Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi melkein kaikilla suomalaisilla naisilla on järkyttävä AKNE naamassa?

Vierailija
02.06.2017 |

YÖK! Huolehtikaa hygieniastanne ja lopettakaa se herkkujen syöminen!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut hyvä iho, mitä nyt teininä pukkasi pattia naamaan. Olikin järkytys kun viime kesän alussa otsaani tuli yhtäkkiä ihan hirveä finnirykelmä, en vieläkään tiedä miksi. Onneksi olen ennenkin käyttänyt mietoa glykolihappoa ihonhoitoon, finnit lähti parissa viikossa kokonaan.

Mulla on siis normaalisti tosi kuiva iho ja käytän sen takia superkosteuttavia ihonhoitotuotteita, aina välillä saattaa tulla finni tai pari, mutta oli ihan hirveää kun kasvot alkoi yhtäkkiä muistuttaa pottupeltoa.

Suosittelenkin akneihoisille glykoli-,maito- tai salisyylihappoa sisältäviä ihonhoitotuotteita, kemialliset kuorinnat vaativat vähän taitoa, mutta miedommat happoja sisältävät tuotteet ovat turvallisia.

Vierailija
62/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 40 vuotias arpinaama. Olen himourheilija ja syönyt koko ikäni terveellisesti (ei valkoisia viljoja, ei hiivaa, ei sokeria, ei alkoholia, paljon kasviksia, marjoja ja kuituja). Urheilllut olen koko ikäni ja ohjannut noin viidestä kymmeneen ryhmäliikuntatuntia viikottain.

Tästä huolimatta käsin aknesta ja olen syönyt isotretonoli kuurin kolmesti aikuisikäni aikana.  Arpia löytyy, mutta eipä niille mitään voi. Onneksi en ole sentään syöpäsairas, niin kuin paras ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä nämä naisten selitykset "perinnöllisestä" ja "hormonaalisesta" aknesta. :D Aina pitää yrittää selitellä asiat niin, ettei vain vahingossakaan ole itse mistään vastuussa.

Menepä joskus ja lue vaikka ihan artikkeli aiheesta, jos osaat. Jos ei taidot riitä, niin wikipedian tai terveyskirjaston luulisi onnistuvan. Joo eihän se oo koskaan geeneistä tai mistään kuin omasta laiskuudesta kiinni ylipaino, ihosairaudet jne. jne. Mielisairaudetkin on vaan mielen heikkoutta hei! Ootapa kun osuu omalle kohdalle jotain mille et vaan voikaan mitään...

t: äidin isällä akne, äidillä ja enoilla akne, mulla ja siskolla akne... aika eri vuosikymmenillä, eri ravinnolla ja hygieniatasoilla eletty, mut aknepa vaan pysyy kappas kekkonen...

Vierailija
64/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja ei oo hormoonien kanssa mitään tekemistä, mut kummasti vaan kaikilla teini-iässä puhkee ja e-pillereillä (hormooneilla, jos et satu tietämään) lähtee...

Vierailija
65/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja ei oo hormoonien kanssa mitään tekemistä, mut kummasti vaan kaikilla teini-iässä puhkee ja e-pillereillä (hormooneilla, jos et satu tietämään) lähtee...

Ei saat... tyhmyys tarttuu. Kirjoitinpa sitten hormoooooni ja oikein kahdesti peräkkäin :D

Vierailija
66/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi 40 vuotias arpinaama. Olen himourheilija ja syönyt koko ikäni terveellisesti (ei valkoisia viljoja, ei hiivaa, ei sokeria, ei alkoholia, paljon kasviksia, marjoja ja kuituja). Urheilllut olen koko ikäni ja ohjannut noin viidestä kymmeneen ryhmäliikuntatuntia viikottain.

Tästä huolimatta käsin aknesta ja olen syönyt isotretonoli kuurin kolmesti aikuisikäni aikana.  Arpia löytyy, mutta eipä niille mitään voi. Onneksi en ole sentään syöpäsairas, niin kuin paras ystäväni.

1) Arville voi vaikka mitä. Iho kuoritaan kemiallisesti ja kuoppa-arvet täytetään.

2) Isotretinoiini, ei "isotretonoli". Kuuria ei koskaan kannata aloittaa ilman että syö antibioottia parin ekan viikon ajan, koska muuten alun pahenemisvaihe johtaa arpiin. 

3) Sinun olisi jo ajat sitten kannattanut selvittää, mistä aknetaipumuksesi johtuu. Mikään ihmiselimistössä ei tapahdu ilman syytä. Jos syytä ei tiedä, on asiaan vähän vaikea vaikuttaa.

Vierailija
67/70 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Arville voi vaikka mitä. Iho kuoritaan kemiallisesti ja kuoppa-arvet täytetään.

2) Isotretinoiini, ei "isotretonoli". Kuuria ei koskaan kannata aloittaa ilman että syö antibioottia parin ekan viikon ajan, koska muuten alun pahenemisvaihe johtaa arpiin. 

3) Sinun olisi jo ajat sitten kannattanut selvittää, mistä aknetaipumuksesi johtuu. Mikään ihmiselimistössä ei tapahdu ilman syytä. Jos syytä ei tiedä, on asiaan vähän vaikea vaikuttaa.

Miten sen syyn saa selville? lääkärithän ei ainakaan mitään sano.

Vierailija
68/70 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Arpiani on hoidettu kemiallisella kuorinnalla. Sain siitä allergisen reaktion. Tuloksena kaikki arvet eivät kuitenkaan hävinneet.

2).  Tämä on tehty jokaisella kerralla.

3) Akneni syynä on PCO. Ei elämäntavat

Se alkuperäinen kirjoittaja.

Vierailija
69/70 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Arpiani on hoidettu kemiallisella kuorinnalla. Sain siitä allergisen reaktion. Tuloksena kaikki arvet eivät kuitenkaan hävinneet.

2).  Tämä on tehty jokaisella kerralla.

3) Akneni syynä on PCO. Ei elämäntavat

Se alkuperäinen kirjoittaja.

PCO:hon voi vaikuttaa ruokavaliolla.

Vierailija
70/70 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo aknesta ihosairautena paljon, kun olen nyt about kaks vuotta imettänyt putkeen ja iho ollut parempi kuin ikinä (ilman lääkitystä). Hormoni-muutos kaiken takana, en valita 😉.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi