Näin kaupassa, kun alle kaksi vuotiaalla oli laitettu selkään reppu ja hihna oli repusta kiinni, äiti talutti kuin koiraa lastansa vähän matkaa. Onneksi isä laittoi pienen takaisin rattaisiin.
Ihan kahjolta näytti tilanne. Alkoi naurattaa vähäsen ja äiti jotain vaan virnisteli siinä :D en oo kyllä aiemmin törmännyt vastaavaan. Iha älytöntä, onko tuollainen yleistä?
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Selkee provo ja ihmiset mennyt tosissaan mukaan?
Siltä näyttääpi.
Vierailija kirjoitti:
Turvaksihan ne on. Miten joku voi nähdä asiat noin oudosti?
En ymmärrä kritsoijia. Jotkut lapset haluaa maata vaunuissa tai istua rattaissa, toiset haluaa väkisin kävelemään. Ei siitä hommasta tule mitään, jos sitä pirkka-pekkaa pitää olla puolen minuutin välein noukkimassa jostain väärästä paikasta, saati että se ehtii kadota sillävälin kun itse tutkii jotain tavaraa.
Ja varsinkin ruuhkasilla paikoilla ulkomailla ihan must, lapsia oikeesti kaapataan. Meillä oli mm disneylandissa pienellä kävelijällä valjaat ja hihna turvallisuussyistä.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna näin ekan kerran tuollaiset reppu/hihna systeemin lapsen päällä. On sitä kaduilla ja kaupoissa käyty, ei ole vastaan tullut aiemmin. Ei ole kumminkaan kovin yleinen? Ap
On aika yleinen maailmalla matkustele ien perheiden keskuudessa.
Kas noin mersu-persu-isi kasvatti lapsestaan uuden, jalattoman ja pallonmuotoisen sepelvaltimotukoskansalaisen.
Pitäiskö kaikki eduskuntapersutkin laittaa rattaisiin, jotteivät menisi morjestelemaan kainalontuuletuskavereitaan ja rikkoisi hallitusta, joka ei nyt enää kuulemma veljeile nasujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on jostain ihmeen syystä ainut nisäkäs, jonka pentu ei seuraa emoaan.
Se on se hinta mikä me maksetaan siitä, että osataan ajatella itse.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Turvaksihan ne on. Miten joku voi nähdä asiat noin oudosti?
TÄMÄ
Ap lapseton Helsinkiläinen. Ei mitään käytännön juttuja vaan minä minä minä.
90-luvun puolessavälissä kauppareissun jälkeen marssin Muksumassiin ostamaan hippasen vanhemmalle lapselle valjaat.
Pakkasin ruokakaupan kassalla ostoksia ja yhtäkkiä lapsi oli hupsluijaa kiivennyt pois rattaista ja kadonnut. Siinä kohtaa ei paljoa hymyilyttänyt, lähinnä mietin, että on juossut ulos kaupasta ja jäänyt auton alle.
Ai tää ketju on vielä olemassa😂 selvä keksitty juttuhan tää on😂
Vierailija kirjoitti:
Tai ei tietenkään aina voi olla oven edessä vahtimassa, ettei lapsi karkaa... Mutta jokin keino, että miten sitä ennenaikaista karkaamista voisi vähentää?
No laittaa oven lukkoon siksi aikaa, ettei lapsi karkaa kesken kaiken ulos esim kauppaan lähtiessä. Itse niin tein eikä tarvinnut jännittää karkaavia lapsukaisia kesken pukeutumisen. Jos joku sanoo/väittää että oven pitäminen lukossa on väärin/vapauden riistoa niin kyllä monessa esim päiväkodissa pidetään jotkut ovet aina lukittuina esim siivouskomerot, varastot ym.. Myös kodeissa jotkut pitää tiettyjä huoneita aina lukossa esim.. Harrastehuoneita. Jottei lapset mene sinne ominpäin ja jotain ikävää sit käy ehkä...
Ai kauheaa kirjoitti:
Kyllä lasten pitää saada rauhassa juoksennella ostoskärryjen, pyörien ja autojen alle. Niin ne isompana oppivat väistelemään vaaroja. Siis jos eivät kuole sitä ennen.
;)
Selkee provo ja ihmiset mennyt tosissaan mukaan?