se tupakointi kovin haitaksi ole kun kerran pitää valehdella että saa asian näyttämään  pahalta. Hölmöä myöskin yrittää tupakoiville valehdella paljonko tupakkaan menee rahaa vuodessa, kyllä me tiedetään totuus. Paha, huono ja vaarallinen tapa se on silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot 2200e/kk, tupakointiin 90e/kk. Viivan alle jää ~2110 euroa. Hyvin riittää.

Onko hyvä peruste se, että riittää hyvin?  Itselläni ei tulis mieleenkään polttaa rahaa savuna ilmaan ja tervaa keuhkoihin. 90e /kk niin vuodessa tekee toista tonnia, mitä viidessä vuodessa, kymmenessä jne? Entäs  jos laittaa saman summan säästöön ja nostaa sen viiden/kymmenen vuoden kuluttua? Mitä sillä saisi?

Vierailija
24/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pieni raha, jos ja kun sillä saa miehisen miehen maineen ja naisten suosion.

Testi.

7Ööhh.. miten muka äärimmäisen haitallista syöpäkäärylettä typerän näköisenä imevä tyyppi voisi saada jonkun myyttisen miehisen miehen maineen?

7Ja miten kuolemalle haiseva räkivä luuseri saisi naisten suosion?

Ja jos tuo viesti taas poistuu niin tämä jää jäljelle.... :)

Vierailija
25/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa kymppi menee viikossa, sätkätoppa ja pari pussia filttereitä.

Paperit virosta, vois sanoo että lähes ilmaisia 100 paketin laatikko maksaa kympin ja kestää reilusti yli vuoden.

Papereita ostin noin 5 vuotta sitten 10 laatikkoa ja vielä on 6 täyttä laatikkoa jäljellä.

Vierailija
26/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy salilla. Siten säästyy rahaa tupakkaan.

Valinnoistahan tässä on kysymys. :)

Vierailija
27/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tupakointiin, niin yhtä asiaa ihmettelen.

Olenko outo, koska en milloinkaan ole vaivannut päätäni sillä, miten muut ihmiset käyttävät rahojaan?

Vierailija
28/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tupakointiin noin 200 euroa kuukaudessa, koska nautin siitä.

Mikään muu samalla rahalla saatava asia ei tuota minulle vastaavaa

nautintoa. Tottakai voisin ostaa niillä rahoilla jotain muutakin, mutta

miksi en ostaisi sellaista asiaa, josta on minulle eniten nautintoa?

Esimerkiksi yhden ulkomaanmatkan hinnalla saa monen kuukauden

tupakat, uuden auton hinnalla jo vuosikymmenen röökit!

Vierailija
29/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Huutonaurua*

Itsensä viiltelykin on järkevämpää kuin myrkkykaasujen hengittäminen.

Tajuatko siis yhtään miten helvetin typerä olet?

Vierailija
30/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun helsingissä ja käyn halvalla eckörö line risteilyllä 5e virossa ostamassa tupakkaa.sielä maksaa 3.80e aski.

Suomen hinnoista en tiedä en ole täältä vuosiin ostanut tupakkaa.

Vierailija
31/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huvittaa hirveästi joidenkin tupakoivien ihmisten kommentit uuden vuoden raketeista. Me käytetään max 30€ raketteihin uutena vuotena ja nämä tupakoivat moralisoivat, että ei ole mitään järkeä ampua rahoja taivaalle ja on niin kallista. Raketeista saa useampi ihminen iloa kuin heidän tupakoimisestaan. Onko se rahojen polttelu sitten päivittäin savuna ilmaan fiksumpaa ja halvempaa?

Vierailija
32/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että työssäkäyvällä on varaa varmasti myös tupakoida, mutta sitä en ymmärrä miksi se rööki on tukia saavan, vaikka lapsiperheen vanhemman suussa. Se on niin kallista nykyään, että siinä pitäisi ajatella lapsiaan eikä itseään. 

Viisi askia viikossa, á 6€ = 30€ viikossa, 120€ kuussa. Se on valtava määrä rahaa, ja vielä valtavampi jos kaksi aikuista polttaa. 

Itse olen hyvätuloinen ja tupakoimaton, enkä laittaisi tuollaista summaa terveyttä ja lapsia vahingoittavaan toimintaan. 

Ja yleensä juuri heikompituloiset tupakoivat. Niin hullua

Vierailija
33/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitä sitten kalliina tai halpana, on järjetöntä maksaa senttiäkään siitä ilosta, että tuhoaa omaa terveyttään.

Vierailija
34/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että työssäkäyvällä on varaa varmasti myös tupakoida, mutta sitä en ymmärrä miksi se rööki on tukia saavan, vaikka lapsiperheen vanhemman suussa. Se on niin kallista nykyään, että siinä pitäisi ajatella lapsiaan eikä itseään. 

Viisi askia viikossa, á 6€ = 30€ viikossa, 120€ kuussa. Se on valtava määrä rahaa, ja vielä valtavampi jos kaksi aikuista polttaa. 

Itse olen hyvätuloinen ja tupakoimaton, enkä laittaisi tuollaista summaa terveyttä ja lapsia vahingoittavaan toimintaan. 

Ja yleensä juuri heikompituloiset tupakoivat. Niin hullua

Niin totta. Naapurini valitti aina rahanpuutetta ja rahaa riitti tupakkaan ja kaljaan. Siivooja oli ammatiltaan ja "mäyräkoira " toises kädessä ja ruokakassi toisessa tuttu näky.

Vierailija
35/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Huutonaurua*

Itsensä viiltelykin on järkevämpää kuin myrkkykaasujen hengittäminen.

Tajuatko siis yhtään miten helvetin typerä olet?

Kyse ei ole siitä onko tupakointi typerää vai ei. Tiedän kaikki

haittavaikutukset tupakoituani yli 20 vuotta, en todellakaan

tupakoi siksi, etten niitä tietäisi. Mun elämä ei ole sitä että

tekisin vain järkeväksi julistettuja asioita, välillä teen myös

asioita ihan vaan oman nautinnon vuoksi, oli ne asiat sitten

järkeviä tai eivät. Elämä tuntuu mielekkäämmältä sillä tavalla,

ja jos se elämä sitten jää vaikka kymmenenkin vuotta lyhyemmäksi

röökin takia, niin laatu korvaa kevyesti määrän.

Vierailija
36/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni huvittaa hirveästi joidenkin tupakoivien ihmisten kommentit uuden vuoden raketeista. Me käytetään max 30€ raketteihin uutena vuotena ja nämä tupakoivat moralisoivat, että ei ole mitään järkeä ampua rahoja taivaalle ja on niin kallista. Raketeista saa useampi ihminen iloa kuin heidän tupakoimisestaan. Onko se rahojen polttelu sitten päivittäin savuna ilmaan fiksumpaa ja halvempaa?

Eiköhän ne raketteihin tuhlaamisesta valittajat ole pääsääntöisesti samaa porukkaa kuin nämä

tupakointiin tuhlaamisestakin valittavat. Sellainen ihmisryhmä, joka ei voi millään käsittää, että

eri ihmisillä on eri intressejä omien rahojensa käytön suhteen. Tämän ihmisryhmän mielestä on

järjetöntä käyttää rahojaan mihinkään muuhun kuin juuri siihen mihin hekin käyttävät.

Vierailija
37/47 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pieni raha, jos ja kun sillä saa miehisen miehen maineen ja naisten suosion.

Itse ilmoitan tupakoiville potentiaalisille kumppaneille, että eiköhän se ollut heti kättelyyn tässä. En suutele tuhkakuppia. Eikä se haju lähde pesemälläkään vaatteista ja hiuksista.

Itse taas pidän vastenmielisimpänä ja luotaantyöntävimpänä ominaisuutena

kumppanissa taipumusta nalkuttaa tupakoinnista, varsinkin jos siihen liittyy

jatkuva tupakan vaaroista muistuttelu. Jos ihminen on polttanut kymmeniä

vuosia ja kuullut tuhat kertaa samat faktat tupakan haitoista ja siitä

huolimatta jatkanut tupakointia, niin mikä ihme saa toisen ihmisen kuvittelemaan

että juuri se 1001. kerta saisi lopettamaan?

Vierailija
38/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot 2200e/kk, tupakointiin 90e/kk. Viivan alle jää ~2110 euroa. Hyvin riittää.

Onko hyvä peruste se, että riittää hyvin?  Itselläni ei tulis mieleenkään polttaa rahaa savuna ilmaan ja tervaa keuhkoihin. 90e /kk niin vuodessa tekee toista tonnia, mitä viidessä vuodessa, kymmenessä jne? Entäs  jos laittaa saman summan säästöön ja nostaa sen viiden/kymmenen vuoden kuluttua? Mitä sillä saisi?

Olen kyllä tietoinen miten typerää tupakointi on. Puhe oli vain siitä miten siihen on varaa, niin vastasin siihen että hyvin.

Monet tupakoimattomat ja tupakoitsijatkin ajattelevat että se raha, mikä tupakointiin menee, jäisi säästöön. Ei se noin suoraviivaisesti mene vaan tupakoitsija joustaa sitten muista menoista että on varaa ylläpitää omaa riippuvuuttaan. Itse esim. en polttanut kun lapset olivat pieniä (en tietenkään koska en ole sentään niin idiootti että polttaisin raskaana) niin se sama raha tuli käytettyä kaikkeen muuhun turhaan. Esim turhaan lastenroinaan (hei voin ostaa tämän kun mulla säästyy rahaa kun en enää polta!) yms. joista lopulta suuri osa jäi vain nurkkaan pölyttymään.

Vierailija
39/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ilmoitan tupakoiville potentiaalisille kumppaneille, että eiköhän se ollut heti kättelyyn tässä. En suutele tuhkakuppia. Eikä se haju lähde pesemälläkään vaatteista ja hiuksista.

Itse taas pidän vastenmielisimpänä ja luotaantyöntävimpänä ominaisuutena

kumppanissa taipumusta nalkuttaa tupakoinnista, varsinkin jos siihen liittyy

jatkuva tupakan vaaroista muistuttelu. Jos ihminen on polttanut kymmeniä

vuosia ja kuullut tuhat kertaa samat faktat tupakan haitoista ja siitä

huolimatta jatkanut tupakointia, niin mikä ihme saa toisen ihmisen kuvittelemaan

että juuri se 1001. kerta saisi lopettamaan?

Ei sille mitään voi, että sulle on lusikalla annettu...

Vierailija
40/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen oma valinta miten elämänsä haluaa elää ja rahansa käyttää. Eiköhän kaikki röökaajat ne riskit tiedä. Kannattaisi varmaan pähkäillä jotain muuta asiaa kun naapurin tekemisiä.