Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jollain on varaa nykypäivänä tupakoida?

Noora
02.06.2017 |

Kysyn vaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sitä sitten kalliina tai halpana, on järjetöntä maksaa senttiäkään siitä ilosta, että tuhoaa omaa terveyttään.

Eli itse et,: syö lihaa, kalaa, karkkia, juo alkoholia limonaadia. Et matkusta tai varsinkaan urheile. Kaikki mistä maksat tuhoaa terveytäsi

Vierailija
42/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on toisia paremmat tulot?

Ei, kysymys on valinnoista. Uskallan väittää, että se köyhempi väestönosa tupakoi enemmän kuin hyvin toimeentuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää pullat ja karkit ostamatta niin hyvin riittää rahat tupakkaan. Elämä on täynnä valintoja. Aikuisella ihmisellä on oikeus tehdä myös valintoja, joita muut eivät ymmärrä.

Vierailija
44/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pieni raha, jos ja kun sillä saa miehisen miehen maineen ja naisten suosion.

Itse ilmoitan tupakoiville potentiaalisille kumppaneille, että eiköhän se ollut heti kättelyyn tässä. En suutele tuhkakuppia. Eikä se haju lähde pesemälläkään vaatteista ja hiuksista.

Itse taas pidän vastenmielisimpänä ja luotaantyöntävimpänä ominaisuutena

kumppanissa taipumusta nalkuttaa tupakoinnista, varsinkin jos siihen liittyy

jatkuva tupakan vaaroista muistuttelu. Jos ihminen on polttanut kymmeniä

vuosia ja kuullut tuhat kertaa samat faktat tupakan haitoista ja siitä

huolimatta jatkanut tupakointia, niin mikä ihme saa toisen ihmisen kuvittelemaan

että juuri se 1001. kerta saisi lopettamaan?

Ei sille mitään voi, että sulle on lusikalla annettu...

Eikä näköjään sille, ettei sulle ole annettu edes lusikalla. Ei edes sen vertaa, että olisit jonkun vähän nerokkaamman, omaperäisemmän tai tilanteeseen paremmin soveltuvan solvaamisen keksinyt. 

Vierailija
45/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin tutkimuksen lopputuleman mukaan tupakointi on juuri sen vähävaraisemman kansanosan tapa ottaa "omaa aikaa", vähän luksusta ja kevennystä arkeen. Itse tunnen sekä hyvin tienaavia että tuilla eläviä tupakoitsijoita, yleensä tupakoinnin kyljessä on sitten keskivertoa merkittävämpää alkoholinkäyttöä molemmilla. Työttömillä ruoka ja sähkölaskut voi tipauttaa kaapin taakse, kun tuet menevät päivittäiseen kaljaan ja tupakkaan. Katto pidetään pään päällä pikavipeillä, joita ainakin parilla kaverilla on useita tuhansia euroja koko ajan ja monelta firmalta. Töissäkäyvän budjettia tupakointi ei kyllä heilauta.

Vierailija
46/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa,venäjältä n15€/kartsa kurssi vähän vaikuttaa hintaan.

Eikä suomessa tupakan hinta ole paljoa noussut,ryssissä hinta on kolminkertaistunut muutamassa vuodessa.

Vierailija
47/47 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin tutkimuksen lopputuleman mukaan tupakointi on juuri sen vähävaraisemman kansanosan tapa ottaa "omaa aikaa", vähän luksusta ja kevennystä arkeen. Itse tunnen sekä hyvin tienaavia että tuilla eläviä tupakoitsijoita, yleensä tupakoinnin kyljessä on sitten keskivertoa merkittävämpää alkoholinkäyttöä molemmilla. Työttömillä ruoka ja sähkölaskut voi tipauttaa kaapin taakse, kun tuet menevät päivittäiseen kaljaan ja tupakkaan. Katto pidetään pään päällä pikavipeillä, joita ainakin parilla kaverilla on useita tuhansia euroja koko ajan ja monelta firmalta. Töissäkäyvän budjettia tupakointi ei kyllä heilauta.

Eli siis tunnet pari-kolme työtöntä tupakoitsijaa ja oletat niiden perusteella, että kaikki työttömät tupakoitsijat ovat juuri samanlaisia? Itse tunnen useita työttömiä, jotka hoitavat tupakoinnistaan huolimatta taloutensa moitteettomasti. En silti lähde sen perusteella olettamaan, että kaikki työttömät tupakoitsijat näin toimisivat.