Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi melkein kaikilla suomalaisilla naisilla on järkyttävä AKNE naamassa?

Vierailija
02.06.2017 |

YÖK! Huolehtikaa hygieniastanne ja lopettakaa se herkkujen syöminen!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa, syön paljon kasviksia ja hedelmiä, peseydyn päivittäin, vaihdan tyynyliinan päivittäin, käytän lääkevoidetta. Ja aknea pukkaa kuin räntää toukokuussa. Maitotuotteiden ym. poisjättämisellä ei vaikutusta. 

Onko kahvin kittaamisella vaikutusta?

Onko ulkoilulla vaikutusta?

Vierailija
22/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida paljon matkustaa ja on sen lisäksi nuorikin. 

Esim. Saksassa nuorilla on paljon huonommat ihot kuin täällä. Suomessakin tilanne on parantunut uusien tehokkaiden hoitojen myötä. 

Kun olin nuori 70-luvulla, niin finnien kirjavvoittama iho oli paljon yleisempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa, joo. Varsinkin, kun kuitenkin kaikilla suomipojilla akne kestää korkeintaan sinne 18v asti ja sen jälkeen jokaisella on kuulas vauvanpyllyiho. Mikähän suominai- siis, suomiLORTTOJA vaivaa? Onko ne vaan niin saamattomia ihmisperseitä, että eivät miesten vuoksi edes aknea osaa hoitaa, vaikka kaikkien muiden maiden naiset ja koko maailman miehet osaavat?!

Tai sitten tämä on vain perjantain naisvihaprovo. Sanotaanko vaikka 3/5, koska niin moni lähti mukaan

Vierailija
24/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kakilla? Mistäköhän kilttimiesten rinnakkaistodellisuudesta tämäkin aloitus on taas ilmestynyt? 

Vierailija
25/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on monen asian yhteisvaikutus.

Geenit, hormonit, lääkeaineet, ruokavalio (jotkut ruokaaineet voi vaikuttaa hormoneihin, samoin lääkeaineet). E-pillereiden ansiosta naamani oli finnitön! Kun lopetin ne terveydellisistä syistä, paiseita tuli tosi paljon naamaan, selkään vain vähän.

Akne on sisäinen sairaus, hygienia ei niin paljoa liity kuin luulisi.

Luulen että meri-ilmasto parantaa aknea.

Vierailija
26/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nämä naisten selitykset "perinnöllisestä" ja "hormonaalisesta" aknesta. :D Aina pitää yrittää selitellä asiat niin, ettei vain vahingossakaan ole itse mistään vastuussa.

Vierailija
27/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimiehellä onkin akne selässä ja perseessä! HYI :) Ei auta vaikka joskus pesisi ja jättäisi herkut pois.

Niin ja sissijuustoa mulkussa.

Vierailija
28/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne tällä hetkellä ketään jolla olisi akne. Itselläni on joitakin näppyjä, epäpuhtauksia enemmän. Mutta ei sentään aknetta. Tiedätkö edes mitä on akne?

Miten ihmiset eivät osaa enää nykyään taivuttaa sanoja? Tässäkin ketjussa jo monta kertaa esiintyy tämä "aknetta". Se taivutetaan akne > aknea.

Vierailija
29/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitut ole.

Vierailija
30/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aknea on joka kulttuurissa ja rodussa. Se on ihosairaus.

En tiedä, johtuuko Suomen ilmastosta, ruokavaliosta, antibioottikuureista, pesuaineiden allergisoivista aineista (sodium laureth sulphate) vai mistä, mutta suomalaisilla on yleisesti aika paljon ihottumia.

Kun joku keksisi hoidon, niin tulisi rikkaaksi.

-en ole käyttänyt mitään antibioottia yli kymmeneen vuoteen

-en syö sokereita enkä jauhoja, koska olen karpannut jo vuosikausia

-en ole yli kymmeneen vuoteen käyttänyt mitään sulfaattia sisältäviä shampoita enkä muita pesuaineita

-en edes juurikaan meikkaa, ja jos joskus meikkaan niin puhdistan meikin illalla huolella pois

Silti minulla on finnejä. Ja ihottumaa. 

N35

Vierailija
31/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikilla? Ei ole minulla, tyttärellä eikä äidilläni. Ei sukulaisilla, ystävillä tai edes naapureilla.

Vierailija
32/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä nämä naisten selitykset "perinnöllisestä" ja "hormonaalisesta" aknesta. :D Aina pitää yrittää selitellä asiat niin, ettei vain vahingossakaan ole itse mistään vastuussa.

Oma tietämyksesi aknesta taitaa olla, että se tulee suklaasta tai Clearasilin puutteesta?

Tässä on vuosien varrella luovuttu maidosta ja lihasta. Iholla vältän sulfaatteja, mineraaliöljyjä, silikoneja jne... Käytössä lähinnä mineraalimeikkipohja, jonka sinkin pitäisi olla hyvästä.

Elän terveellisesti. Omaan ihoon auttaa ainoastaan oikeanlainen hormonaalinen ehkäisy. Aina ei ole hyvä elämäntilanne sille, joten luultavasti joudutte kärsimään naamastani :)

Ainiin, itselläni e-pillerit laukaisivat myös perioraalidermatiitin. Taistelen joko aknen tai sen kanssa. Tätä ei osaa hyväihoiset kuvitellakaan...

Vierailija
33/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama finni silloin tällöin ei ole akne, ap. Aikuisiän akne on melko harvinainen sairaus kuitenkin.

Vierailija
34/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se  johtuu p-pillereistä, nehän ovat pelkkää hormoonia. Yhdenkin tutun iho kirkastui heti kun lopetti niitten ottamisen mutta meni kuitenkin takaisin koska se tykkäsi seksistä ja valitteli jos edes kuukauden oli ollut ilman pippeliä.

Vierailija
35/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se  johtuu p-pillereistä, nehän ovat pelkkää hormoonia. Yhdenkin tutun iho kirkastui heti kun lopetti niitten ottamisen mutta meni kuitenkin takaisin koska se tykkäsi seksistä ja valitteli jos edes kuukauden oli ollut ilman pippeliä.

Tässä asiantuntijan varteenotettava lausunto :D

Pee-pillerit pois, koska ne ovat pelkää hormooooooonia. Ja pippeli pois kans!

Ja on ihan tutkittu juttu, että ruokavaliolla ja hygienialla ei ole mitään tekemistä tämän ihosairauden kanssa. Ihan kaikuja joltain 70-luvulta, kun syyllistettiin aknesta kärsiviä suklaan syönnistä ja naaman pesemättömyydestä. 

Toki aina kannattaa elää terveellisesti, mutta se onkin sitten toinen juttu. 

Vierailija
36/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vegaani (eli maitotuote bs ei toimi tässä, enkä oikeestaan käytä muita viljatuotteita kuin kauraa, joskus kerran kuussa saatan jotain leipää syödä). Liikun paljon , hygienia on hyvä ja juon paljon vettä. Silti iho on huonona, meikkivoiteen käyttö vaan pahentaa asiaa. Pahoittelut niille joita ällöttää mun naaman näkeminen, uskokaa pois mielummin olisin ilman.

Vierailija
37/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas e-pillerit paransi aknen. On sellaisia joita nimenomaan määrään aknen hoitoon. Mutta joo, hormoneihin liittyy.

Vierailija
38/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne tällä hetkellä ketään jolla olisi akne. Itselläni on joitakin näppyjä, epäpuhtauksia enemmän. Mutta ei sentään aknetta. Tiedätkö edes mitä on akne?

Miten ihmiset eivät osaa enää nykyään taivuttaa sanoja? Tässäkin ketjussa jo monta kertaa esiintyy tämä "aknetta". Se taivutetaan akne > aknea.

Niinpä! Samaa mietin. Miten "aknetta" voi edes kuulostaa jonkun mielestä oikealta taivutusmuodolta...

Vierailija
39/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuta ja vastuuta. Miksiköhän saan naaman täyteen finnejä vain tiettyyn aikaan kuusta ja lopun aikaa parantelen niitä arpia? 

Vierailija
40/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Samaa mietin. Miten "aknetta" voi edes kuulostaa jonkun mielestä oikealta taivutusmuodolta...

Noh... vene -- venettä, lese -- lesettä jne. 

Eli e-pääte varmaan hämää. 

En siis itse taivuttaisi aknea noin, mutta väärille taivutuksille on yleensä selityksensä. Aknelle ei ole suomalaisessa formaatissa oikein vastinetta ja kopioidaan muista sanoista taivutus helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi